VYBERTE SI REGION

Úvěry: Češi se za krize změnili, jsou obezřetnější

Praha - Chování Čechů, kteří žádají o úvěr či půjčku, se během hospodářské krize výrazně změnilo. Úvěrové společnosti se v anketě shodly na tom, že jejich klienti se stali mnohem obezřetnějšími a přestali si půjčovat na dovolenou nebo zábavu. Začali žádat o úvěry hlavně na důležité věci, jako je třeba rekonstrukce bytu.

2.8.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Češi teď přistupují k půjčování peněz velmi zodpovědně. Průměrná výše hotovostní osobní půjčky se zvýšila na 150.000 korun a klienti investují tyto prostředky do dlouhodobých projektů, rekonstrukcí, renovací.

Trh stagnoval

Klesá objem půjček na dovolenou a další podobné, neúčelové a krátkodobé projekty," řekl mluvčí společnosti Cetelem Martin Malý. Obecně během krize lidé více spoří a méně si půjčují, proto trh se spotřebitelskými úvěry v době krize stagnoval, doplnila mluvčí GE Money Markéta Dvořáčková.

Klienti Provident Financial o účelu půjčky mnohem více přemýšlejí, souhlasí šéf komunikace firmy Tomáš Fiala. Podle průzkumů společnosti je jasný odklon od půjček na věci, které nemají trvalou hodnotu nebo nejsou potřebné. Lidé si tak nepůjčují na dovolené, zábavu nebo nadstandardní vybavení. Většina klientů využívá půjčky na výdaje spojené s úpravou domu či bytu nebo zařízením domácnosti, případně na pokrytí nečekaných jednorázových výdajů, na něž nemají dostatečnou finanční rezervu, dodal.

Stoupá zájem o hotovostní úvěry

Také u Home Creditu platí, že lidé sjednání úvěru více promýšlejí s ohledem na budoucnost. "Obecně si půjčují méně, pokles zaznamenáváme u nákupů na splátky. Lidé mají víc možností, jak zboží financovat, pokud nemají dostatek hotovosti. Průměrná výše nákupu zboží na splátky zůstává na úrovni 13.500 korun, což odpovídá například ceně za domácí spotřebič," uvedl obchodní ředitel společnosti Vojtěch Ščevík.

Marketingový ředitel Home Creditu Jakub Petřina upozornil na vyšší poptávku po hotovostních úvěrech, které mohou použít na cokoliv. Na kreditních kartách evidovala firma v prvním čtvrtletí 18procentní nárůst objemu poskytnutých peněz. Lidé kartami začínají podle ředitele karetní sekce Luďka Jírů více platit u obchodníků, méně s nimi vybírají z bankomatu.

Pozor na oddlužovací společnosti

Marketingový specialista společnosti Cofidis Milan Strnadel připomněl, že se v poslední době zvyšuje poptávka po pojištění úvěru. "Zaznamenali jsme mírný nárůst pojistných událostí a nárůst insolvencí. Zejména jsme ovšem zaznamenali nárůst klientů, kteří problémy se splácením řeší prostřednictvím oddlužovacích společností, před kterými jsme již několikrát varovali a stále naše klienty varujeme prostřednictvím informačních letáků," podotkl.

Autor: ČTK

2.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prof. Tomáš Halík.
11 132

Zeman nechce papeže k uctění Lidic, ale ke své kampani, míní Halík

Letáky po ústecké MHD.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Kdo otrávil ryby v Labi? Policie ani radnice stále neví

Nymburk - Půl tuny ryb podle odhadu rybářů uhynulo na Labi mezi Poděbrady a Nymburkem loni 21. října. Po viníkovi ekologické havárie pátrají odbor životního prostředí i policisté zatím marně. Potvrdili to mluvčí obou institucí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies