VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vaňkovka se rozroste do třetího patra

Brno - Místo stovek aut bude možná brzy ve třetím patře nákupní Galerie Vaňkovka několik desítek obchodů. Její majitel, firma ECE, chce totiž počet obchodů navýšit. Nejprve ale musí vyřešit problém s parkováním.

29.11.2008
SDÍLEJ:

Galerie Vaňkovka.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

„Zájem o obchody je velký a poptávku po nich nedokážeme uspokojit. Zatím víme jistě jen to, že obchodní plochy rozšíříme o další podlaží,“ uvedl ředitel managementu center společnosti ECE Josef Wiedermann. V brněnské nákupní galerii Vaňkovka je nyní celkem sto třicet obchodů a čtrnáct restaurací a kaváren ve dvou patrech.

Rozšířením obchodní galerie by však zřejmě ve Vaňkovce nastal problém s parkováním. Ve dvou horních patrech totiž nyní zaparkuje tisíc aut, po přestavbě by nejspíš polovina míst zmizela.

Podle náměstka brněnského primátora Martina Andera firma ECE uvažuje o parkovacím domě naproti Vaňkovce v Trnité ulici. „Firma uvažuje o tom, že by postavila parkovací dům, který by měl vjezd z ulice Trnité,“ popsal Ander.

Tyto pozemky však patří městské firmě Jižní Centrum. Předseda představenstva společnosti Vlastimil Žďárský potvrdil, že první jednání s majitelem Vaňkovky se už uskutečnila.

„Šlo ale zatím o informativní schůzku. Mluvili jsme pouze o tom, že Vaňkovka bude potřebovat pozemky pro nové parkoviště,“ poznamenal Žďárský.

Územní plán: obchod a služby

Podle Andera by však mohla firma s nápadem parkovacího domu narazit na problém. „V územním plánu je pozemek určený pro obchod a služby. Navíc nechceme, aby v oblasti Jižního centra byly nějaké monofunkční domy jako kanceláře nebo parkoviště. Naším záměrem je, aby Jižní centrum žilo a nebylo mrtvým místem, odkud po pracovní době odjedou auta, odejdou lidi z kanceláří a zmizí z nich tak život,“ upozornil Ander.

Podle Wiedermanna tak společnost ECE zvažuje i další varianty. Žádné další podrobnosti o rozšíření Vaňkovky ale uvést nechtěl.

Oslovení Brňané mají už teď jasno o tom, co by ve třetím patře Vaňkovky nemělo chybět. „Na větší Vaňkovku se těším. Jsem fanda do sportu a připadá mi, že je zde momentálně málo sportovních obchodů. Snad nějaké přibudou,“ přeje si informatik Aleš Gatnar. Voják z povolání Lukáš Gryc by chtěl ve Vaňkovce kino. „Bylo by super, kdyby zde byla i tato služba. To jediné tady chybí,“ podotkl Gryc. Matka dvou malých děti Beáta Nováčková by zas ocenila místo pro děti. „Například v Olympii je dětský koutek. Ten bych chtěla i tady v centru Brna,“ řekla Nováčková.

Autor: Barbora Kurcová

29.11.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies