VYBERTE SI REGION

V Česku začal vycházet první časopis pro vietnamské obchodníky

Praha - V Česku začal vycházet první odborný časopis určený pro vietnamské obchodníky, jejichž pozice na trhu rychle sílí a jen večerek provozují zhruba tři tisíce. Vietnamští prodejci se tak stávají zajímavou cílovou skupinou pro inzerenty například z řad výrobců potravin a spotřebního zboží.

24.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ondřej Getzel

První číslo vietnamsky psaného časopisu Čerstvé&Snadné vyšlo v dubnu. Z reklamního prospektu vyplývá, že časopis bude vycházet šestkrát ročně v nákladu 3000 výtisků. Nové periodikum vydává společnost Atoz Publishing, do jejíhož portfolia patří časopis Zboží&Prodej.

Na stránkách vietnamského časopisu jsou především informace o aktuálním dění na českém maloobchodním a velkoobchodním trhu, trendech v produktových kategoriích či o vybavení a službách pro obchodníky.

„V současné době je v ČR zhruba 3000 obchodů, jejichž majitelé jsou vietnamského původu. Pouze na území Prahy je více než 1000 těchto prodejen. Tito obchodníci, jejichž podíl na maloobchodním trhu se rychle zvyšuje, dosud neměli žádný informační zdroj," zdůvodnila společnost Atoz Publishing vznik časopisu zacíleného na vietnamské obchodníky.

Společnost Atoz inzerentům nabídla překlad reklamy do vietnamštiny a čtenářskou základnu nového časopisu chce využít k různým průzkumům. Firmy se tak mohou dozvědět například detaily o nákupním chování vietnamské komunity či o názorech vietnamských obchodníků.

Vietnamští obchodníci v posledních letech výrazně posilují pozici na tuzemském trhu a mají například stále větší podíl na tržbách velkoobchodní společnosti Makro, která kvůli tomu nedávno zřídila pozici manažera pro komunikaci s asijskými a vietnamskými zákazníky.

„Vietnamské prodejny se v regionech rozšiřují doslova kobercovým způsobem. Jeden můj kolega má zkušenost, že zatímco před třemi roky proti jeho 130 prodejnám stálo dvanáct vietnamských obchodů, tak nyní jich je 70. Je to neuvěřitelné tempo," řekl loni na podzim prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeněk Juračka.

Vietnamští obchodníci dokážou díky nižším nákladům působit i v lokalitách s malými tržbami, kde by ostatní obchodníci zpravidla pohořeli. Například na pražském Chodově vietnamská večerka funguje naproti diskontní prodejny Lidl, která přitom ve své strategii sází na co nejnižší ceny.

Autor: ČTK

24.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Průměrná mzda v ČR se ve 3. čtvrtletí zvýšila na 27.220 Kč

Praha - Průměrná mzda v Česku ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostla o 1170 korun na 27.220 Kč, tedy o 4,5 procenta. Reálně, po odečtení inflace se lidem výdělek zvýšil o čtyři procenta. Informoval o tom dnes Český statistický úřad (ČSÚ). Podle něj na růst mezd v mnoha oblastech tlačil nedostatek pracovníků, o které zaměstnavatelé mezi sebou soutěžili. Růst výdělků se shoduje s odhady analytiků.

Případ úplatků Horkého a lobbistky Mrencové se vrací do Chebu

Plzeň - Krajský soud v Plzni zrušil původní verdikt a vrátil případ k novému projednání do Chebu.

Děti na Hájích ve Slaném našly cestou do školy mrtvolu

Slaný - Děti ve Slaném na Kladensku zažily v pondělí ráno šok. Cestou do základní školy totiž narazily na mrtvolu. Mladý muž, který nejevil známky života, ležel nedaleko nemocnice v lesoparku Háje. Podle informací kladenské policejní mluvčí Michaely Novákové přivolaný lékař konstatoval smrt a zároveň ale předem vyloučil cizí zavinění.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies