V mošnovském hangáru společnosti je momentálně přistaveno osm velkých letounů typu Boeing 737 a čtyři menší letadla SAAB. „V součtu s dosavadními zakázkami to znamená, že jsme překročili hranici šesti desítek strojů, které prošly naším servisním centrem. To je číslo, na které jsme se chtěli v první fázi činnosti centra dostat,“ uvedl při bilancování ročního působení centra Daneš Zátorský, předseda dozorčí rady Job Air – CEAM.

Podle něj servisní centrum potvrdilo svou kvalitu a může rozšířit aktivity o další oprávnění pro servis a údržbu dalších typů letadel, a to především Boeing 757. „Současně je potřeba připomenout, že přímo ve firmě pracuje nyní asi 180 lidí, ale dalších zhruba 150 je zaměstnáno v souvisejících a navazujících společnostech,“ dodal Zátorský.

Mošnovské opravárenské centrum se podle něj během ročního provozu stalo smluvním partnerem mnoha renomovaných leteckých a leasingových společností. Naposledy ohlásila podpis kontraktu s GE Commercial Aviation Services (GECAS) ze skupiny General Electric, která je největším globálním poskytovatelem leasingu a finančních produktů k nákupu a provozování civilních letadel. První stroje z flotily této společnosti už v minulých týdnech přiletěly do mošnovského centra na standardní prohlídku a údržbu, v současnosti spolupráce pokračuje pravidelnými zakázkami.

Job Air – CEAM má i další významné klienty. Pravidelně do Mošnova létají na standardní předepsanou údržbu stroje společností Travel Service, Poljot a Sky Europe. Mezi významné klienty patří i společnost Air Berlin, která je jedním z největších nízkonákladových leteckých přepravců s domovským letištěm v Evropě.

Údržbové centrum na mošnovském letišti je největším údržbovým a servisním střediskem pro letadla ve střední a východní Evropě. Centrum bylo otevřeno loni na jaře. Hala je vybavena i pro provádění složitých oprav trupů letadel a má unikátní parametry – délku 146 metrů, šířku osmdesát metrů a výšku 34,5 metru.

BŘETISLAV LAPISZ