Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Dukovanech pokračují práce na zvýšení seismické odolnosti budov

Třebíčsko - V Jaderné elektrárně Dukovany pokračují práce na zvýšení odolnosti důležitých budov proti zemětřesení a extrémním klimatickým vlivům. Do konce tohoto roku dělníci dokončí zpevnění objektu, v němž jsou dva ze čtyř dukovanských výrobních bloků. Stavební úpravy s náklady v řádu stovek milionů korun byly zahájeny loni, příští rok budou pokračovat. ČTK to dnes sdělil mluvčí elektrárny Petr Spilka.

16.10.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto: DukovanyFoto: Deník/ Hana Jakubcová

Jsou to opatření, která vyplynula z testů provedených po havárii jaderné elektrárny Fukušima v Japonsku, uvedl mluvčí. Pevnost budov se úpravami zvýší přibližně na dvojnásobek, aby vydržely zemětřesení o síle skoro šest stupňů Richterovy stupnice. Dělníci teď zpevňují zhruba 50 metrů vysokou a 150 metrů dlouhou budovu zastřešující první a druhý výrobní blok. Pak budou práce pokračovat na objektu společném pro zbývající dva reaktory. První a druhý blok mají přednost, protože u nich bude ČEZ brzo žádat o novou licenci na provoz pro další desetiletí.

Reaktory, hermetické prostory a další systémy, které tvoří primární okruh elektrárny, jsou umístěny pod podlahou těchto budov. Stavební úpravy budov vycházejí z podrobného zhodnocení jejich konstrukcí. "Práce jsou prováděny vně i uvnitř objektu," uvedl mluvčí. Uvnitř pracovníci posilují vazníky, vaznice a doplňují diagonální ztužidla střešní konstrukce. "Na reaktorovém sále jsou na střešní konstrukci, ve výšce zhruba 30 metrů, dočasně instalovány pracovní plošiny, ze kterých se všechny montážní práce provádí," popsal Spilka. Kvůli broušení, řezání a svařování musí být zajištěna dostatečná klimatizace těchto prostor.

Dukovanská elektrárna pokrývá pětinu tuzemské spotřeby elektrického proudu. Kvůli zvýšení odolnosti proti těžké havárii se v Dukovanech dělá i řada dalších investic. Letos začali dělníci stavět ve střeženém areálu dva objekty s chladicími věžemi, které budou vysoké jen 17 metrů. Zajišťovat budou chlazení bezpečnostních systémů. Staré chladicí věže měřící 125 metrů by mohl poničit vítr s rychlostí kolem 240 kilometrů za hodinu. Zůstanou funkční i po dokončení nízkých věží, sloužit budou pro chlazení výrobní části. První část nových věží s ventilátory by měla být dokončena příští rok a druhá počátkem roku 2016.

Autor: ČTK

16.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení