VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve Škodě začne bitva o peníze

Mladá Boleslav - V Mladé Boleslavi ve čtvrtek 11. března zřejmě začne vyjednávání o mzdách, zástupci Škodovky a odborářů se sejdou na dalším vyjednávacím kole v Pentagonu.

11.3.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv

Kolik dostanou tisíce zaměstnanců automobilky Škoda Auto přidáno do výplaty? To teď zajímá nejen pracovníky samotné ale i jejich rodiny, příbuzné a další obyvatele Mladoboleslavska. Zajímá to i místní podnikatele, u nichž Škodováci utrácí své peníze. V napětí jsou i dodavatelé Škodovky, kteří mnohdy přidávají lidem podobně jako automobilka.

Firma i odbory mlčí

Přestože vyjednávání trvá už skoro měsíc a půl a do vypršení kolektivní smlouvy mezi zaměstnanci a firmou zbývají jen tři týdny, informací o mzdách je poskrovnu. Vyjednávání má pokračovat opět dnes. „Ve čtvrtek se koná další kolo vyjednávání, jeho obsah ale nezveřejňujeme,“ řekl Deníku mluvčí firmy Jaroslav Černý.

Podobně struční jsou i odboráři. „Naše přesné požadavky zatím nemůžeme zveřejnit,“ řekl Deníku předseda odborů KOVO ve Škoda Auto Jaroslav Povšík s tím, že odbory KOVO budou požadovat dorovnání inflace a také růst tarifu. Je velmi pravděpodobné, že dnešní vyjednávací kolo se již dotkne mezd, dosud se totiž řešily spíše legislativní záležitosti v rámci samotného textu kolektivní smlouvy.

A protože do vypršení smlouvy skutečně zbývají už jen tři týdny, dojde nyní zřejmě právě na mzdy. Odbory nejspíš předloží vlastní návrh a firma se rozhodne, zda na něj kývne. Je však velmi nepravděpodobné, že by došlo k nějaké rychlé dohodě. Firma totiž deklarovala nechuť zvyšovat mzdy, protože se obává dalšího prohloubení krize. Odboráři ovšem uvedli, že jejich požadavky vycházejí z důkladné ekonomické analýzy a to i s pomocí informací získaných v dozorčí radě firmy.

První zádrhel

Podle dosud zveřejněných informací se již odboráři dohodli s firmou na celé řadě kapitol kolektivní smlouvy. Zádrhel však na minulém kole přišel při řešení katalogu systémů pracovní doby. Odbory KOVO požádaly firmu, aby po 31. březnu 2010 zůstaly v platnosti jenom aktivní modely pracovní doby, neaktivní systémy by měly být z katalogu vyřazeny. Nové modely by pak podléhaly spolurozhodování a před jejich zavedením projednání.

Firma, tedy zaměstnavatel, naproti tomu podle odborářů předpokládá zachování současného katalogu modelů pracovní doby beze změn a nepředpokládá zavádění nových modelů. Chce zachovat i neaktivní modely.

Odboráři se na základě tohoto „neústupku“ firmy rozhodli nepodepsat textovou část kolektivní smlouvy, ale počkají, jak se firma postaví k požadavkům na mzdy a případně vše podepíší jako jeden celek.

Autor: Pavel Svačina

11.3.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies