Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve slevových akcích se prodá 47 procent zboží

Praha – Konkurenční prostředí mezi obchodníky v ČR loni dál přitvrdilo. Podíl rychloobrátkového zboží, prodaného ve slevových akcích, se zvýšil na 47 procent. Předloni to bylo 44 procent, v roce 2013 dosahoval podíl prodejů za promoční cenu 42 procent. Na středeční konferenci Retail Summit to uvedl analytik Zdeněk Skála ze společnosti GfK.

4.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Podíl prodejů akčního zboží stále narůstá i když krize již odezněla a ekonomika roste. „To, že jsou lidé spokojeni neznamená, že by přestali kupovat v promocích (ve slevách)," uvedl analytik.

„Tvrdá konkurence – to je asi to, co český obchod dnes ze všeho nejvíc definuje," dodal Skála. Prodejní plocha tuzemských řetězců za posledních deset let vzrostla o 77 procent. Hustota prodejní plochy řetězců s potravinami se v Česku zvýšila od roku 2004 o 76 procent na 216 m2 na tisíc obyvatel.

„Tempo je v posledních letech o hodně pomalejší – řetězce hledají nové zdroje růstu," uvedl Skála. Obchodníci se tak mimo jiné zaměřují na menší lokality.

Mírně klesá využití letáků zákazníky, zato roste hledání slev na prodejní ploše a využití nových médií v nakupování jako je internet či mobilní aplikace.

Původně diskontně orientované řetězce mění strategii, více se orientují na prodej čerstvých potravin, správný sortiment a nákupní prostředí. Dalším trendem na trhu je to, že roste zájem o nákupy u specialistů na čerstvé zboží. „V prodejnách pečiva a řeznictví nakupuje téměř 70 procent českých zákazníků," řekl Skála. Skrytá síla těchto prodejních formátů je podle něj obrovská.

Prodej rychloobrátkového zboží přes internet nyní tvoří jen zhruba jedno procento celkových prodejů. Většina tohoto zboží se navíc protočí přes prodejce jako jsou on-line vinotéky či drogerie. Nárůsty prodejů nových e-shopů s potravinami jsou podle Skály zatím pomalé. Například ve Francii a Velké Británii se přes internet prodá čtyři až šest procent rychloobrátko­vého zboží.

Autor: ČTK

4.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Plátýnko nebo prostá utěrka postačí k oddělení tekutého podmáslí a pevného másla.
21 8

VIDEO: Za 45 minut 260 gramů másla

Ilustrační foto.
4 67

Taneční kurzy jsou drahé, vyjdou na tisíce korun. Zájem je ale velký

SLEDUJEME ON-LINE / AKTUALIZOVÁNO

Němci rozhodují o složení nového parlamentu. Obhájí post kancléřka Merkelová?

/FOTOGALERIE/ Úderem osmé hodiny se otevřelo více než 73 tisíc volebních místností. Němci mají deset hodin na to, aby do volebních uren odevzdali svůj hlas a rozhodli tak o budoucím složení Spolkového sněmu.

Ředitel brněnského gymnázia: Nejlepší učitelé končí v počítačových firmách

/ROZHOVOR/ Už sto padesát let posílá brněnské gymnázium na třídě Kapitána Jaroše své absolventy na ty nejlepší české i světové univerzity. Z jeho lavic vzešly osobnosti jako Petr Bezruč, Alfons Mucha a Karel Čapek.

V Londýně došlo k útoku kyselinou. Šest zraněných

Šest lidí bylo zraněno při sobotním útoku kyselinou u obchodního střediska Westfield ve Stratfordu na východě Londýna. Na místě zasahovali policisté i příslušníci záchranné služby. Čin podle nich nesouvisí s terorismem.

Kobyla spadla do díry u bazénu. Před utonutím ji zachránili hasiči a jeřáb

/FOTOGALERIE/ V technické šachtě bazénu se zaklínil kůň v Lelekovicích na Brněnsku. V neděli ráno našel majitel kobylu uvězněnou v šachtě s otvorem o průměru zhruba metr a půl. V následujících minutách nastalo drama, prostor se totiž začal plnit vodou z přilehlého bazénu, podle hasičů patrně kvůli poškozenému potrubí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení