VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Číně začala jezdit škodovácká tramvaj ForCity, známá z Prahy

Plzeň - V Číně začala jezdit tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Smlouvu o poskytnutí desetileté licence k technologiím na výrobu až 400 nízkopodlažních vozů Škoda ForCity (15T), které jezdí v Praze, podepsaly plzeňské strojírny loni v červnu. Hodnota zakázky může dosáhnout až pěti miliard korun. Nedávno byl v Číně vyroben prototyp tramvaje a firma CSR Sifang začíná stroj nabízet na tamním trhu, řekl šéf představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek.

6.3.2014
SDÍLEJ:

V Číně začala jezdit pražská tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

Po Praze a lotyšské Rize tak bude tramvaj ForCity jezdit také v Číně. "V polovině ledna byl prototyp tramvaje v Číně úspěšně oživen a odzkoušen a za účasti našich techniků se konaly zkušební jízdy ve výrobním závodě. Dnes můžeme oznámit, že tramvaj vyrobená v Číně je připravena pro prezentaci potencionálním klientům," řekl Krsek.

V Číně je přes 160 měst s více než jedním milionem obyvatel, kde jsou v příštích deseti letech plánované obří investice do rozvoje infrastruktury. Právě kolejová vozidla by měla tvořit páteř veřejné dopravy. "Musím zdůraznit, že čínský trh začíná být velmi náročný na požadavky, které se týkají technologické vyspělosti produktů. Požaduje pouze světovou špičku," dodal Petr Vízdal ze Škodovky.

Minulý rok škodováci proškolili v Plzni přes 150 čínských odborníků z řad technického managementu; školení budou pokračovat i letos. Díky tom jsou připraveni nabízet tramvaj v tendrech, které vypisují čínská města. "ForCity je v portfoliu našich tramvají technologickou špičkou. Je to plně nízkopodlažní vůz, který má individuální pohon všech kol a unikátní otočné podvozky. Zvládá i ty nejnáročnější městské tratě," uvedl generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

CSR Sifang je klíčovou dceřinou firmou čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel a metra. Moderní výrobní areál o rozloze 1,34 milionu m2 je vybavený špičkovými stroji. CSR má vedoucí úlohu ve výzkumu a vývoji vysokorychlostních elektrických vlaků. Jejich nejnovější generace vytvořila světový rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

Autor: ČTK

6.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lékaři Nemocnice Valašské Meziříčí, která je členem skupiny AGEL, využívají při operacích nový moderní operační stůl. Vybavení v hodnotě 1,8 milionu korun je určené pro veškeré operace napříč lékařskými odbornostmi.
1 7

Dlouhé čekání na operace? Stovky Čechů míří za lékařem za hranice

Schovat se a předtím vytáhnout na oknech žaluzie, aby odstřelovač mohl útočníka zastřelit. Děti z 18. ZŠ trénují přežití.
10

Jako v Izraeli. Mostecké děti se učí přežít teror

Balík vám nově vydají v balíkovně. Bez fronty i občanky

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Česká pošta chce od prázdnin rozšířit služby. Zatímco počet odeslaných dopisů v posledních letech klesá, objem poslaných balíků naopak roste. Pošťáci proto rozšíří své balíkové služby, vstříc klientům ale chce jít pošta i s datovými schránkami.

DOTYK.CZ

Před 69 lety hrozila atomová válka. Zažehnala ji chladná hlava a teplá zima

Winston Churchill chtěl na Sověty shodit atomovku, prezident Francie de Gaulle mu souhlasně přitakával. Americký prezident Harry Truman byl pro citlivější řešení, sovětskou blokádu Berlína započatou jen před pár hodinami, hodlal vyřešit leteckým mostem. Tenhle risk z odpoledne 23. června 1948 vyjde. A Sověti utrpí první poválečnou diplomatickou porážku.

AKTUALIZOVÁNO

V čínské vesnici došlo k masivnímu sesuvu půdy, pohřbil přes 140 lidí

/VIDEO/ V čínské vesnici Sin-mo v provincii S'-čcchuan sesuv půdy zavalil přes 140 obyvatel. K neštěstí došlo dnes kolem šesté hodiny místního času. A to po vydatných deštích, které promáčely hlínu na horských svazích. Na místě pomáhají stovky záchranářů.

Bydlení, léky, jídlo. Pražští senioři jsou ohroženi chudobou

/INFOGRAFIKA/ Jak se žije pražským seniorům? Trápí je vysoké činže i proměna prostředí. Ale mají také své výhody. Městské části jim nabízejí stále zajímavější aktivity.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies