VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V červenci se zvýšil prodej zájezdů

Praha - Červenec zachraňuje "cestovkám" tržby, prodeje zájezdů rostou. Díky zvýšené poptávce jsou ceny zájezdů podobné jako vloni.

15.7.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Příchod prázdnin znamenal letos pro cestovní kanceláře výrazný nárůst prodeje zájezdů k moři. Zatímco před sezonou kanceláře omezovaly nasmlouvané kapacity kvůli nízké poptávce, nyní si zájem pochvalují. Vyplývá to z ankety ČTK. Přesto rok zřejmě skončí s až pětinovým meziročním propadem.

V hlavní sezóně se prodá více zájezdů

"Ve druhém červnovém týdnu měla naše kancelář letos poprvé vyšší prodeje než v předcházejícím roce. Tento trend nadále pokračuje, v hlavní sezoně jsou prodeje v průměru o deset procent vyšší," uvedl mluvčí CK Fischer Daniel Plovajko. Podle něj tak červenec snižuje propad z prvních pěti měsíců roku.

"Zájem je v současné době ohromný, po velkém návalu klientů, kteří chtěli využít dvou volných svátečních dnů bez nutnosti brát si v práci dovolenou, pokračuje i nyní," sdělil marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šťastný.

Slevy jsou menší, nabídka užší

"Cestovky" mají nyní prodáno zhruba 80 procent letních zájezdů, což je podobné jako loni touto dobou. Ovšem kvůli odřeknutí části kapacit na jaře jsou podle nich slevy v prodejích na poslední chvíli menší než loni, rovněž nabídka je užší. Ještě v červnu se přitom ceny dostaly na rekordně nízkou úroveň, nyní už to ale neplatí.

Ceny jsou podobné jako loni

"Co se týká současné hlavní sezony, rozdíl v cenách oproti loňskému roku není tak výrazný, a to díky zvýšené poptávce," řekl marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha. Největšímu zájmu se podle něj těší Chorvatsko, kam se rekreanti dopravují především vlastními vozy a autokary, Itálie, Turecko, Bulharsko a Egypt.

Podle analytiků se letos prodá méně zájezdů

Zvýšená poptávka po prázdninách s velkou pravděpodobností nedokáže vyrovnat propad prodejů v období first minute, které začalo už loni v prosinci. Podle předpovědi analytické společnosti Mag Consulting se v letošním roce prodá 1,9 až 1,95 milionu zájezdů, což by znamenalo zhruba desetinový meziroční pokles. Řada velkých cestovních kanceláří však hovoří až o pětinovém propadu trhu.

Problémy s hospodářskou krizí i sopkou

Cestovní kanceláře loni doplatily na hospodářskou krizi a s ní spojené všeobecné šetření. Letos se na poptávce výrazně projevily nepokoje v Řecku a uzávěry letového prostoru kvůli popílku z islandské sopky.

Autor: ČTK

15.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1 19

Dům si nyní postavíte sami. Stačí odborný dozor

Stanislav Šulc.
4 5

Pohledem Stanislava Šulce: Zdravá Francie?

VIDEO: Protest proti Babišovi. Klub okradených blokuje ministerstvo financí

Členové Klubu okradených zahájili dnes blokádu Ministerstva financí. Jejich protest se vztahuje k ministrovi financí Andreji Babišovi, jenž podle nich svými podvody okradl celou řadu jednotlivců.

Útoky na městské úředníky: Paní, která plive, pán, který vyhrožuje smrtí

Paní, která v rozčílení plive po lidech, nadávky nejhrubšího zrna či dokonce útok pěstmi, výhrůžky smrtí za to, že jisté dámě odmítli kopírovat její soukromé dokumenty. Vítejte v kancelářích a dalších prostorech k jednání s veřejností na místních radnicích a magistrátech.

Peníze na Trumpovu zeď? Prezident má (zatím) smůlu

V předvolební kampani i krátce po zvolení prezidentem slíbil Donald Trump postavit velkou pohraniční zeď , která by zabránila Mexičanům a dalším příchozím vstupovat nelegálně na území Spojených států. Chuť by byla, ale peníze mu Kongres jen tak neodsouhlasí. Ve státním rozpočtu se finance zatím nenašly.

Brambor v jižních Čechách postupně ubývá

Pranostika praví, že brambor vysazených na svatého Marka (25. dubna), bude při sklizni plná jamka. V jižních Čechách ale v současnosti osazují zemědělci jen část dřívějších ploch.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies