Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V USA si stěžují na slovenskou firmu, jež vyrábí dětské aplikace

Washington - Americká organizace na ochranu spotřebitelů podala u Federální obchodní komise stížnost na dva výrobce mobilních aplikací pro děti – americkou společnost Fisher-Price Inc. a slovenskou Open Solutions. Představitelé organizace The Campaign for Commercial-Free Childhood (Kampaň za nekomerční dětství) tvrdí, že tyto firmy klamou rodiče, když jim tvrdí, že díky jejich aplikacím budou děti chytřejší. Nic takového totiž vědecky nebylo prokázáno, uvedla agentura AP. Společnost Open Solutions své aplikace brání.

8.8.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ J. Handrejch

Kampaň za nekomerční dětství, organizace, která se snaží chránit děti před záporným vlivem marketingu, již v minulosti zaznamenala se svými stížnostmi úspěch. Stěžovala si například na pořady pro děti ze série Baby Einstein (Dítě Einstein), což vedlo k tomu, že zákazníci mohli po firmě, která je vyrábí, žádat odškodné. Nyní se vůbec poprvé zaměřila na mobilní aplikace pro děti a tvrdí, že v případě her jako Laugh & Learn (Směj se a uč se) od Fisher-Price či Baby Hear and Read (Dítě, poslouchej a čti) či Baby first puzzle (První dětské puzzle) od Open Solution jde o klamavou reklamu. A Federální obchodní komise, významný americký orgán sledující dodržování dobrých mravů v záležitostech obchodních, by to měla prošetřit.

„Všechno, co víme o výzkumu mozku a vývoji dítěte, nás odrazuje od používání obrazovek při vzdělávání dětí," říká Susan Linnová, ředitele Kampaně za nekomerční dětství. „Veškeré průzkumy ukazují, že děti se pomocí obrazovek jazyk nenaučí. Pro zdravý vývoj mozku jsou důležité zejména aktivní a kreativní hry, které s ním hraje další osoba tváří v tvář," dodává Linnová.

Jestliže tedy zmíněné společnosti uvádějí, že „naučí" děti nějaké nové dovednosti, jde podle Linnové o klamavou reklamu. Aplikace společnosti Fisher-Price například tvrdí, že naučí dítě znát části těla, abecedu či počítat do desíti. Firma Open Solution zase ve svých aplikacích nabízí „novou a inovativní formu vzdělávání" s tím, že si děti budou cvičit „logické a motorické dovednosti".

Společnost Open Solutions v reakci na stížnost uvedla, že souhlasí s tvrzením, že elektronika nemůže nahradit lidskou interakci. Nicméně zákazníci prý jejich aplikace chválí. „Neříkáme: dejte jim tu hru a ona naučí vaše děti úplně všechno. Předpokládáme, že si dítě hraje s rodiči, sestrou či chůvou. My jen vyvíjíme aplikace, které rodičům s dětmi pomáhají, zabaví je nebo jim pomohou poznávat nové věci, zvířata či zvuky," dodala společnost. Agentura AP se pokusila kontaktovat i druhou jmenovanou firmu, ta se ale zatím ke stížnosti nevyjádřila.

Autor: ČTK

8.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zahájení školního roku v Suchdole nad Lužnicí.
1 9

Křivá záda. Má je čtvrtina prvňáků

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Potvrzeno. Bezhlavé tělo patří novinářce z Madsenovy ponorky

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Metro v Jinonicích se dnes otvírá. Anděl nebo Karlovo náměstí opravy čekají

Oprava vzácných obkladů, modernizace osvětlení či lepší odvodňovací a kamerový systém. To jsou práce, kterými v posledních měsících prošla stanice metra Jinonice. Už za plného provozu prostor čeká poslední etapa.

Přestaňte chránit Tálibán, nebo přijdete o miliardy, varují USA Pákistán

Americký ministr obrany Rex Tillerson zesílil diplomatický tlak na Pákistán. Pohrozil, že země ztratí své privilegované postavení spojence USA, a tím také miliardy dolarů v zahraniční pomoci. Důvodem je jeho údajná podpora afgánskému hnutí Tálibán.

Tragické prázdniny. Na jihomoravských silnicích zemřelo už 17 lidí

/INFOGRAFIKA/ Auto slisované projíždějícím vlakem nebo rozmlácená auta v příkopě. I takové jsou výsledky tragických dopravních nehod, při nichž umírali lidé. Počet mrtvých od začátku prázdnin na jihomoravských silnicích je už teď vyšší než v předchozích letech za celé léto. Při nehodách zemřelo od začátku července na jižní Moravě sedmnáct lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení