VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tržby obchodů během adventu budou stejné nebo vyšší než loni

Praha - Tuzemské obchody zaznamenaly během zlaté neděle opět velký nápor zákazníků. Jejich tržby byly vyšší proti běžným víkendům tradičně o několik desítek procent. Za celé adventní období očekávají tuzemské obchodní řetězce tržby srovnatelné nebo mírně vyšší ve srovnání s předchozím rokem.

22.12.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Největší zájem mají poslední víkend před Vánoci lidé především o alkohol, potraviny a drobnou elektroniku, například tablety, vyplývá to z vyjádření obchodníků.

Obchodníci zároveň už oznámili, že hned po vánočních svátcích zahájí sezonní výprodeje. Například obchody Albert podle mluvčí Judity Urbánkové povánoční výprodeje sezonního nepotravinového zboží, například obuvi, textilu nebo sportovních potřeb, zahájí 27. prosince.

„Prodeje o zlaté neděli překonaly předchozí stříbrnou. Ve srovnání s běžným víkendem v roce jsou tržby vyšší o několik desítek procent. Celkově jsme během adventních víkendů zaznamenali v našich hypermarketech mírný nárůst prodeje, a sice v řádu procent oproti loňsku," uvedla mluvčí řetězce Globus Pavla Hobíková. Zákazníci podle ní nakupovali nejenom poslední dárky, ale především potraviny na sváteční tabuli. „Zvýšené odprodeje jsou patrné u alkoholu, ryb, sýrových kazet nebo exotických plodů a sušeného ovoce," dodala.

Tržby posledního adventního víkendu bývají už tradičně i podle Urbánkové nejvyšší za celý rok. Předpokládáme, že poslední adventní víkend z pohledu prodejů, bude srovnatelný s tím loňským. Co se týče hodnoty nákupů v posledním adventním víkendu, i zde očekáváme srovnatelné hodnoty jako v roce předcházejícím," uvedla.

Zákazníci přitom podle Urbánkové velmi často vyhledávají zboží v promočních akcích. Mezi nejvíce prodávané zboží se i letos řadí podle ní kosmetické balíčky, hračky a knihy. „Trendem letošních vánoc je ale také elektronika a drobné domácí spotřebiče – zejména tablety, elektronické čtečky knih či kuchyňské roboty," uvedla.

Návštěvnost obchodních domů IKEA byla podle mluvčího Petra Chadraby během adventních víkendů vyrovnaná, průběžně rostla v řádech procent. „Posun jsme viděli především v obsahu nákupního košíku – zpočátku zákazníci kupovali hlavně nábytek do kuchyní a ložnic, plynule se začali soustředit na potřeby ke stolování a v posledních dvou víkendech vedou bytové doplňky a dekorace," uvedl.

Autor: ČTK

22.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Politolog Jan Kubáček.
3

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Několikaletý propad sudového piva se podařilo zastavit, naznačují první data za loňský rok.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies