VYBERTE SI REGION

Tvarůžky budou příští sezonu propagovat Olomouc

Olomouc - Specialita, která nemá ve světě srovnání – olomoucké tvarůžky či syrečky. Podle odborníků na cestovní ruch jedna z možností, jak přilákat zahraniční turisty do Olomouce a využít skrytý potenciál, který historické město v srdci Moravy nabízí.

1.8.2009
SDÍLEJ:

Tvarůžky jsou tradičním výrobkem.Foto: DENÍK/archiv

Přesto olomoucká radnice s gastronomickou specialitou nepracuje dostatečně. Na podzim by se to však mělo změnit. Tvarůžky by se totiž měli stát součástí propagace města a v informačním centru v podloubí radnice by je měli nabízet turistům, kteří si je zde budou moci i koupit.

„Město by se mělo zaměřit na gastronomii v podobě olomouckých syrečků. Je to rarita, kterou nikdo ve světě nemá a radnice s tím neumí absolutně pracovat a vytěžit z toho větší počet zahraničních i domácích turistů. O tvarůžcích by měli vědět všichni světoví odborníci na gastronomii, tak jako ví o mozarelle nebo parmské šunce. Pak by možná vláčky po náměstí měly koho vozit,“ napsala čtenářka Angelina do internetové diskuze na webových stránkách Olomouckého deníku.

Gastronomická lákadla

Její názor potvrzuje i odborník na cestovní ruch v České republice. „Ve všech turisticky vyspělých zemích světa už pochopili, že gastronomie je jedním z lákadel pro turisty. Aby byl příliv návštěvníků celoroční, zaměřili se hlavně na své speciality, protože po celý rok musí turista jíst a pít. Doporučil bych proto Olomouci, aby se snažila více propagovat svou raritu – olomoucké syrečky,“ řekl Tomio Okamura, tiskový mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Podle Okamury by nabídka gastronomických specialit měla být v nejnavštěvo­vanějších restauracích ve městě, v propagačních materiálech na webových stránkách i v katalozích cestovních kanceláří, aby se o tvarůžcích dozvěděli i zahraniční turisté. „Lidé jsou zvědaví a hlavně turisté z Asie či ze západních zemí rádi ochutnávají lokální zajímavosti. Pokud jim syrečky zachutnají, budou se do regionu vracet,“ podotkl Okamura.

Vedení města si slabinu v propagaci tvarůžku a jejich nevyužitý potenciál uvědomuje, rozhodli se proto dát jim větší prostor. „Vnímáme tvarůžky jako unikátní regionální specialitu jednoznačně spojenou s naším městem. Víme, že by se potenciál tvarůžků mohl lépe a více využít a budeme se o to snažit. Od příští sezóny budou součástí propagačních materiálů města a webových stránek, chceme je prosadit více do restaurací a na velkých akcích jako například při svátcích města je chceme zviditelnit. Po rekonstrukci informačního centra, která začne na podzim, chceme uzpůsobit prostory tak, aby je zde turisté mohli ochutnat a zakoupit. Přesto nejde o stěžejní prvek, který by do města návštěvníky přilákal. Těmi jsou spíše historické památky a kulturní tradice. Mnohé však může zaujmout a oslovit je, “ uvedl náměstek primátora Jan Holpuch.

Tvarůžky ve stylu města

Radnice chce do budoucna také pracovat s motivem tvarůžků jako s jednou z možností, jak město vizuálně zviditelnit. „Už když jsme vybírali nový jednotný vizuální styl města, byl jedním z motivů tvarůžek. Chtěli bychom se proto k tomu vrátit a jednat o tom, jak jej začlenit do vizuálního stylu Olomouce,“ doplnil Holpuch.

I olomoučtí restauratéři si uvědomují, že v propagaci tvarůžků má město rezervu. „Tvarůžky vedeme, podáváme je však jen ve studené úpravě, protože při tepelné jsou velice aromatické, lidově řečeno smrdí, a některým zahraničním hostům to vadilo. Přesto si je turisté objednávají jako předkrm či k degustaci, často jim chutnají. Mrzí mě ale, že nejsou více propagované, protože pokud by byly, byl by o ně větší zájem. Nabídku bychom pak samozřejmě rozšířili. Nebránil bych se tomu,“ uvedl Zdeněk Matěj, majitel Moravské restaurace.

Autor: Lucie Bukvová

1.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies