Společnost EVC Group s.r.o. z Hulína na Kroměřížsku ročně vyrobí přestavbou klasických vozů několik kusů, větší poptávka na trhu není. Na odborném veletrhu Amper v Brně to řekl jednatel firmy Tomáš Čudrnák.

Podle něj jdou vozy na odbyt především v zahraničí. Rekonstrukcí aut na elektromobily se zabývá s partou nadšenců čtyři roky. Přestavba jednoho vozu podle něj stojí v nejlevnější variantě 200.000 korun, pro zákazníka tak není levnou záležitostí. „Na druhé straně jsou pak provozní náklady minimální,“ řekl Čudrnák. Náklady se podle něj investorovi za životnost vozu vrátí.

V ČR podle něj chybí výhody, které jsou jinde v zahraničí běžné. Například ve Francii dostane zákazník podporu na nákup elektromobilu. „Běžné je parkování zdarma nebo jízda v samostatných pruzích,“ uvedl Čudrnák. Pro firmu je proto atraktivní zejména zahraničí. „Jednotky kusů by se mohly prodat i u nás,“ uvedl Čudrňák.

Protože elektromobily vyžadují speciální homologaci a ta se pro jednotlivé kusy nevyplácí, chce EVC Group zákazníkům nabídnout adaptace vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, kde firma homologace dokončuje. „Technicky se sice elektrovozům věnujeme několik let, tímto krokem jsme ale obchodně vlastně na počátku,“ uvedl Čudrňák.

Z autobusu elektrobus

Firma se ale podle něj nebrání přestavbám i jiných typů automobilů. Muselo by ale jít o zakázku několika desítek kusů, jinak se projekt nevyplatí. Kromě aut spolupracuje EVC Group s výrobcem autobusů SOR Libchavy. Vybrané autobusy mění na elektrobusy. Letos jich bude mít SOR už sedm. EVC Group se nebrání i dalším projektů. Pro jednu rakouskou firmu předělávala výletní vláček na elektrický. Bude jezdit ve Francii.

Hlavní část svých aktivit ale věnuje elektromobilům. „Všichni čekají, kdy automobilky s výrobou samy začnou a kdy elektromobily začnou prodávat. Zvažují proto, jestli si mají koupit přestavbu vozidla, nebo originální elektromobil,“ uvedl Čudrnák.