VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V síti je vše snazší. I podnikání

Na začátku chtěli jen nové zákazníky, teď hledají nové franšízanty. Z jednorázové akce se zrodil zajímavý podnikatelský koncept.

14.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: www.coolhousing.cz

Více než deset let se Lucie Libovická věnovala vydávání různých tiskovin. Jedna ze zákaznic – Barbara John, která do České republiky dovážela švýcarské sýry – ji oslovila se žádostí, zda by společně nenašly koncept, jak oslovit více potenciálních odběratelů v oblasti Praha–západ. Na základě toho se před dvěma lety rozhodly společně uspořádat setkání pro aktivní ženy– podnikatelky a přizvat další zajímavé partnery. Než ovšem akci zorganizovaly, potkaly třetího do party, Petra Slavíka.

Souznění duší

Také on si již jistou dobu pohrával s myšlenkou sdružovat podnikatele 
a pomáhat jim při navazování kontaktů. „Jedno 
s druhým do sebe zapadalo, tok myšlenek i naše cíle byly shodné a energie prýštící z nápadu nás všechny nadchla. Ač se to zdá neuvěřitelné, za dvě hodiny jsme věděli, že založíme společnou firmu," říká Lucie Libovická. K velkým večerním akcím přidali pravidelná ranní a odpolední setkání dle internetového rozvrhu na vlastní stránce – www. empiria21.cz, určené jak stálým členům z řad malých podnikatelů, tak hostům. Firmu nazvali Podnikatelský klub Empiria 21, když vyšli 
z latinského slova „empiria" znamenající zkušenost. Zaregistrovali doménu, založili právní subjekt, našli vhodná místa pro setkávání a nastavili pravidla klubů.

Jak překonat sám sebe

„Lidé většinou netušili, o co jde a zda mohou být pro ně setkání v rámci networkingu užitečná," říká Lucie Libovická. Dodává, že obsahem tohoto anglického pojmu je dlouhodobé budování kontaktů ve skupině s cílem získat osobní doporučení, zakázky, rady a podporu. Jakmile však podnikatelé jednou přišli, řada z nich pochopila, že spolupráce ve skupině může být velmi přínosná. Objevili kouzlo spolupráce, výměny zkušeností a rozvíjení nově získaných kontaktů. Dle Luciiných slov začali díky tomu zvyšovat obrat svých firem.

„Pokud bych mluvila řečí čísel, za dva roky prošlo našími kluby a akcemi asi 1500 podnikatelů. Stálí členové v minulém roce uskutečnili díky těmto setkáním obchody za více než 51 milionů korun. Mezi členy jsou jak živnostníci, tak majitelé firem," uvádí Lucie.

Přiznává, že byla vždy komunikativní a ráda jednala s lidmi. Při této formě podnikání však musela v sobě najít odvahu mluvit před větším počtem lidí.
Vždyť na večerních akcích s názvem „Profibabinec", které jsou určené pouze ženám, či „Profinetworking", kde se scházejí i muži, bývá až 150 lidí. Trémy se postupem času zbavila a vsadila zejména na dobrou přípravu a podporu obou kolegů.

Nové směrování

Asi největším překvapením, hned po rychlém vzniku společnosti, bylo setkání 
v květnu 2015 na Štiříně. Jedna z nadšených účastnic přišla za organizátory s tím, že něco podobného by ráda pořádala i v jižních Čechách, kde žije. To byl pro trojici podnikatelů významný přelom. Vznikl franšízový koncept, který již rok úspěšně funguje ve dvou klubech 
v Českých Budějovicích 
a Táboře.

Firma Lucie Libovické 
a obou přátel se stala také členem uznávané České asociace franchisingu. Letos na podzim přibyly díky nové franšíze dva kluby v Pra
ze. Nyní hledají další franšízanty, kterým nabízejí podnikání s nízkou vstupní investicí a rychlou návratností. „Velkou výhodou tohoto podnikání je, že zájemce nepotřebuje zaměstnance, prostory a ani zboží," říká Petr Slavík.

ZDENA NOVÁČKOVÁ

Data v oblacích aneb Žijeme v době cloudu

Anglické slovo „cloud" – čili v překladu oblak – není sice mimo obor informačních technologií příliš známé, ale obsah tohoto pojmu je už mezitím téměř všudypřítomný. V jisté formě jej využívá každý, aniž by si tento fakt uvědomil. Nejčastěji například ve formě elektronické pošty, sociálních sítí nebo společných úložišť souborů. Část čtenářů má možná e-mai-lovou adresu na serveru Seznam (který jinak statečně odolává všemocné americké konkurenci, válcující jiné země, Česko ovšem ne) 
a používá jeho mapy a vyhledávače. To je klasická ukázka cloudu.

Co dříve musel zvládnout jeden počítač v kanceláři či doma pod stolem, o to se již dnes stará více serverů rozmístěných často různě po světě. Společný výkon a kapacitu zpřístupňují uživatelům bez jakýchkoli geografických rozdílů. Nejedná se přitom o prudkou novinku. Počátky dnešní podoby sahají asi deset let zpátky.

Malý datový převrat

Tento malý převrat v nakládání s daty umožnil mnoha firmám nabízet zájemcům velké množství služeb, ať už databáze, zákaznická centra, internetové obchody či jiné, takže v dů-
sledku toho do neviditelných oblaků přesouvají nyní data fakticky už všichni.

„Otázkou budoucnosti je, jak tuto metodu efektivně rozvíjet dál. Investice do ní se každoročně zvyšují, když se mnoho zákazníků zajímá zejména o bezpečí cenných firemních dat a jejich nepřetržitou dostupnost," tvrdí Ondřej Bačina, manažer společnosti Dell v Praze.

Americká firma Gartner (zabývající se výzkumem informačních technologií) tvrdí, že podniky nevyužívající společná úložiště dat budou v roce 2020 stejně vzácné, jako jsou dnes firmy bez internetového připojení.

Největší výhodou je možnost využívat programy vždy a všude. Uživatel se přitom nemusí starat o aktuálnost informací ani 
o správu zařízení, neboť si dostatečný výkon „pronajme". Není nutné zdůrazňovat, že tím také dost ušetří.

Tři možné cesty

V praxi existují tři způsoby, jak cloud funguje. Podnik si může objednat vlastní úložiště dat, oddělené od jiných. Z principu je toto řešení bezpečnější, ale i dražší.

Na druhé straně je možnost přesunout celou oblast firemních informačních technologií na veřejné úložiště a spoléhat výhradně na poskytovatele takovýchto služeb. S touto variantou jsou však spojeny obavy 
o možný únik dat; cena je zato nižší. A do třetice, využít lze i kombinaci obou pří- stupů, která staví na privátním úložišti dat ve spojení 
s vnějšími zdroji.

Tato metoda se označuje jako hybridní a je pravděpodobné, že se bude využívat stále více.

JOZEF GÁFRIK

Autor: Redakce

14.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
1 17

Pilný: Návrh rozpočtu je rozumný, změny neplánuji

Dennis Russell Davies

Na Pražské jaro po čtvrtstoletí vrací Dennis Russell Davies

Otec zavíral své děti do hladomorny, tvrdí obžaloba. Viní ho z týrání

Dvě nezletilé děti měl sedmačtyřicetiletý otec na Břeclavsku podle obžaloby zavírat do místnosti nazývané hladomorna. Policisté navíc sdělili, že v jeho počítači našli tisíce erotických fotografií s mladými chlapci. Případem se v úterý začal zabývat brněnský krajský soud.

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME

Čtyři autentické dojmy z Británie: Lidé jsou šokovaní, život se ale nezastavil

/VIDEO, ROZHOVOR/ Jak se tragédie v Manchesteru, kde útočník na koncertě odpálil bombu, dotkla tamních obyvatel, včetně české ředitelky Czech School Manchester? Jaké dojmy a postřehy nám svěřil novinář deníku The Sun, jehož syn byl přítomen na tragickém koncertě? Přinášíme i poznatky další Češky, sociální praconice Zory Zámečníkové, jež poskytla video z okolí místa činu. Rovněž jsme oslovili bývalou novinářku Deníku, nyní působící v Londýně.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Jak by asi dnes vypadala legendární auta východního bloku?

Po rozpadu východního bloku se mnoho ikonických vozů této éry nedočkalo přímého nástupce. Plno nadšenců si však představuje jejich návrat a skrze grafické ilustrace vytváří moderní interpretace těchto známých aut. Podívali jsme se na ty nejzajímavější.

AKTUALIZOVÁNO

Je to tady! Kajínek opustil vězení. "Vítej na svobodě," zaznělo na uvítanou

/VIDEO, FOTOGALERIE/- Doživotně odsouzený vrah Jiří Kajínek se dočkal. Dnes o půl dvanácté byla odeslána podepsaná milost prezidentem Milošem Zemanem na Ministerstvo spravedlnosti k dalšímu vyřízení. Krátce po půl druhé pak vyšel branou na svobodu. "Vítej na svobodě," křičeli přítomní na evidentně dojatého muže. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies