VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Česku začal vycházet první časopis pro vietnamské obchodníky

Praha - V Česku začal vycházet první odborný časopis určený pro vietnamské obchodníky, jejichž pozice na trhu rychle sílí a jen večerek provozují zhruba tři tisíce. Vietnamští prodejci se tak stávají zajímavou cílovou skupinou pro inzerenty například z řad výrobců potravin a spotřebního zboží.

24.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ondřej Getzel

První číslo vietnamsky psaného časopisu Čerstvé&Snadné vyšlo v dubnu. Z reklamního prospektu vyplývá, že časopis bude vycházet šestkrát ročně v nákladu 3000 výtisků. Nové periodikum vydává společnost Atoz Publishing, do jejíhož portfolia patří časopis Zboží&Prodej.

Na stránkách vietnamského časopisu jsou především informace o aktuálním dění na českém maloobchodním a velkoobchodním trhu, trendech v produktových kategoriích či o vybavení a službách pro obchodníky.

„V současné době je v ČR zhruba 3000 obchodů, jejichž majitelé jsou vietnamského původu. Pouze na území Prahy je více než 1000 těchto prodejen. Tito obchodníci, jejichž podíl na maloobchodním trhu se rychle zvyšuje, dosud neměli žádný informační zdroj," zdůvodnila společnost Atoz Publishing vznik časopisu zacíleného na vietnamské obchodníky.

Společnost Atoz inzerentům nabídla překlad reklamy do vietnamštiny a čtenářskou základnu nového časopisu chce využít k různým průzkumům. Firmy se tak mohou dozvědět například detaily o nákupním chování vietnamské komunity či o názorech vietnamských obchodníků.

Vietnamští obchodníci v posledních letech výrazně posilují pozici na tuzemském trhu a mají například stále větší podíl na tržbách velkoobchodní společnosti Makro, která kvůli tomu nedávno zřídila pozici manažera pro komunikaci s asijskými a vietnamskými zákazníky.

„Vietnamské prodejny se v regionech rozšiřují doslova kobercovým způsobem. Jeden můj kolega má zkušenost, že zatímco před třemi roky proti jeho 130 prodejnám stálo dvanáct vietnamských obchodů, tak nyní jich je 70. Je to neuvěřitelné tempo," řekl loni na podzim prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeněk Juračka.

Vietnamští obchodníci dokážou díky nižším nákladům působit i v lokalitách s malými tržbami, kde by ostatní obchodníci zpravidla pohořeli. Například na pražském Chodově vietnamská večerka funguje naproti diskontní prodejny Lidl, která přitom ve své strategii sází na co nejnižší ceny.

Autor: ČTK

24.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čistírna odpadních vod na Císařském ostrově v Praze.

Dejvice i Letnou trápí zápach. Může za to čistírna odpadních vod

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies