Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Číně začala jezdit škodovácká tramvaj ForCity, známá z Prahy

Plzeň - V Číně začala jezdit tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Smlouvu o poskytnutí desetileté licence k technologiím na výrobu až 400 nízkopodlažních vozů Škoda ForCity (15T), které jezdí v Praze, podepsaly plzeňské strojírny loni v červnu. Hodnota zakázky může dosáhnout až pěti miliard korun. Nedávno byl v Číně vyroben prototyp tramvaje a firma CSR Sifang začíná stroj nabízet na tamním trhu, řekl šéf představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek.

6.3.2014
SDÍLEJ:

V Číně začala jezdit pražská tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

Po Praze a lotyšské Rize tak bude tramvaj ForCity jezdit také v Číně. "V polovině ledna byl prototyp tramvaje v Číně úspěšně oživen a odzkoušen a za účasti našich techniků se konaly zkušební jízdy ve výrobním závodě. Dnes můžeme oznámit, že tramvaj vyrobená v Číně je připravena pro prezentaci potencionálním klientům," řekl Krsek.

V Číně je přes 160 měst s více než jedním milionem obyvatel, kde jsou v příštích deseti letech plánované obří investice do rozvoje infrastruktury. Právě kolejová vozidla by měla tvořit páteř veřejné dopravy. "Musím zdůraznit, že čínský trh začíná být velmi náročný na požadavky, které se týkají technologické vyspělosti produktů. Požaduje pouze světovou špičku," dodal Petr Vízdal ze Škodovky.

Minulý rok škodováci proškolili v Plzni přes 150 čínských odborníků z řad technického managementu; školení budou pokračovat i letos. Díky tom jsou připraveni nabízet tramvaj v tendrech, které vypisují čínská města. "ForCity je v portfoliu našich tramvají technologickou špičkou. Je to plně nízkopodlažní vůz, který má individuální pohon všech kol a unikátní otočné podvozky. Zvládá i ty nejnáročnější městské tratě," uvedl generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

CSR Sifang je klíčovou dceřinou firmou čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel a metra. Moderní výrobní areál o rozloze 1,34 milionu m2 je vybavený špičkovými stroji. CSR má vedoucí úlohu ve výzkumu a vývoji vysokorychlostních elektrických vlaků. Jejich nejnovější generace vytvořila světový rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

Autor: ČTK

6.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Koncert Robbieho Williamse, Letňany, 19.8.2017
8

Showman Robbie Williams zaměstnal manželku, tatínka i snoubence

Nožíř, výrobce hlavolamů i vyznavač šrot artu Vašek Skopek vyrobil svůj první nůž v sedmi letech. Dnes je autorem zajímavých výtvorů.
3 10

Svůj první nůž vyrobil v sedmi letech. Dnes je autorem zajímavých výtvorů

Oblíbená letecká přehlídka CIAF 2017 již klepe na dveře

V pořadí již 24. ročník mezinárodního leteckého festivalu CIAF, jehož přípravy jsou již v závěrečné fázi, proběhne na letišti Hradec Králové ve dnech 2. až 3. září. 

První burčák je v prodeji. Jak poznat ten pravý? Zákazník nemá šanci, říká vinař

/ANKETA/ - Hrozny už pomalu dozrávají a s blížícím se vinobraním začíná i burčáková sezóna. Zatímco někteří vinaři čekají s výrobou burčáku na začátek září, jiní už prodávají.

Libanon a Sýrie zahájily ofenzivu, chtějí vyčistit hranice od islamistů

Hnutí Hizballáh spojilo své síly se syrskými vládními jednotkami s cílem zbavit pohraniční oblasti posledních bojovníků Islámského státu. Libanonskou armádu v této operaci podporují i Američané.

Z kauzy uplácení se někteří stíhaní lékaři mohou vyplatit

V kauze údajného uplácení lékařů ze strany distributorů léků policie obvinila zhruba 200 lidí. Někteří z doktorů se mohou stíhání vyhnout, pokud zaplatí jedenapůlnásobek přijatých úplatků na odškodnění obětí trestných činů. Naopak část distributorů policie stíhá jako organizovanou zločineckou skupinu. Hrozí jim přísnější tresty, a to dva až deset let vězení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení