VYBERTE SI REGION

V Ústí nad Orlicí se modernizuje železniční uzel za více než miliardu

Ústí nad Orlicí -  V Ústí nad Orlicí pokračuje modernizace železničního uzlu, která umožní průjezd vlaků rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Dosud bylo prostavěno 68 milionů z ceny veřejné zakázky 872 milionů korun bez DPH, sdělil Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

16.8.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Alexandr Vanžura

Stavba má skončit v březnu 2015. Celková cena včetně inženýrských činností, konzultací odborných firem a dalších nákladů dosáhne 1,143 miliardy korun bez DPH. Například za loňský rok SŽDC přijala na investiční akce dotace celkem 9,5 miliardy.

„Práce probíhají podle harmonogramu. V mírném předstihu jsme u demontáží železničního svršku," uvedl Illiaš.

Projekt se týká úseku o délce přibližně 2,5 kilometru. Stavbaři dosud v železniční stanici Ústí nad Orlicí strhli komerční budovy, sklady s rampami a budovy staré pošty, které uvolnily místo výstavbě nové technologické budovy a vstupního objektu s podchodem. Vybudovali železniční mostní provizorium na komunikaci k restauraci Mendrik, rozšířili průjezdnou šířku silnice a injektáží zpevnili podloží budoucí komunikace. Zmizel také starý silniční most přes Třebovku a staví se nový. Zakládají se piloty pro železniční estakádu, která napřímí oblouk tratě, což umožní zvýšení rychlosti projíždějících vlaků. Stavějí se opěrné stěny pro silnici 315 přes lokalitu Mendrik a opěry silničního mostu nové komunikace směr Kerhartice. Ve stanici se buduje hrubá stavba technologického objektu, snesena byla část postradatelných kolejí a výhybek.

Demolice výpravní budovy? Ne

Hlavní práce čekají stavební firmu v příštím roce. Bude nutné kompletně rekonstruovat železniční spodek a svršek ve stanici, opravit trafostanici, sdělovací a zabezpečovací zařízení, postavit vstupní objekt, podchod pro pěší a dokončit silniční a železniční estakády.

Přestavba železničního uzlu měla původně zahrnovat i demolici hrázděné výpravní budovy. Objekt však byl prohlášen kulturní památkou, proto zůstane na svém místě, zatím je bez jasného využití.

Autor: ČTK

16.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Záchranáři našli části těl obětí havárie indonéského letadla

Jakarta - Indonéští záchranáři dnes našli části těl v moři v oblasti, kde v sobotu havarovalo policejní letadlo se 13 osobami na palubě. Oznámil to na tiskové konferenci šéf Indonéské pátrací a záchranné agentury (BASARNAS) s tím, že ostatky pravděpodobných obětí byly nalezeny v místě, kde už vesničané dříve vylovili sedadlo z letadla a vak obsahující mobilní telefon a policejní doklady.

EXKLUZIVNĚ

Hit Deep Purple vznikl kvůli Čechovi, který zapálil kasíno

Montreux, ČR /VÝROČÍ, TIP NA VÝLET/ - Díky nešťastné náhodě, která se přihodila 4. prosince roku 1971 nahráli Deep Purple svou nejslavnější skladbu. V neděli uplynulo 45 let od ničivého požáru, který spálil do základů slavné Casino de Montreux. V jeho prostorách se od roku 1967 koná Montreux Jazz Festival. Zahráli si v něm ovšem i zásadní rockové kapely jako Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple nebo Frank Zappa, při jehož koncertě kasíno vzplálo a který shodou okolností zemřel před 23 lety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies