Češi jezdí do zahraničí nakupovat nejen kvůli výhodnějším cenám, ale také většímu výběru zboží než v tuzemských obchodech.

„Zahraniční nákupy jsou stále atraktivním lákadlem pro mnoho Čechů. Až 28 procent z nich jezdí nakupovat do zahraničí,“ sdělila Monika Bérešová ze společnosti IBRS, podle které čeští zákazníci cestují do zahraničí za nákupy v průměru třikrát ročně.

Zhruba 77 procent Čechů, kteří nakupují v zahraničí, tam podle průzkumu utrácí především za oděvy. Ze zahraničí si ale lidé často dovážejí také potraviny (59 procent) a elektroniku (47 procent).

Zhruba polovina českých zákazníků při nákupu v zahraničí utratí do 5000 korun a třetina do 10.000 korun. „Přibližně 13 procent je ochotných ulehčit své peněžence až o několik desítek tisíc korun,“ podotkla Bérošová.

Zahraniční nákupy lákají o něco více muže než ženy. Muži jsou ochotní za nákupy v zahraničí utrácet především v cenovém rozmezí mezi 5000 až 10.000 korunami, což uvedlo 36 procent mužských účastníků průzkumu. Stejnou částku ale utratí jen 27 procent žen. Doménou žen jsou především nákupy oděvů a potravin.