VYBERTE SI REGION

U společnosti RSA byl pojištěn i James Cook

Praha - Krize podpořila zájem o produkty kryjící rizika finanční solventnosti a odpovědnosti podnikatelů, řekl generální ředitel Direct pojišťovny Ján Čarný.

5.10.2010
SDÍLEJ:

Peníze. Ilustrační snímek. Foto: DENÍK

Pojišťovací trh v České republice se už postupně přibližuje úrovni vyspělých zemí. Platí to jak o službách pojišťoven, tak o zájmu občanů, tvrdí Ján Čarný, generální ředitel Direct pojišťovny.

Pojišťovna, kterou řídíte, patří na českém trhu zatím mezi ty mladší, novější, služby poskytujete od roku 2007. Jak hodnotíte první tři roky působení?

Na českém trhu působíme krátce, naše mateřská společnost RSA však lidem pomáhá již tři sta let. Mezi její zákazníky patřily známé osobnosti jako námořní kapitán James Cook či přírodovědec a objevitel evoluční teorie Charles Darwin. RSA již mnoho let pojišťuje také známý londýnský most Tower Bridge.

V květnu letošního roku jsme oslavili třetí výročí působení v České republice. Za tuto poměrně krátkou dobu jsme si dokázali vybudovat pevné místo na vysoce konkurenčním pojišťovacím trhu a získat řadu ocenění.

Pokud jde o obchodní výsledky, v oblasti neživotního pojištění patříme dlouhodobě mezi nejrychleji rostoucí pojišťovny. Podařilo se nám vybudovat vysoké povědomí o naší značce. Dovolím si tvrdit, že v České republice není mnoho lidí, kteří by řekli, že o naší pojišťovně ještě nikdy neslyšeli.

Můžete říci něco o dosažených podílech na trhu v jednotlivých kategoriích?

Jsme mladá pojišťovna, podíl na trhu si postupně vytváříme. Za tři roky se nám podařilo sjednat více než 60 tisíc pojistných smluv. Poslední meziroční srovnání ukázalo, že v prvním pololetí letošního roku jsme dále rostli, a to o 37 procent v počtu pojistných smluv a o 32 procent v předepsaném pojistném.

To vše za situace, kdy celý trh v oblasti pojištění automobilů klesl asi o šest procent.

Vaší zvláštností je, že nemáte pobočky a že poskytujete pouze přímé pojišťovací služby. Rozvoj techniky je jedna věc, ale praxe druhá. Dá se vůbec prosadit s tímto konceptem?

Určitě ano. Model přímého pojištění, tedy sjednávání pojištění přes internet nebo po telefonu, přináší řadu výhod, a proto je v zahraničí tolik úspěšný. Jen pro představu, například ve Velké Británii je dnes více než polovina smluv o pojištění auta uzavřena takto, tedy bez návštěvy pobočky či pojišťovacího agenta.

Také v České republice již možnost sjednání pojištění online nabízí většina pojišťoven, což před několika lety nebylo myslitelné.

My se však od konkurence nelišíme pouze tím, že nemáme pobočky. Hlavní přínos pro zákazníky vidím v tom, že na základě zadaných parametrů jim vždy ušijeme pojistku na míru.

Koncept přímého pojištění totiž umožňuje vytvořit individuální cenu pro každého zákazníka. U nás člověk platí jen za to, co skutečně potřebuje.

Nebojíte se možná jistého konzervativizmu zdejších zákazníků?

Nejen naše prodejní výsledky dokazují, že Češi nejsou konzervativní. Internet, který v současnosti pronikl již do většiny českých domácností, zákazníci zvládají velice dobře. Ze statistik je patrné, že zájem o sjednání pojištění přes internet stále roste ve všech věkových skupinách.

Jaké výhody má elektronická smlouva o pojištění ve srovnání s klasickou?

Pojistná smlouva sjednaná přes internet má nesporné výhody, zejména v rychlosti uzavření z pohodlí domova. Na internetu lze sjednat pojištění za několik minut, a pokud klient zaplatí při uzavírání online pojištění platební kartou, pojištění je účinné ihned.

Díky internetu mají naši zákazníci neustálý přístup k vlastním pojistkám prostřednictvím takzvané klientské zóny. Mohou zde sledovat smlouvy, platby, hlásit škodní události, objednat si prohlídku vozidla či provádět změny.

Neláká vás rozšířit i svoje služby i do oblasti životního pojištění, které se z hlediska poskytovatelů pojišťovacích služeb považuje za velmi zajímavou oblast?

Jsme součástí pojišťovací skupiny, která v oblasti životního pojištění není aktivní a toto pojištění se nechystáme nabízet ani my v České republice.

V první řadě pracujeme na dalším rozšiřování produktů neživotního pojištění. V tuto chvíli nabízíme pojištění motorových vozidel a pojištění majetku a odpovědnosti občanů. Naší produktovou řadu na podzim doplníme o cestovní pojištění.

Jak jste již řekl, britská skupina RSA se pyšní neuvěřitelnou třistaletou tradicí. Myslíte, že lesk její slávy se nějakým způsobem odráží i na vás?

Máme to štěstí, že od června loňského roku patříme do skupiny RSA, která letos v dubnu oslavila 300. výročí založení a která patří mezi největší a nejstarší pojišťovny na světě.

Tím jsme získali nejen kapitálově velmi silného vlastníka, ale zároveň i možnost čerpat z rozsáhlých znalostí a zkušeností.

Díky tomu dokážeme lépe odhadnout potřeby českých zákazníků a nabídnout jim vždy něco navíc.

Vzhledem k tomu máte i dobrou možnost srovnaní pojišťovacích trendů v Evropě. Drží podle vás Česko v tomto směru krok?

Pojišťovací trh v České republice se postupně přibližuje úrovni trhů vyspělých zemí, a to jak z hlediska nabízených produktů a distribučních kanálů, tak i zájmu občanů a podnikatelů o pojištění. Zkušenosti ukazují, že čím je země ekonomicky vyspělejší, tím je zájem o pojišťovací služby větší a naopak široká nabídka na pojišťovacím trhu podporuje ekonomický růst dané země.

V poslední době ovlivnila pojistný trh řada událostí. Jako příklad mohu uvést hospodářskou krizi, nedávné přírodní katastrofy či nová regulační opatření. Dopad těchto událostí je v každé zemi jiný, liší se i podle typu pojištění.

Finanční a ekonomická krize se projevila v přesunu zájmu lidí k produktům s garantovaným výnosem.

O co je tedy největší zájem?

Krize podpořila zájem o produkty kryjící rizika finanční solventnosti a odpovědnosti podnikatelů, zvýšila citlivost zákazníků na cenu a snížila zájem o některé „zbytné“ služby.

Internetové pojištění nabízejí časem už i jiné pojišťovací ústavy. V čem jste vy jiní a proč by si měl zájemce o pojištění vybrat zrovna vás?

Uzavření pojistky u nás trvá několik málo minut, je to rychlé, pohodlné a navíc cenově výhodné.

Pro výpočet ceny používáme nejvíce parametrů ze všech zdejších pojišťoven a každému zájemci zaručujeme, že získá pojištění šité na míru a za spravedlivou cenu. Zdarma nabízíme vždy i něco navíc, zmíním alespoň pojištění zahrady nebo dámské kabelky.

Uvědomujeme si, že spokojenost lidí s pojišťovnou se jasně ukáže ve chvíli, kdy se něco stane. Děláme vše, abychom v tomto okamžiku nikoho nezklamali.

Ján Čarný, narozený v roce 1959 v Chebu, je generálním ředitelem Direct pojišťovny od listopadu 2008.
Absolvoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. Studoval také ve Spojených státech amerických a Francii, na stáži byl ve Velké Británii.
Má za sebou bohatou kariéru v oblasti finančnictví, když dříve pracoval v renomovaných finančních ústavech, jako jsou KB, ING Barings či MasterCard Europe.

Autor: Jozef Gáfrik

5.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Soud nařídil francouzskému meštu Publier odstranit sochu Panny Marie

Paříž - Město Publier na východě Francie dostalo od soudu nařízeno, aby odstranilo z parku sochu Panny Marie. Důvodem je celostátní zákaz vystavování náboženských symbolů na veřejných prostranstvích. Informoval o tom zpravodajský server BBC News s odvoláním na starostu města.

Duka slouží mši k otevření německy mluvící farnosti v Praze

Praha - V souvislosti s otevřením farnosti německého jazyka v Praze na Novém Městě bude dnes pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka sloužit od 11:00 mši v kostele sv. Jana Nepomuckého Na Skalce. Německou farnost zřídil Duka k 1. říjnu, důvodem byl růst německy hovořící komunity a snaha o obrození staleté přítomnosti německého kulturního živlu v hlavním městě, uvedlo na webu pražské arcibiskupství.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies