VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Česku se do září prodalo přes 130 tisíc nových aut

Praha – Prodej osobních aut v Česku od ledna do září vzrostl o téměř tři procenta na 131.059 vozů. V posledních třech měsících ale poptávka propadla a v září klesla o čtyři procenta. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů.

4.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

První značka Škoda Auto si se 40.144 prodanými vozy udržela tržní podíl přes 30 procent. Následuje Hyundai s odbytem 11.688 vozů a Volkswagen s 11.011 prodanými osobními automobily. Další příčky obsadily značky Ford, Renault a Kia.

Firmy nakoupily téměř 60 procent nových osobních aut, zbytek zákazníků tvořily domácnosti. Přes 56 procent prodaných vozů mělo benzinový motor, 41 procent diesel. Vedou malé vozy s téměř čtvrtinovým podílem, následuje střední třída s 19 procenty a nižší střední se 16 procenty trhu. Nejoblíbenější provedení bylo kombi s podílem 31 procent, hatchbacky měly pětinové zastoupení a MPV 15 procent.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia se 17.748 prodanými kusy, následuje další model Škody Fabia a vůz Hyundai i30, který se rovněž vyrábí v tuzemsku.

Registrace osobních aut v ČR by se podle Jana Malého z PwC měly pohybovat na úrovni loňského roku. „Zářijová čísla ukazují, že nadějný vývoj ze začátku roku se na konci roku opakovat nebude. Domácnosti jsou ve výdajích velice opatrné a také firemní sektor investice do obnovy vozového parku spíše omezuje. Začátek roku 2013 bude ovlivněn vyšší srovnávací základnou letošního roku. Určitý růst registrací vidím jako možný od poloviny roku 2013, pokud se naplní optimistické předpovědi dalšího vývoje české i globální ekonomiky," dodal.

Odbyt užitkových vozidel klesl o desetinu na 8286 aut. Nejvíce prodal Volkswagen, na druhé příčce skončil Ford a na třetí Fiat. Největším segmentem byla vozidla do 3,5 tuny se skříňovým provedením karoserie.

Celkový pokles i přes zářijový nárůst zaznamenala i kategorie nákladních aut. Jejich odbyt se snížil o sedm procent na 5257 vozidel. Nejvíce prodaly značky Mercedes, DAF a MAN. Registrace nových autobusů naopak o více než sedm procent vzrostly na 538 prodaných vozidel. Vede značka SOR před Irisbusem a značkou Mercedes Benz.

Prodej motocyklů se snížil o 8,5 procenta na 13.717 strojů. Na prvním místě byla Honda s 1501 prodanými motocykly, druhá skončila Yamaha a třetí Maxon.

Autor: ČTK

4.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
4 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Móda, či směr? Naturální vína mají příznivce

/INFOGRAFIKA/ Ctí odkaz předků a naplno využívají potenciál přírody. Hrozny sbírají ručně, někteří je místo lisování šlapou. Vinaři autentisté se zřekli používání chemie a krášlících zásahů. „Nabízíme alternativu proti rychle vyrobeným a komerčním vínům," řekl Jaroslav Osička z Velkých Bílovic na Břeclavsku.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Návštěva interiéru: petrolejová modř

Vydejme se do bytu mladého muže, úspěšného muže, fanouška dobrého umění, fotografie a modré barvy ve všech jejích odstínech. Pojďme se podívat do bytu s petrolejovou modří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies