VYBERTE SI REGION

V řeznictví bývá maso levnější než v supermarketech

Jindřichohradecko – Supermarkety ohrožují včetně drobných obchodníků i provozovatele tradičních masen a řeznictví.

4.1.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: profimedia.cz

„Když si jedou lidé nakoupit do supermarketu, rovnou si koupí maso i uzeniny. Kdybych nedodával do restaurací, mohl bych obchod zavřít. Letošní propad byl značný,“ svěřil se podnikatel Václav Šindelář z Kunžaku. Podle jeho slov má výhodu v tom, že vede živnost pouze s manželkou a výrobnu i obchod mají v rodinném domku.

V malém je kvalita

Nelehkou situaci menších obchodníků s masem a masnými výrobky potvrzují i někteří další podnikatelé. „Když začaly supermarkety, naše klientela se rozprchla, ale poslední tři roky se nám daří udržovat stálé klienty,“ řekl provozovatel jindřichohradeckého obchodu Maso a uzeniny Josef Štěrba.

Zatím se totiž podle jeho slov stále ještě najdou zákazníci, kteří hledají kvalitu a na reklamu příliš nedají. „Maso v supermarketu nakupuji docela nerad. Mám známého výborného řezníka, tak si raději zajedu k němu,“ svěřil se Karel z Třeboňska.

Nemají na reklamu

Nabídka salámů a mas za inzerované výhodné ceny v supermarketech oproti menším krámkům je pro zákazníky stále lákavější. Navíc si v supermarketech mohou nakoupit v době, kdy již obchody v centru města mají zavřeno.

Otázka ceny však může být podle některých obchodníků zavádějící. „Máme nižší ceny, než jsou v obchodních řetězcích, ale nikdo to neví. Všechno je to o propagaci, na kterou nemáme prostředky. Musím zaplatit dva zaměstnance, nájem a náklady na provoz se stále celkově zvyšují,“ uvedl Josef Štěrba.

Reklamní letáky supermarketů, které nabízejí maso i uzeniny tzv. za levno, totiž podle jeho slov často po slevě bývají na standardních cenách, které si udržují v jeho jindřichohradeckém obchodě. Někdy však ale inzerované ceny i po slevě bývají vyšší než v obchodě v centru města.

Ceny tlačíme dolů

Podobné zkušenosti má i Václav Šindelář. Navíc pokud jsou některé uzeniny příliš levné, znamená to podle něj jejich velmi nízkou kvalitu, kde je maso často nahrazováno jinými surovinami. Soukromí řezníci si totiž na kvalitě svých výrobků velmi zakládají a nemohou je tedy prodávat za nižší ceny, než zaplatili za maso a další potřebné ingredience včetně energií a pracovní síly.

„Ceny masa jsme od léta nezvedali. Určujeme je podle ceny masa na trhu, ale snažíme se je tlačit dolů, aby byl zákazník spokojený,“ vysvětlil Josef Štěrba. Zřejmě i pro tento přístup se jim daří čelit ekonomické krizi tím, že si udržují stálé zákazníky. Letošní obrat a zisky mají totiž podle Štěrby na stejné úrovni jako měli vloni.

Autor: Stanislava Koblihová

4.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies