Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve světě začaly tradiční oslavy nového beaujolais

Paříž – Ve Francii i v dalších zemích dnes začaly světově nejznámější oslavy, které spočívají v rituálním otevírání lahví nového beaujolais. Děje se tak již desítky let každý třetí listopadový čtvrtek. Tato tradice však není jen radostí, ale také prokletím pro vinařskou oblast Beaujolais ve východní Francii a tamní kvalitní, ale méně známá vína.

21.11.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Nové beaujolais je lehké a dobře se pije, ale není to žádné velké kvalitní víno. Je mladé, chudé na třísloviny a podle většiny odborníků se nehodí ke dlouhému skladování. Jde o úspěšnou marketingovou kampaň, která ale začala zastiňovat tamní známá a kvalitní vína.

„Nové beaujolais představuje pouze 0,3 procenta zde kultivovaných vinic, ale stalo se jedním z nejznámějších vín na celém světě," vysvětlil podle agentury AP představitel sdružení profesionálních vinařů Inter Beaujolais Jean Bourjade. Všichni jsou tam podle něj za tuto reklamu vděční, ale „jedná se o strom zakrývající les".

Současně odmítá kritiku, že nové beaujolais je nějaké zcela podřadné víno. „Není to víno, které by bylo snadné vyrobit. Je třeba ho vyrábět rychle v krátké době, aniž by se snížila kvalita produktu. Musí se to skutečně umět. Je nutné vrátit novému beaujolais jeho ušlechtilost," řekl podle agentury AFP Bourjade.

Chuť letošního ročníku tradičního mladého vína z oblasti Beaujolais u francouzského Lyonu je opět svěží a plná ovoce, ujišťovali francouzští vinaři. Podle webu týdeníku Le Nouvel Observateur je víno opravdu dobré, hlavně s vhodným salámem či sýrem.

Japonci si objednali na 8,8 milionu lahví

Jako v minulých letech je největším odběratelem nového beaujolais opět Japonsko, kde se začalo víno ochutnávat o osm hodin dříve než v zemi jeho původu. Japonci si objednali na 8,8 milionu lahví. K dalším tradičním odběratelům nového beaujolais patří například USA a Německo. Většina z asi 200.000 hektolitrů nového vína je ale tradičně určena pro francouzský trh.

Ve vesnici Beaujeu, která se považuje za historickou metropoli oblasti Beaujolais, se v těchto dnech očekává až 10.000 návštěvníků z jiných míst Francie i ze světa. Loni jich tam zvedalo číše s tradičním pokřikem Le Beaujolais nouveau est arrivé! (Nové beaujolais je tady!) kolem šesti tisíc.

Také milovníci vína v České republice se od 90. let připojují k fenoménu rituálního zahájení prodeje nového beaujolais. Popularita beaujolais ale v tuzemsku v posledních letech klesá, hlavně kvůli vzestupu obliby konkurenčního domácího Svatomartinské­ho vína.

Autor: ČTK

21.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační foto.
3 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení