VYBERTE SI REGION

V Berouně je otevřené nové velkokapacitní parkoviště

Beroun – Na novém parkovišti u nádraží stojí celodenní parkovné dvacet korun.

5.8.2010
SDÍLEJ:

Otevření nového parkoviště Park and RideFoto: Petra Lišková

Nevyužitá plocha pod dálničním mostem před hlavním nádražím v Berouně se během několika měsíců změnila k nepoznání. Prašný povrch vystřídal asfalt a pozemek ležící ladem konečně našel uplatnění. Nový parkovací areál je nazvaný výstižně Park and Ride (zaparkuj a jeď).

Město plánuje zlevněné jízdné

„Do budoucna bychom chtěli začlenit parkoviště do systému, ve kterém lze zároveň s parkovným získat také zlevněné jízdenky hromadné dopravy,“ uvedl k novému areálu místostarosta Berouna Tomáš Havel.

Řidiči, kteří by parkovali v tomto areálu, by tak zároveň při placení parkovného získali zvýhodněné jízdné městské, ale i vlakové dopravy.

Podobný systém funguje například na parkovišti na pražském Zličíně.

Ačkoli Park and Ride tuto výhodu svým klientům zatím nenabízí, má řadu jiných zajímavostí.

Parkovné zaplatíte až při odjezdu

Jednou z nich je například cena. „Parkovné činí 20 korun na celý den,“ upřesnila tisková mluvčí berounské radnice Pavla Švédová.

Další novinkou, na kterou berounští řidiči nejsou na místních parkovištích zvyklí, je systém úhrady. „Řidič si při vjezdu na parkoviště vyzvedne lístek. Ten si uschová do chvíle, kdy bude z parkoviště odjíždět. Je jedno, jestli ten samý den, nebo třeba za týden. U automatu zaplatí potřebnou částku za počet dní, po které zde auto nechal, vytiskne se mu stvrzenka a tu při výjezdu z parkoviště přiloží ke skenovacímu zařízení. Až poté se otevře závora a řidič bude moci odjet,“ vysvětlila obsluha parkoviště.

Pro lidi je tato novinka velmi vítaná. „Tento systém se mi výborně hodí. Dojíždím do Prahy vlakem a auto parkuji před nádražím.

Někdy se mi stává, že se v práci zdržím a přespím u kolegy až do druhého dne. Nikdy ale dopředu nevím, jestli zde auto nechám na několik hodin nebo i dní,“ uvedl pro náš Deník Tomáš Kalina z Berounska.

Součástí parkoviště je i buňka, v které bude čtyřiadvacet hodin denně obsluha parkoviště.

Park and Ride má obsluhu, ne ostrahu

„Areál je oplocený a náš pracovník obchází parkoviště, ale jsme pouze obsluha, nikoli ostraha,“ upozorňuje pracovnice agentury.

Nové parkoviště nabízí řidičům 184 parkovacích míst, je určeno pouze pro osobní vozy.

„Na tento projekt získalo město dotaci ze strukturálních fondů Evropské unie ve výši 6,5 milionu korun, dalších více než deset milionů doplatilo samo,“ doplnil informace Tomáš Havel.

Autor: Petra Lišková

5.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies