VYBERTE SI REGION

V Číně začala jezdit škodovácká tramvaj ForCity, známá z Prahy

Plzeň - V Číně začala jezdit tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Smlouvu o poskytnutí desetileté licence k technologiím na výrobu až 400 nízkopodlažních vozů Škoda ForCity (15T), které jezdí v Praze, podepsaly plzeňské strojírny loni v červnu. Hodnota zakázky může dosáhnout až pěti miliard korun. Nedávno byl v Číně vyroben prototyp tramvaje a firma CSR Sifang začíná stroj nabízet na tamním trhu, řekl šéf představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek.

6.3.2014
SDÍLEJ:

V Číně začala jezdit pražská tramvaj ForCity, kterou vyrábí podle licence Škody Transportation čínská firma CSR Sifang, která sídlí v třímilionovém městě Quingdao (Čching-tao) na východě Číny. Foto: ČTK/PR/Škoda Transportation

Po Praze a lotyšské Rize tak bude tramvaj ForCity jezdit také v Číně. "V polovině ledna byl prototyp tramvaje v Číně úspěšně oživen a odzkoušen a za účasti našich techniků se konaly zkušební jízdy ve výrobním závodě. Dnes můžeme oznámit, že tramvaj vyrobená v Číně je připravena pro prezentaci potencionálním klientům," řekl Krsek.

V Číně je přes 160 měst s více než jedním milionem obyvatel, kde jsou v příštích deseti letech plánované obří investice do rozvoje infrastruktury. Právě kolejová vozidla by měla tvořit páteř veřejné dopravy. "Musím zdůraznit, že čínský trh začíná být velmi náročný na požadavky, které se týkají technologické vyspělosti produktů. Požaduje pouze světovou špičku," dodal Petr Vízdal ze Škodovky.

Minulý rok škodováci proškolili v Plzni přes 150 čínských odborníků z řad technického managementu; školení budou pokračovat i letos. Díky tom jsou připraveni nabízet tramvaj v tendrech, které vypisují čínská města. "ForCity je v portfoliu našich tramvají technologickou špičkou. Je to plně nízkopodlažní vůz, který má individuální pohon všech kol a unikátní otočné podvozky. Zvládá i ty nejnáročnější městské tratě," uvedl generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

CSR Sifang je klíčovou dceřinou firmou čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel a metra. Moderní výrobní areál o rozloze 1,34 milionu m2 je vybavený špičkovými stroji. CSR má vedoucí úlohu ve výzkumu a vývoji vysokorychlostních elektrických vlaků. Jejich nejnovější generace vytvořila světový rychlostní rekord na trati s běžným provozem.

Autor: ČTK

6.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.
1

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Poslední rozloučení s bývalým politickým vězněm a skautským činovníkem Jiřím Navrátilem proběhlo 22. ledna v Praze.
16

Skauti a přátelé se rozloučili s Jiřím Navrátilem

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies