VYBERTE SI REGION

V Česku na začátku roku fungovalo 236 franšízových konceptů

Praha – Na začátku letošního roku fungovalo na českém trhu 236 franšízových konceptů. Z nich 190 patřilo mezi reálné franšízy a 46 se řadilo mezi tzv. partnerské systémy. Vyplývá to z dnešních údajů společnosti Profit system, které zpracovala podle nové metodiky.

5.3.2016
SDÍLEJ:

Prodejna Náš grunt v Uherském Hradišti. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kordovaník

Podíl tuzemských značek na českém franšízovém trhu neustále roste. Letos tvoří české franšízové značky 65 procent trhu, což je meziroční nárůst o sedm procentních bodů. Firmy nabízející podnikatelské licence uvádějí jako hlavní výhody například vybudovaný systém práce a marketingovou podporu.

Zahraniční značky si udržují konstantní růst, ale jejich podíl rok od roku klesá. „Domníváme se, že tento trend, který svědčí o určité vyzrálosti tuzemského franšízového trhu, bude stále pokračovat. Dnes víme, že Česko je pro zahraniční sítě stále atraktivní. V poslední době odhalilo svůj záměr o vstup hned několik zahraničních značek," uvedl ředitel poradenské společnosti Profit system Marek Halfar.

„Podíl českých značek roste zejména proto, že stále více tuzemských podnikatelů vnímá rozvoj prostřednictvím franšízových licencí jako atraktivní způsob expanze. Díky němu totiž mohou proniknout i do regionů, ve kterých by se jim nevyplatilo budovat pobočky vlastní," tvrdí zpráva.

Expandování

Loni na tuzemském trhu podnikalo pod franšízovými koncepty 3139 lidí, kteří měli na starosti více než 3900 franšízových poboček. Do spolupráce s partnerskými sítěmi bylo zapojeno přes 2600 podnikatelů, ti provozovali téměř 2900 partnerských poboček.

Mladší franšízové koncepty, kterým se podařilo etablovat na trhu, začaly expandovat se svými pobočkami do dalších regionů. Jde například o franšízy sítě Konopná lékárna, poradenské společnosti Extéria, automyček MaxDrive či firmu zajišťující lékařskou soukromou přepravu Novodobá sanitka.

Naopak firmy, které na českém trhu působí už více než šest let a postupně rozšířily svou síť do všech regionů, započaly s konsolidací své sítě. Tyto společnosti se zbavovaly části franšízových partnerů a zavíraly neefektivní pobočky. Jejich sítě se tak zmenšovaly. Příkladem mohou být Hudební škola Yamaha nebo obchody Hruška, uvádí Profit system.

Letos by se měl počet nových franšízových konceptů zvýšit. Jeho dynamika však nebude taková jako v předešlých letech. „Franšízový trh dospěl do fáze, kdy postupně dosahuje vrcholu a strop by se mohl pro následující období nacházet na úrovni 270 v případě započítání partnerských systémů, respektive 210, budeme-li mluvit o reálných franšízách," dodal Halfar.

Autor: ČTK

5.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Hillary Clintonová.

První televizní debatu podle průzkumu CNN vyhrála Clintonová

New York - Při první společné televizní debatě hlavních kandidátů letošních amerických prezidentských voleb Hillary Clintonová zahnala Donalda Trumpa do defenzívy, což je možná kritický okamžik zatím velmi vyrovnané kampaně. Uvedla to dnes televize CNN v prvním komentáři k vystoupení obou politiků na Hofstraově univerzitě ve státě New York. Podle rychlého průzkumu CNN demokratická kandidátka v debatě zvítězila.

V Drážďanech explodovaly dvě bomby, nikoho nezranily

Drážďany - V Drážďanech na východě Německa vybuchly v pondělí večer dvě improvizované bomby; jedna byla nastražena před mešitou a druhá před mezinárodním konferenčním centrem. Exploze si nevyžádaly žádné zraněné. S odvoláním na německou policii o tom dnes informovala agentura Reuters.

V Česku je šest tisíc hospod „čtyřek" a pět tisíc cukráren. S EET váhají

Připomíná to pověstný klid před bouří. Ti, kteří jsou zavedením povinných účtenek nejvíce „zasaženi", se dva měsíce do startu elektronické evidence tržeb (EET) tváří, že se jich to zatím moc netýká. Upozorňuje na to třeba aktuální průzkum společnosti Storyous, která je jedničkou na tuzemském trhu gastronomických pokladen.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies