Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úsekové měření rychlosti se vyplácí. Řidiči na pokutách platí miliony

Řidiči navzdory značkám nedodržují rychlost a nově přijatí úředníci nestíhají zpracovávat údaje o přestupcích. Tato zjištění vyplynula po více než měsíci ostrého provozu úsekového měření rychlosti ve vybraných částech Litomyšle. Příjemnou zprávou, zejména pro obecní rozpočet, jsou příjmy z pokut. V neposlední řadě se zklidnila doprava, ale neklesla nehodovost. Ta totiž byla i před zavedením systému v daných úsecích téměř nulová.

7.6.2017 1
SDÍLEJ:

KŘIŽOVATKA na hlavním tahu městem by mohla být osazena kamerami, které by zaznamenávaly přestupky.Foto: Deník/Petr Šilar

PRVNÍ ÚDAJE

Měřené úseky jsou tři. Na výjezdu z města ve směru na Svitavy, na Poličku a na ulici T. G. Masaryka. „Nejvíce přestupků je na silnici I/35, kde je největší provoz. Na tento úsek připadá zhruba sedmdesát procent přestupků," sdělil tiskový mluvčí Litomyšle Michele Vojáček.
Zatím nelze říci, kolik celkem takových přestupků bylo, úředníci jsou doslova zavaleni. Ostré měření započalo 10. dubna. K 24. květnu byla zpracována data za prvních patnáct dnů provozu zařízení.

„Vyřídili jsme 2800 přestupků a 1755 jich na nás stále čeká," informoval o prvních výsledcích provozu vedoucí dopravního odboru Kamil Hebelka. Na podrobnější statistiky si budou muset zájemci počkat. Do budoucna je však budou mít k dispozici.

Každá měřící brána umí mapovat počet vozidel a dělat tak statistiky průjezdu aut i s členěním na osobní a nákladní vozidla. „Naším záměrem je dát tyto informace na web města, aby si každý mohl filtrovat údaje dle svých požadavků," dodal Kamil Hebelka.

NEZMĚŘÍ KAŽDÉHO

Úsekové měření pouze zdokumentuje registrační značku vozidla na vjezdu i výjezdu. Nelze tak postihnout rychle jedoucí motorky, ty nemají vpředu registrační značku. Česká republika není napojena na registry vozidel jiných zemí, a tak tomuto systému unikají auta se zahraniční značkou.

#clanek|3261570#

„Úsekové měření není samo o sobě řešením pro všechna nedodržení silničních předpisů a ani jsme to nikdy netvrdili. Je jen nástrojem pro to, aby se většina přestupků dala zaregistrovat automaticky. Městská a státní policie při svých kontrolách motorkáře i cizince samozřejmě měří," řekl tiskový mluvčí.

Podle prvních odhadů už je jasné, že náklady na pronájem jsou zaplaceny na dlouhou dobu dopředu, stejně jako platy úředníků. Do rozpočtu proudí odhadem milion korun měsíčně. Poslouží na zvýšení bezpečnosti na silnicích ve městě?

„Peníze z pokut jsou příjmem rozpočtu a těžko se dá dohledat, na co všechno se použijí. Opravdu nám chybí chodník na Lánech, stejně tak nás trápí stav ulice Partyzánská. Takto bych mohl pokračovat dál a dál. Nicméně pracujeme na tom, aby se v dohledné budoucnosti v těchto lokalitách zvýšila bezpečnost," řekl starosta Litomyšle Radomil Kašpar.

Ten také potvrdil, že se v nejbližší době nebude rozšiřovat počet míst s radary. „Někteří obyvatelé by si sice přáli úsekové měření rozšířit i do jiných části města, ale na neukázněné řidiče musíme najít také jiné páky. Nechceme mít všude kamery," dodal litomyšlský starosta. Je však místo, kde vedení města o kamerový systém usiluje.

JEZDÍ NA ČERVENOU

Rada města v květnu odsouhlasila záměr vypracovat projektovou dokumentaci nutnou pro to, aby kamerový systém monitoroval světelnou křižovatku a automaticky upozorňoval na auta, která jezdí na červenou. V případě schválení projektu by se v blízkosti křižovatky objevily sady kamer, díky kterým by bylo možné ze záznamu určit registrační značky. Pořízená videa by mohla být použita při řešení dopravních nehod. Díky záznamům by také byla k dispozici podrobná statistika chování řidičů a klasifikace vozidel.

„Ještě před dubnovým spuštěním úsekového měření jsme avizovali tento záměr, protože je to problém, o kterém víme již delší dobu. Vzhledem k tomu, že se měření na ulicích T. G. Masaryka, J. E. Purkyně a Moravské z technického hlediska nesetkalo s problémy, vše funguje a doprava se výrazně zklidnila, jsme se rozhodli v této záležitosti pokročit a chceme nechat vypracovat potřebné dokumenty," sdělil Kašpar. Projektová dokumentace by měla být hotová do konce srpna letošního roku.

Autor: Petr Šilar

7.6.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stanislav Šulc.
6 14

Komentář Stanislava Šulce: Politiky zbavená kauza Čapí hnízdo

Jiří Kajínek hraje fotbal v Třemošnici
15

Jiří Kajínek nazul kopačky a hrál fotbal za rodné Prachovice

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Smršť zranění kosí hvězdy. Jsou tenisté přepracovaní?

Na kurtech připomínají nezničitelné superhrdiny. Roger Federer, Novak Djokovič, Andy Murray ti všichni umějí s tenisovou raketou v ruce věci, nad kterými se méně talentovaným jedincům tají dech. Přesto to ale jsou normální lidé, ne nezničitelné stroje na úspěchy. Poslední týdny to dokazují víc než kdy jindy.

Řidič podezřelý z útoku v Barceloně je možná stále naživu

Řidič dodávky, která zabila ve čtvrtek při teroristickém útoku v Barceloně 13 lidí, je možná stále naživu a na útěku. Novým hlavním podezřelým z útoku je totiž Younes Abouyaaqoub.

Mezi oběťmi teroru v Barceloně jsou také děti, islamisté zavraždili i tříletou

Rodina sedmiletého Juliana Cadmana pomocí sociálních sítí zoufale prosí o informace. Julianovu matku srazila vražedná dodávka, žena je nyní s těžkými zraněními v kómatu. Chlapce od té doby nikdo neviděl. Blízcí jiných mladých obětí ale už nemají ani tuto slabou naději.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení