VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Číně začala jezdit škodovácká tramvaj ForCity, známá z Prahy

Plzeň - V Číně začala jezdit tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Smlouvu o poskytnutí desetileté licence k technologiím na výrobu až 400 nízkopodlažních vozů Škoda ForCity (15T), které jezdí v Praze, podepsaly plzeňské strojírny loni v červnu. Hodnota zakázky může dosáhnout až pěti miliard korun. Nedávno byl v Číně vyroben prototyp tramvaje a firma CSR Sifang začíná stroj nabízet na tamním trhu, řekl šéf představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek.

6.3.2014
SDÍLEJ:

V Číně začala jezdit pražská tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

Po Praze a lotyšské Rize tak bude tramvaj ForCity jezdit také v Číně. "V polovině ledna byl prototyp tramvaje v Číně úspěšně oživen a odzkoušen a za účasti našich techniků se konaly zkušební jízdy ve výrobním závodě. Dnes můžeme oznámit, že tramvaj vyrobená v Číně je připravena pro prezentaci potencionálním klientům," řekl Krsek.

V Číně je přes 160 měst s více než jedním milionem obyvatel, kde jsou v příštích deseti letech plánované obří investice do rozvoje infrastruktury. Právě kolejová vozidla by měla tvořit páteř veřejné dopravy. "Musím zdůraznit, že čínský trh začíná být velmi náročný na požadavky, které se týkají technologické vyspělosti produktů. Požaduje pouze světovou špičku," dodal Petr Vízdal ze Škodovky.

Minulý rok škodováci proškolili v Plzni přes 150 čínských odborníků z řad technického managementu; školení budou pokračovat i letos. Díky tom jsou připraveni nabízet tramvaj v tendrech, které vypisují čínská města. "ForCity je v portfoliu našich tramvají technologickou špičkou. Je to plně nízkopodlažní vůz, který má individuální pohon všech kol a unikátní otočné podvozky. Zvládá i ty nejnáročnější městské tratě," uvedl generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

CSR Sifang je klíčovou dceřinou firmou čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel a metra. Moderní výrobní areál o rozloze 1,34 milionu m2 je vybavený špičkovými stroji. CSR má vedoucí úlohu ve výzkumu a vývoji vysokorychlostních elektrických vlaků. Jejich nejnovější generace vytvořila světový rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

Autor: ČTK

6.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies