Tržby Twitteru za minulý rok činily 548,3 milionu dolarů (asi 13 573 milionů korun), což představuje roční pokles o osm procent. Bankéři z Wall Street mu předpovídali 517,3 milionu dolarů (asi 12 796 milionů korun).
Agentura AP uvádí, že Twitter nikdy nevytvořil zisk. Nicméně pokles tržeb eviduje od jeho začátků v roce 2013 poprvé.
Minulý rok společnost utržila za akcii patnáct centů (asi 3,7 korun), v prvním čtvrtletí letošního roku jen jedenáct. Analytici z FactSet odhadovali ale jen ztrátu dva centy (asi padesát haléřů).
Čím více uživatelů, tím větší zisk
Co se týče počtu uživatelů, kteří jsou alespoň jednou měsíčně aktivní, tak za první čtvrtletí tohoto roku měl Twitter průměrně 328 milionů uživatelů, v minulém čtvrtletí měl 319 milionů, což je čtvrtletně nárůst o tři procenta.
Pro ilustraci Facebook má 1,89 miliard uživatelů a Instagram, který vlastní společnost Facebook, má 600 milionů uživatelů, podle údajů z prosince 2016.
Jediné, co Twitteru narůstá, je počet denně aktivních uživatelů. Před rokem jejich počet ročně narostl o 14 procent. Za poslední čtvrtletí narostl ale jen o 11 procent a za minulé čtvrtletí jen o sedm. Absolutní počet ale Twitter neuvádí, jen jejich procentuální nárůst.
Počet uživatelů má přímý vliv na zisky společnosti. Více uživatelů znamená totiž více příjmů z reklam.
Konkurence kvete
Twitter zřejmě nezachrání ani slogan "Místo všeho dění" (It's what's happening). Čímž se podle agentury AP snažil ze sebe udělat médium, kde lidé informují o dění ve světě sami a v reálném čase a kde o tom můžou diskutovat se svými přáteli.
Vedle poklesu tržeb tak Twitteru kvete konkurence – Facebook a Instagram. Twitter se snaží s nimi držet krok, spustil po jejich vzoru například možnost live videa. A snaží se získat reklamní příjmy od společnosti Snap Inc., vlastníka Snapchatu.
Trumpův megafon
Twitteru nepomáhají ani tweety amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ten totiž pro své hluboké myšlenky upřednostňuje Twitter před klasickou komunikací s novináři. Má více než 28 milionů sledovatelů, jeho tweety využívají sociální média, televizní show a stále častěji i stand-upoví komici.
Twitterový prezident ostatní neinspiroval, navzdory popularitě jeho příspěvků.