VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Česku na začátku roku fungovalo 236 franšízových konceptů

Praha – Na začátku letošního roku fungovalo na českém trhu 236 franšízových konceptů. Z nich 190 patřilo mezi reálné franšízy a 46 se řadilo mezi tzv. partnerské systémy. Vyplývá to z dnešních údajů společnosti Profit system, které zpracovala podle nové metodiky.

5.3.2016
SDÍLEJ:

Prodejna Náš grunt v Uherském Hradišti. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kordovaník

Podíl tuzemských značek na českém franšízovém trhu neustále roste. Letos tvoří české franšízové značky 65 procent trhu, což je meziroční nárůst o sedm procentních bodů. Firmy nabízející podnikatelské licence uvádějí jako hlavní výhody například vybudovaný systém práce a marketingovou podporu.

Zahraniční značky si udržují konstantní růst, ale jejich podíl rok od roku klesá. „Domníváme se, že tento trend, který svědčí o určité vyzrálosti tuzemského franšízového trhu, bude stále pokračovat. Dnes víme, že Česko je pro zahraniční sítě stále atraktivní. V poslední době odhalilo svůj záměr o vstup hned několik zahraničních značek," uvedl ředitel poradenské společnosti Profit system Marek Halfar.

„Podíl českých značek roste zejména proto, že stále více tuzemských podnikatelů vnímá rozvoj prostřednictvím franšízových licencí jako atraktivní způsob expanze. Díky němu totiž mohou proniknout i do regionů, ve kterých by se jim nevyplatilo budovat pobočky vlastní," tvrdí zpráva.

Expandování

Loni na tuzemském trhu podnikalo pod franšízovými koncepty 3139 lidí, kteří měli na starosti více než 3900 franšízových poboček. Do spolupráce s partnerskými sítěmi bylo zapojeno přes 2600 podnikatelů, ti provozovali téměř 2900 partnerských poboček.

Mladší franšízové koncepty, kterým se podařilo etablovat na trhu, začaly expandovat se svými pobočkami do dalších regionů. Jde například o franšízy sítě Konopná lékárna, poradenské společnosti Extéria, automyček MaxDrive či firmu zajišťující lékařskou soukromou přepravu Novodobá sanitka.

Naopak firmy, které na českém trhu působí už více než šest let a postupně rozšířily svou síť do všech regionů, započaly s konsolidací své sítě. Tyto společnosti se zbavovaly části franšízových partnerů a zavíraly neefektivní pobočky. Jejich sítě se tak zmenšovaly. Příkladem mohou být Hudební škola Yamaha nebo obchody Hruška, uvádí Profit system.

Letos by se měl počet nových franšízových konceptů zvýšit. Jeho dynamika však nebude taková jako v předešlých letech. „Franšízový trh dospěl do fáze, kdy postupně dosahuje vrcholu a strop by se mohl pro následující období nacházet na úrovni 270 v případě započítání partnerských systémů, respektive 210, budeme-li mluvit o reálných franšízách," dodal Halfar.

Autor: ČTK

5.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Čtyři popravy v americkém Arkansasu. Během jediného týdne

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš (vlevo) a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
EXKLUZIVNĚ
11 8

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

AKTUALIZUJEME

Vytrvalý noční déšť zvedl hladiny řek, u některých hrozí vylití

Dešťové srážky mají na svědomí zvýšené hladiny vodních toků na severu Moravy a ve Slezsku. Vodohospodáři také zvýšili odtok z některých přehrad. U některých řek hrozí vylití. 

AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ

Nové SUV od Škody opravdu nese jméno Karoq. Proč? A co nabídne?

Škoda oficiálně odhalila název svého nového SUV, které je pokračovatelem oblíbeného modelu Yeti. Nový vůz se jmenuje Karoq, a i když se o názvu spekulovalo již dosud, nikdo nebyl s tipováním původu názvu příliš blízko.

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

Soud v ruském Rostově na Donu poslal na dvanáct let do vězení Krymského Tatara Ruslana Zeytulaeva. Skupina europoslanců včetně českých požaduje jeho vydání na Ukrajinu.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies