VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníkům rostly tržby. Hlavně na internetu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Česko se velmi pozvolna vynořuje nad hladinu 
a pomalu se vzdaluje krizi. Zhruba tak vnímají ekonomové poslední čísla o tržbách obchodníků, která v pátek zveřejnil Český statistický úřad. Podle těchto údajů se sice oproti loňsku obchodníkům letos v srpnu tržby snížily o 0,3 procenta, ale po odečtení nižšího počtu pracovních dnů nakonec vzrostly o 1,3 procenta.

4.10.2013 AKTUALIZOVÁNO 4.10.2013
SDÍLEJ:

Škoda Auto. Ilustrační foto. Foto: Deník

„Toto vynořování je patrné především v meziměsíční akceleraci, která – trvá-li již pět měsíců po sobě – již vyhlíží tak, že nejde o náhodný výkyv," uvedl hlavní ekonom společnosti Conseq Petr Zahradník. Oproti červenci se tržby obchodníků zvedly o 0,8 procenta.

To nikdo nečekal

Také analytik Michal Kozub ze společnosti Home Credit považuje nejnovější výsledky za velmi dobré, které vlastně ani nikdo nečekal. Na druhou stranu je v dalším hodnocení opatrnější. „Nejde o zásadně radostný výsledek, protože většina růstu je tvořena prodejem aut," vysvětlil ekonom.

Právě tento segment rostl 
v srpnu o čtyři procenta. Bez jeho započítání by totiž výsledky tak zářivé nebyly. „Méně lidé stále utrácejí za potraviny, jejich ceny rostou už více než tři roky – naposledy o 5,6 procenta," přiblížil analytik ČSOB Pretr Dufek. Méně však lidé tentokrát utráceli i za drogérii a naopak více za elektroniku, čemuž pomáhají klesající ceny.

Tento trend Zahradník nazývá hrou o cenu. „Všechny příležitosti, kde je možné usilovat o stlačení cen, nejvíce pak prodej prostřednictvím internetových portálů, vykazují dvouciferné meziroční přírůstky," doplnil.

Trend nákupů na síť

Zásilkové a internetové obchody totiž v srpnu zaznamenaly nárůst tržeb o 19,3 procenta. „Dlouhodobý trend těchto obchodů ve srovnání 
s tržbami kamenných prodejen jasně potvrzuje trend přesouvání nákupů na síť," potvrdil Dufek.

Ekonomové také předpokládají, že růst tržeb obchodníků bude pokračovat, i když stále velmi mírným tempem, také v příštích měsících. „Rok 2013 rozhodně nevykáže v českém maloobchodě opulentní spotřebitelské hody, konečné číslo v černých barvách se však stává čím dál tím více reálnější," dodal Zahradník.

Vývoj maloobchodních tržeb.

Autor: Vilém Janouš

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Tlačítko hlídá seniory. Šetří miliardy

v úterý spadlo malé letadlo na obchodní dům v Melbourne
4

V Melbourne spadlo letadlo na obchoďák, pět lidí nepřežilo

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Putin si údajně nechává sestavit psychologický profil Trumpa

Ruský prezident Vladimir Putin si nechává sestavit psychologický profil svého nového amerického kolegy Donalda Trumpa. Uvedla to v pondělí americká televize NBC News. Podle předběžných závěrů analýzy prý Trump rád riskuje, ale dokáže být i naivní.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

Teroristé v Egyptě hrozí dalšími útoky na křesťany

Egyptská teroristická skupina napojená na takzvaný Islámský stát (IS) dnes na internetu zveřejnila video sebevražedného atentátníka, který loni v prosinci v kostele v Káhiře zabil téměř 30 lidí. Dvacetiminutové video komentuje extremista, který tvrdí, že islámští radikálové útoky na koptské křesťany znásobí. .

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies