Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Německu přibývá elektromobilů, proti běžným vozům jich je málo

Berlín - V Německu loni bylo přihlášeno k provozu rekordní množství elektromobilů a vozů s hybridním pohonem. Dnes to oznámil Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA), podle kterého ale vozidla poháněná elektřinou představují jen zlomek ze všech nově přihlášených aut. Podle odborníků je nyní prakticky vyloučeno, aby se podařilo naplnit ambiciózní vládní cíl, podle kterého by mělo v roce 2020 jezdit na německých silnicích kolem milionu elektrických a hybridních aut.

9.1.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Celkem loni bylo v Německu přihlášeno do provozu 8522 elektromobilů, což znamená nárůst o 40 procent proti roku 2013. Vozů s hybridním motorem bylo přihlášeno 27.435, o čtyři procenta víc než v roce 2013. KBA ale upozorňuje, že vozidla poháněná elektřinou představují jen jedno procento z více než tří milionů veškerých aut loni přihlášených do provozu.

Německá vláda rozvoj elektromobilů podporuje. Majitelé vozů na elektrický pohon neplatí daň z vlastnictví motorového vozidla a nebudou muset platit ani dálniční známky, které budou zavedeny v roce 2016. Podle připravovaného zákona, který by měl letos vstoupit v platnost, také budou moct elektromobily využívat vyhrazené pruhy pro autobusy.

I přes tento způsob podpory je nepravděpodobné, že by se podařilo splnit cíl strategie, kterou kabinet kancléřky Angely Merkelové představil v roce 2008 a podle níž by za pět let mělo jezdit po německých silnicích na milion elektrických a hybridních aut. Loni v dubnu dosáhl počet provozovaných elektromobilů a hybridních aut v Německu 100.000. Zástupci Národní platformy pro elektromobilitu upozorňují, že pokud bude zachován současný trend, nepřekročí v roce 2020 počet vozidel poháněných elektřinou půl milionu.

Průzkumy ukazují, že většina Němců koupi vozu s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem vůbec nezvažuje. Zájem o tato auta navíc meziročně klesl - zatímco loni si umělo koupi elektrického auta v příštích pěti letech představit asi 45 procent řidičů, nyní je to jen jedna třetina. Nejsou přitom žádné výrazné rozdíly mezi mladšími a staršími řidiči.

Od nákupu elektrických vozidel Němce odrazuje především vysoká pořizovací cena aut, vadí jim ale i malá dojezdová vzdálenost a nedostatečná síť dobíjecích stanic. V Německu se v současnosti nachází jenom stovka rychlonabíjecích míst pro elektrické vozy, kde je možné nabít baterie do jedné hodiny. Dalších zhruba 4800 nabíjecích stanic v zemi umožňuje výrazně pomalejší nabití baterií.

Autor: ČTK

9.1.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Dialyzační středisko. Ilustrační foto.
16

Dialýza? Radši vyměnit ledvinu, spočítala pojišťovna

Saddám Husajn.
DOTYK.CZ

Saddám Husajn měl jít raději na psychiatrii, místo léčby zaútočil na Írán

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Třetinovou slevu nabízí u zakázek většina firem. Sílí tak hlasy, aby hlavní roli nehrála jen cena.

Na farmářských trzích jen farmářské výrobky. Pro někoho nesmysl

/ANKETA/ Zachraňme farmářský trh. Tak zní název aktivní veřejné výzvy, která před časem vznikla v Havířově. Jejím autorům se nelíbí rozhodnutí Městského kulturního střediska (MKS) Havířov o tom, že na zdejších farmářských trzích se smí nově prodávat pouze farmářské produkty. Přáli by si, aby se trhů mohli účastnit i řemeslníci a prodejci dalšího zboží, například nejrůznějších rukodělných výrobků.

Ceny energií zatím stagnují. Zdražit by mohla elektřina

Když v Německu zafouká, cena klesá. Když je bezvětří, cena roste. Tak dnes vypadá realita každodenního obchodování na burzách, především s elektřinou. S nástupem větrných a solárních elektráren se cena mění ve dnech, či lépe řečeno po hodinách. A někdy i podle počasí.

Jablek je málo, jejich cena poroste

Ovocnáři zahájili hlavní sklizeň jablek. Někde stromy spíš pročesávají než češou, jablek je podle prognóz o třicet procent méně než vloni. Na Jičínsku se na jablkové kalamitě podepsaly mrazy a kroupy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení