VYBERTE SI REGION

Tržby Philip Morris ČR klesly o 3,1 procenta na 9,3 miliardy korun

Kutná Hora - Kutnohorské tabákové firmě Philip Morris ČR klesly letos od ledna do září konsolidované tržby bez DPH o 3,1 procenta na 9,3 miliardy korun. Objem domácího odbytu klesl o 6,9 procenta na prodaných šest miliard kusů cigaret, sdělila dnes firma v tiskové zprávě. Za poklesem stál nižší objem prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek v prodejích v České republice a nižší objem vývozů jiným společnostem ve skupině Philip Morris International.

15.11.2013 2 AKTUALIZOVÁNO 15.11.2013
SDÍLEJ:

Dopravník s tábákem, který je zpracováván ve výrobních halách společnosti Philip Morris ČR v Kutné Hoře.Foto: ČTK/Jakub Macháček

Při vyloučení vlivu měnového kurzu se konsolidované tržby bez DPH v porovnání s předchozím rokem snížily od ledna do září o 4,5 procenta. Ve třetím čtvrtletí firmě tržby klesly o 1,3 procenta na 3,3 miliardy korun. Tržby v tuzemsku bez spotřební daně a DPH za třetí čtvrtletí letošního roku se v porovnání se stejným obdobím roku 2012 zvýšily o 0,2 procenta, za prvních devět měsíců tohoto roku poklesly o 6,3 procenta kvůli nižším prodejům a nižší míře zastoupení jednotlivých značek. „Náš domácí odbyt v České republice zůstal nadále pod tlakem z důvodu nižšího celkového objemu trhu cigaret a pokračujícího přechodu spotřebitelů na cigarety v levném cenovém segmentu a také na jemně řezaný tabák pro ruční výrobu cigaret s nižším daňovým zatížením. To vše je ještě umocněno nárůstem nelegálního trhu," uvedl generální ředitel Philip Morris pro ČR András Tövisi.

Objem domácího odbytu společnosti Philip Morris ČR se za třetí čtvrtletí roku 2013 v porovnání se stejným obdobím roku 2012 snížil o tři procenta na prodaných 2,2 miliardy kusů cigaret. Tržní podíl v ČR klesl o 1,7 procentního bodu. „Náš tržní podíl v České republice byl nepříznivě ovlivněn pokračujícím poklesem našich místních značek i značky Red & White, což bylo částečně kompenzováno vyšším podílem značek L&M, Philip Morris a Chesterfield. Růst L&M a Chesterfield byl podpořen úspěšným uvedením nových variant L&M Forward a Chesterfield C-Press," dodal Tövisi.

Na Slovensku se ve třetím čtvrtletí roku 2013 zvýšily čisté tržby firmy v porovnání se stejným obdobím roku 2012 o 23,5 p­rocenta, v prvních devíti měsících letošního roku vzrostly čisté tržby o 11,9 procenta hlavně díky příznivému vývoji cen.

Philip Morris ČR je největším výrobcem tabákových výrobků v Česku, kde zaměstnává přibližně 1100 lidí. Provozuje jedinou továrnu na výrobu cigaret v tuzemsku. S akciemi společnosti se obchoduje na pražské burze.

Autor: ČTK

15.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies