VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V posledním roce změnila hlavní banku opět dvě procenta klientů

Praha – V posledním roce změnila svou hlavní banku podle lednového průzkumu agentury SC&C dvě procenta klientů. Jde o stejný výsledek jako ve srovnatelném průzkumu SC&C z roku 2011. Aktuální data poukazují na nový trend, kdy si klienti ke své hlavní bance přibírají ještě další banku. Loni tak učinilo 13 procent klientů.

17.4.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

„Banky se stále více učí o klienty bojovat, ať už nabídkami snadné změny, nebo motivací svých klientů, aby zůstali," komentoval výsledky průzkumu náměstek ředitele České bankovní asociace Jan Matoušek.

Stále ostřejší konkurenční prostředí na bankovním trhu, které se projevuje viditelnými marketingovými a reklamními kampaněmi finančních ústavů využívajících kodexu mobility, vedly v posledních letech k navýšení počtu klientů, kteří služby a ceny bankovních služeb srovnávají a uvažují o případné změně banky.

Soutěžení o klienty

Měnící se motivaci klientů a stále rostoucí soutěž bank o každého z nich ukazuje nejlépe srovnání let 2011 a 2014, kdy se u otázky „proč jste banku nezměnil" nejvíce (o 10 procentních bodů) zvýšila frekvence u odpovědi „banka mě dokázala motivovat, abych zůstal."

Nejvíce respondentů v lednu 2014 odpovídalo, že rozdíly v bankách nejsou příliš velké (26 procent), dále že je stávající banka dokázala motivovat k tomu, aby zůstali u ní (18 procent) a že jim nikde nenabídli lepší bankovní služby (17 procent).

Na dotaz, proč klient hlavní banku nezměnil, když o tom uvažoval, v roce 2011 jednoznačně dominovaly časové důvody (41 procent). Na druhém místě byla složitost celého procesu (21 procent). Naproti tomu v letošním roce časové důvody uvádí 14 procent a složitost procesu pouhých devět procent.

Kodex mobility klientů

Podle České bankovní asociace na tomto posunu má značnou zásluhu Kodex mobility klientů a jeho aktivní využívání bankami v kampaních zaměřených na nábor klientů. Kodex definuje společné závazné postupy a pravidla, kterými se banky musí řídit. Po vyplnění stručné žádosti o změnu banky veškeré další administrativní náležitosti řeší mezi sebou nová a stará banka, aniž to klienta zatíží. Kodex, který zavedla asociace, vstoupil v účinnost v listopadu 2009.

Autor: ČTK

17.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
1 19

Dům si nyní postavíte sami. Stačí odborný dozor

Recesistické setkání na oslavu skvělých činů ministra financí Andrej Babiše proběhlo 3. dubna před budovou Generálního finančního ředitelství v Praze. Na snímku Bára Štěpánová.
3 9

Řešte rychle dluhopisy, říká Jurečka finanční správě a Babišovi

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda kamionů uzavřela dálnici D1 u Brna. Zemřel řidič dodávky

/FOTOGALERIE/ Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna musí z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dálnice je v tomto směru několik hodin neprůjezdná. Částečně se má uvolnit po čtvrté hodině odpoledne.

Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

/ROZHOVOR/ Terorismus. Stále častěji skloňované slovo. Bohužel právem. Jako jeden z mnoha příkladů v posledních týdnech může sloužit útok v petrohradském metru, kde si výbuch vyžádal 14 obětí a desítky zraněných. Jak je to se situací v metru u nás? Známý bezpečnostní expert Andor Šándor je v této otázce skeptický.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se mladý muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies