Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Ústí nad Orlicí se modernizuje železniční uzel za více než miliardu

Ústí nad Orlicí -  V Ústí nad Orlicí pokračuje modernizace železničního uzlu, která umožní průjezd vlaků rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Dosud bylo prostavěno 68 milionů z ceny veřejné zakázky 872 milionů korun bez DPH, sdělil Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

16.8.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Alexandr Vanžura

Stavba má skončit v březnu 2015. Celková cena včetně inženýrských činností, konzultací odborných firem a dalších nákladů dosáhne 1,143 miliardy korun bez DPH. Například za loňský rok SŽDC přijala na investiční akce dotace celkem 9,5 miliardy.

„Práce probíhají podle harmonogramu. V mírném předstihu jsme u demontáží železničního svršku," uvedl Illiaš.

Projekt se týká úseku o délce přibližně 2,5 kilometru. Stavbaři dosud v železniční stanici Ústí nad Orlicí strhli komerční budovy, sklady s rampami a budovy staré pošty, které uvolnily místo výstavbě nové technologické budovy a vstupního objektu s podchodem. Vybudovali železniční mostní provizorium na komunikaci k restauraci Mendrik, rozšířili průjezdnou šířku silnice a injektáží zpevnili podloží budoucí komunikace. Zmizel také starý silniční most přes Třebovku a staví se nový. Zakládají se piloty pro železniční estakádu, která napřímí oblouk tratě, což umožní zvýšení rychlosti projíždějících vlaků. Stavějí se opěrné stěny pro silnici 315 přes lokalitu Mendrik a opěry silničního mostu nové komunikace směr Kerhartice. Ve stanici se buduje hrubá stavba technologického objektu, snesena byla část postradatelných kolejí a výhybek.

Demolice výpravní budovy? Ne

Hlavní práce čekají stavební firmu v příštím roce. Bude nutné kompletně rekonstruovat železniční spodek a svršek ve stanici, opravit trafostanici, sdělovací a zabezpečovací zařízení, postavit vstupní objekt, podchod pro pěší a dokončit silniční a železniční estakády.

Přestavba železničního uzlu měla původně zahrnovat i demolici hrázděné výpravní budovy. Objekt však byl prohlášen kulturní památkou, proto zůstane na svém místě, zatím je bez jasného využití.

Autor: ČTK

16.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
17

Rozpočet 2018: Jednomyslně a s 50miliardovým schodkem

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

/ROZHOVOR/ Lidé často ve víru letních radovánek zapomínají, že si do zimy musejí nechat vyčistit komín. Co mají dělat v případě, že se sazí chtějí zbavit až na poslední chvíli před začátkem topné sezony? Kde muže v černém najít, poradil kominický prezident Jaroslav Schön.

Odešel Jan Tříska, fascinující chlap plný sil

Těšil se na hlavní roli v Mádlově filmu. Na to, zda ji náhradník zvládl, se bude Jan Tříska dívat už shůry. Z neděle na pondělí, po víkendovém pádu z mostu, herec zemřel. V Čechách, které nikdy nepřestal považovat za svůj domov.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení