Největší výzkumnou agenturou byla loni společnost Kantar Insight s tržbami 500 až 520 milionů korun. Předloni její agentury Kantar Millward Brown a Kantar TNS CZ obsadily třetí a páté místo. Na druhé příčce byla loni předloňská jednička Ipsos s tržbami 380 až 400 milionů korun, třetí příčku obsadila ACNielsen. Pětice největších agentur, kterou doplňují ještě GfK Czech a Nielsen Admosphere, loni vykázala devítiprocentní růst tržeb.

Na co se firmy nejvíce dotazují?

V Česku byl loni mezi agenturami a zadavateli největší zájem o analýzu sociálních médií (80 procent) a mobilní průzkumy (76 procent). Dvě třetiny zadavatelů se zajímaly také o big data analytiku a oční kameru, tři pětiny měly zájem o online komunity a textovou analýzu.

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR) je neziskové sdružení předních agentur výzkumu trhu a veřejného mínění působících v České republice. V každoročním šetření sdružení oslovilo přes 45 subjektů, které mají výzkum trhu jako hlavní činnost. Odpovědělo 19 firem, jejichž obrat se loni na celkovém trhu podílel 59 procenty.

Čtěte také:

Výzkumníci zjistili: dvacátníci se těžko rozhodují a mají jasno ve vztazích
Odbyt počítačů, tabletů a telefonů bude letos stagnovat, tvrdí výzkumníci
Výzkum: Ženy tvoří 13 procent členů dozorčích rad 250 největších firem