VYBERTE SI REGION

V Česku na začátku roku fungovalo 236 franšízových konceptů

Praha – Na začátku letošního roku fungovalo na českém trhu 236 franšízových konceptů. Z nich 190 patřilo mezi reálné franšízy a 46 se řadilo mezi tzv. partnerské systémy. Vyplývá to z dnešních údajů společnosti Profit system, které zpracovala podle nové metodiky.

5.3.2016
SDÍLEJ:

Prodejna Náš grunt v Uherském Hradišti. Ilustrační foto.Autor: DENÍK/Jiří Kordovaník

Podíl tuzemských značek na českém franšízovém trhu neustále roste. Letos tvoří české franšízové značky 65 procent trhu, což je meziroční nárůst o sedm procentních bodů. Firmy nabízející podnikatelské licence uvádějí jako hlavní výhody například vybudovaný systém práce a marketingovou podporu.

Zahraniční značky si udržují konstantní růst, ale jejich podíl rok od roku klesá. „Domníváme se, že tento trend, který svědčí o určité vyzrálosti tuzemského franšízového trhu, bude stále pokračovat. Dnes víme, že Česko je pro zahraniční sítě stále atraktivní. V poslední době odhalilo svůj záměr o vstup hned několik zahraničních značek," uvedl ředitel poradenské společnosti Profit system Marek Halfar.

„Podíl českých značek roste zejména proto, že stále více tuzemských podnikatelů vnímá rozvoj prostřednictvím franšízových licencí jako atraktivní způsob expanze. Díky němu totiž mohou proniknout i do regionů, ve kterých by se jim nevyplatilo budovat pobočky vlastní," tvrdí zpráva.

Expandování

Loni na tuzemském trhu podnikalo pod franšízovými koncepty 3139 lidí, kteří měli na starosti více než 3900 franšízových poboček. Do spolupráce s partnerskými sítěmi bylo zapojeno přes 2600 podnikatelů, ti provozovali téměř 2900 partnerských poboček.

Mladší franšízové koncepty, kterým se podařilo etablovat na trhu, začaly expandovat se svými pobočkami do dalších regionů. Jde například o franšízy sítě Konopná lékárna, poradenské společnosti Extéria, automyček MaxDrive či firmu zajišťující lékařskou soukromou přepravu Novodobá sanitka.

Naopak firmy, které na českém trhu působí už více než šest let a postupně rozšířily svou síť do všech regionů, započaly s konsolidací své sítě. Tyto společnosti se zbavovaly části franšízových partnerů a zavíraly neefektivní pobočky. Jejich sítě se tak zmenšovaly. Příkladem mohou být Hudební škola Yamaha nebo obchody Hruška, uvádí Profit system.

Letos by se měl počet nových franšízových konceptů zvýšit. Jeho dynamika však nebude taková jako v předešlých letech. „Franšízový trh dospěl do fáze, kdy postupně dosahuje vrcholu a strop by se mohl pro následující období nacházet na úrovni 270 v případě započítání partnerských systémů, respektive 210, budeme-li mluvit o reálných franšízách," dodal Halfar.

Autor: ČTK

5.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Spor o peníze zabavené u Ratha bude řešit Nejvyšší soud

Brno - Nejvyšší soud musí řešit spor o osm milionů korun zabavených při domovní prohlídce u bývalého hejtmana a exposlance Davida Ratha. Správce pozůstalosti po jeho otci Ratmírovi podal dovolání, soud je obdržel před několika dny, zjistila ČTK z justičních databází.

Začátek školního roku může být radost i stres. Některé děti se bojí šikany

Severní Čechy - Některé děti už koncem srpna netrpělivě kontrolují penál a novou tašku, pro jiné je začátek školy spojen se stresem. Bojí se, čemu budou muset čelit.

Policisté obvinili řidiče vodního skútru ze smrti dívky na Orlíku

Písek - Písečtí kriminalisté obvinili devatenáctiletého řidiče vodního skútru ze smrti mladé ženy. Když v červenci jela se svým přítelem na loďce po hladině orlické nádrže, obviněný do loďky skútrem narazil, řekla mluvčí písecké policie Kamila Čuřínová Ingrišová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies