VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Indii odstartovala výroba limuzíny Rapid

Mladá Boleslav – Česká automobilka Škoda Auto zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Na indický trh ji uvede ještě letos. Oznámila to dnes automobilka, výši investice nezveřejnila.

9.10.2011 1
SDÍLEJ:

Česká automobilka Škoda Auto zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Na indický trh ji uvede ještě letos. Foto: Škoda Auto

Vůz s délkou 4,39 metru, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura (Octavia). Nabízí pět plnohodnotných míst pro řidiče a cestující a zavazadlový prostor o objemu téměř 500 litrů.

Název Rapid měl nést podle dřívějších neoficiálních informací vůz označovaný zatím MissionL, který automobilka představila na letošním frankfurtském autosalonu. MissionL je šestou modelovou řadou automobilky, v budoucnu se má jako třetí model vyrábět také v Mladé Boleslavi. Podle médií se má stát náhradou za Octavii Tour.

Volba názvu je v souladu s dříve prezentovanou strategií firmy, podle níž se bude vracet k názvům svých modelů z historie. Výroba MissionL má po Indii podle dřívějších informací v příštím roce začít také v Evropě a Rusku a o rok později v Číně.

Firma chce zvýšit prodej

Automobilka v dnešní tiskové zprávě uvedla, že nový model Rapid má velký význam pro růstovou strategii Škody Auto, v jejímž rámci chce firma do roku 2018 zvýšit své prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. „Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam této země pro náš podnik,“ podotkl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.

„V příštích letech chceme na celém světě podstatně přidat. Za tímto účelem podstatně posílíme naše mimoevropské aktivity. Indický trh přitom hraje centrální roli, neboť Indie patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším potenciálem,“ dodal šéf automobilky. Vahland podotkl, že podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět největších automobilových trhů světa.

Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální, nebo automatickou převodovkou. Jako benzinový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.

Druhý model vyráběný v Indii

Škoda Auto je v Indii aktivní od roku 2001 a v letošním roce podstatně zvýšila odbyt. Do konce září činil nárůst téměř 50 procent. Závod Volkswagenu v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky Škoda, který se v něm vyrábí. Vedle podniku v Pune vyrábí Škoda v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu, a to modely Superb, Laura a Yeti.

Model Škoda Rapid byl původně sedan, který továrna v Mladé Boleslavi začala vyrábět v roce 1935. Vyrobilo se i několik kusů ve verzi kabriolet. Označení Rapid neslo i kupé odvozené ze Škody 120, které automobilka vyráběla v letech 1984 až 1988.

Čtěte také: Nová škodovka se ukázala ve světové premiéře

Autor: ČTK

9.10.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
1 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Na křižovatce ulic Boleslavská a V Kolonii došlo ke střetu Škody Fabia a policejního vozu, který pod houkačkami spěchal k jinému případu.
AKTUALIZOVÁNO
13

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

DOTYK.CZ

Technologie mění sport. Video by měla být povinnost

Fotbal je nejoblíbenější světový sport. Ale taky jeden z nejkonzervativnějších. I při světově nejsledovanějších zápasech rozhoduje většinou chybující lidský faktor. V jiných sportech už přitom byly začleněny do rozhodování moderní technologie. Přinést mají zpřesnění i zatraktivnění hry.

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

AKTUALIZOVÁNO

Budvar má nového šéfa, Petr Dvořák byl manažerem v Prazdroji

Ministr zemědělství Marian Jurečka v pondělí představil nového ředitele Budějovického Budvaru. Stane se jím Petr Dvořák, bývalý šéf mezinárodního marketingu Plzeňského Prazdroje. Informaci Deníku potvrdila mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies