Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Česku začal vycházet první časopis pro vietnamské obchodníky

Praha - V Česku začal vycházet první odborný časopis určený pro vietnamské obchodníky, jejichž pozice na trhu rychle sílí a jen večerek provozují zhruba tři tisíce. Vietnamští prodejci se tak stávají zajímavou cílovou skupinou pro inzerenty například z řad výrobců potravin a spotřebního zboží.

24.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ondřej Getzel

První číslo vietnamsky psaného časopisu Čerstvé&Snadné vyšlo v dubnu. Z reklamního prospektu vyplývá, že časopis bude vycházet šestkrát ročně v nákladu 3000 výtisků. Nové periodikum vydává společnost Atoz Publishing, do jejíhož portfolia patří časopis Zboží&Prodej.

Na stránkách vietnamského časopisu jsou především informace o aktuálním dění na českém maloobchodním a velkoobchodním trhu, trendech v produktových kategoriích či o vybavení a službách pro obchodníky.

„V současné době je v ČR zhruba 3000 obchodů, jejichž majitelé jsou vietnamského původu. Pouze na území Prahy je více než 1000 těchto prodejen. Tito obchodníci, jejichž podíl na maloobchodním trhu se rychle zvyšuje, dosud neměli žádný informační zdroj," zdůvodnila společnost Atoz Publishing vznik časopisu zacíleného na vietnamské obchodníky.

Společnost Atoz inzerentům nabídla překlad reklamy do vietnamštiny a čtenářskou základnu nového časopisu chce využít k různým průzkumům. Firmy se tak mohou dozvědět například detaily o nákupním chování vietnamské komunity či o názorech vietnamských obchodníků.

Vietnamští obchodníci v posledních letech výrazně posilují pozici na tuzemském trhu a mají například stále větší podíl na tržbách velkoobchodní společnosti Makro, která kvůli tomu nedávno zřídila pozici manažera pro komunikaci s asijskými a vietnamskými zákazníky.

„Vietnamské prodejny se v regionech rozšiřují doslova kobercovým způsobem. Jeden můj kolega má zkušenost, že zatímco před třemi roky proti jeho 130 prodejnám stálo dvanáct vietnamských obchodů, tak nyní jich je 70. Je to neuvěřitelné tempo," řekl loni na podzim prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeněk Juračka.

Vietnamští obchodníci dokážou díky nižším nákladům působit i v lokalitách s malými tržbami, kde by ostatní obchodníci zpravidla pohořeli. Například na pražském Chodově vietnamská večerka funguje naproti diskontní prodejny Lidl, která přitom ve své strategii sází na co nejnižší ceny.

Autor: ČTK

24.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Barcelona, teroristický útok
AKTUALIZOVÁNO
1 22

Islamisté na videu oslavují katalánské útoky a hrozí Španělsku dalším terorem

Ilustrační foto.
3 10

Ženám s rakovinou chybí lék prodlužující život, v Česku už není hrazený

Uzavírky i konec prázdnin: cesta od moře se o víkendu opět protáhne

Cesta domů bude tento víkend opět velmi turbulentní a vyčerpávající. Kolony se dají očekávat téměř na všech hlavních tazích směrem domů. V sedmi lidnatých německých zemích totiž končí prázdniny. Situaci komplikuje i několik uzavírek.

STAN slibuje učitelům navýšení platu, občanům vysokorychlostní železnice

Hnutí Starostové a nezávislí (STAN) zahájilo v Praze jednodenní programovou konferenci, na které řeší finální podobu svého volebního programu.

SLEDUJEME ON-LINE

Reorganizace, nebo konkurz? Věřitelé rozhodnou o budoucnosti OKD

Bude se těžit dál, nebo je konec? Odpověď na tuto otázku by měli dnes svým hlasováním dát ve známost věřitelé společnosti OKD, kteří se hned ráno sešli u Krajského soudu v Ostravě.

Dvě třetiny školáků budou mít v dospělosti problémy s kostmi

/INFOGRAFIKA/ Vyžeňte děti na sluníčko a servírujte jim ryby, vyzývají lékaři české rodiče. Přišli totiž na alarmující věc: jen třetina českých školáků má dostatek vitaminu D. Ten se přitom do těla dostává právě ze slunečního svitu, ryb a mléka. Pokud ho děti nemají dostatek, hrozí jim v budoucnu závažné choroby. Například problémy s imunitou či špatný vývoj kostí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení