VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Jihlavě obchodníkům údajně klesají tržby

Jihlava – Někteří obchodníci z jihlavského Masarykova náměstí a přilehlých ulic marně čekali o posledním adventním víkendu na nekončící davy zákazníků, kteří by u nich nakupovali vánoční dárky pro své blízké. Za poslední roky jim údajně předvánoční tržby klesají, Deníku to řekli někteří prodejci v jihlavském Prioru.

19.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

„Vánoce za Vánocemi, už tři roky po sobě nám klesají tržby. Můj dojem je, že všichni obchodníci z centra Jihlavy jsou zklamaní. I když možná někde ve velkých prodejnách zažívají před Vánocemi nápor zákazníků,“ uvedl obchodník z Prioru, který si ale nepřál být jmenován. „Ve srovnání s loňskými vánocemi máme zase o třicet procent nižší tržby,“ tvrdil obchodník.

O zlaté neděli ale bylo rušno především ve velkých obchodních komplexech. Kvůli shonu v obchodně­zábavním centru City Park nebylo kde zaparkovat. Provoz v centru Jihlavy zhoustl, tvořily se i kolony. Někteří obchodníci si tak naopak mohli pochvalovat, že lidé nakupují i přes finanční problémy.
Nákupní horečka dosáhla vrcholu

Mnozí lidé však vyrazili nakoupit jen pár drobností. „Dneska začínáme s rychlým nákupem dárků. Není na to tolik peněz jako minulé roky, takže každému koupím něco malého, celkem asi deset dárků,“ řekla Jana z Řehořova.

Podobné zkušenosti měla i další nakupující. Ta navíc potvrdila, že téměř vždy nakupuje dárky krátce před Vánoci. „Vždycky si říkám, že začnu nakupovat už od léta, ale nikdy mi to nevyjde. Musím ještě nakoupit pět dárků, hlavně pro rodiče,“ podělali se o své zkušenosti Klára Kopečková z Jihlavy.

Zažité představy o předvánočním shonu sami zákazníci považují leckdy za přehnané. „Já jsem nákupní horečku nezaznamenala, vyrazila jsem až dneska, zatím se mi to zdá v poklidu, když to srovnám s jinými Vánocemi,“ dodala Jana z Řehořova.

Část lidí se nenechala hektickým pobíháním po obchodech vyvést z míry. „Zbytečný předvánoční shon mi nevadí, mě osobně se to ale netýká,“ přidala se i Kopečková.

Někteří obchodníci se domnívají, že letos lidé nakupují levnější dárky než vloni, bude jich však o to více.

Autor: Jakub Zeman

19.12.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc: Dlouhá dráha docela bolí

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Audit Deníku: Miliardy z hazardu. Připraví se o ně města?

/INFOGRAFIKA, ANKETA/- Česko, jako hazardní ráj uprostřed Evropy. Smutné přízvisko „zdobí" naši zemi už léta. Podle dat z minulého týdne je nyní v Česku přesně 59 033 různých herních automatů. Jen v Praze je tolik „beden" jako v celém Německu (cca 5500).

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies