"V zimním období jsou suroviny, které používáme pro výrobu koksu a surového železa, což je uhlí a železná ruda, zmrzlé. Abychom je vůbec mohli vyklopit z vagonu a použít ve výrobě, tak je musíme rozehřívat v obřích tunelech, takzvaných rozmrazovnách, které vytápíme zemním plynem," popsala Černá.

Huť denně tímto způsobem rozmrazí přibližně 400 vagonů surovin, což představuje asi 20.000 tun materiálů. Po rozmrazení se suroviny vyklápějí z vagonů na takzvaných výklopnících. Tak se dostanou na pásové dopravníky, které je zavezou na místo jejich použití.

Čtěte také: Mráz ohrožuje vinice v dolinách. Katastrofa jako v roce 1985 se zatím nekoná

"Kromě zmiňovaného rozmrazování surovin jsme museli jsme přistoupit k cyklickému prohřívání zařízení, která momentálně nejsou v provozu, aby nezamrzla, a nepoškodila se tak," doplnila mluvčí AMO.

Jurásková řekla, že v třineckých rozmrazovnách trvá několik hodin, než jsou vstupní suroviny, které přijedou zmrzlé ve vagonech, připraveny pro použití do vysokých pecí. "Začali jsme proto s aplikací speciální nemrznoucí směsi, jíž se ošetří dodávky, ještě než k nám dorazí. Velmi to urychluje rozmrazování materiálu a především zkracuje dobu přípravy," řekla Jurásková.