VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vedení Hutě Poldi slíbilo vyplatit mzdy, které dluží

Kladno – Říká se: „Slibem nezarmoutíš." Pro zaměstnance Hutě Poldi jsou ale nyní než sliby důležitější činy. A ty spočívají v doplacení mezd, které jim vedení firmy dluží. Na včerejším jednání s odboráři zástupci společnosti přislíbili, že dluhy vůči zaměstnancům budou vyrovnány do konce příštího týdne.

11.6.2014 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Foto: Deník

Jak Kladenskému deníku řekl jeden ze zaměstnanců, problémy s dodržováním výplatních termínů přetrvávají už zhruba rok. „Například mzdu za březen jsem dostal až v květnu, za duben dodnes ne. Výplatní termíny nejsou dodržovány od doby, kdy hutě koupil jejich nový vlastník odněkud z východu Evropy, vlastně ani pořádně nevíme odkud" řekl muž, který v hutích pracuje už řadu let.

„Zatím velké finanční problémy nemám, ale někteří kolegové ano. Platí hypotéky a různé úvěry a když jim nepřijde na účet výplata včas, musí pak hradit penále," dodal zaměstnanec, který však ani přes vlekoucí se problémy o výpovědi neuvažuje.

Zatím časově neomezenou stávkovou pohotovost vyhlásili v Huti Poldi odbory na začátku června. Vedení společnosti totiž opožděnými termíny výplat nedodržuje uzavřenou kolektivní smlouvu. 

Včera se uskutečnilo jednání odborářů se zástupci firmy. Personální ředitel Poldi Antonín Čimera po jeho skončení uvedl, že květnové mzdy začne společnost rozesílat příští týden, aby měli do 20. června peníze všichni zaměstnanci. „Kroky pro to, aby se situace neopakovala, činíme stále. Problém je v tom, že je nižší výroba a tím pádem i tržby. Plánujeme proto zvýšení výroby, aby bylo dostatečné množství financí na výplaty," řekl ČTK personální ředitel Poldi Antonín Čimera.

Plány na zvýšení výroby vyvolávají ale na tvářích zaměstnanců spíše hořký úsměv. „Jsem zvědav, kde na to vezmou. Teď to totiž funguje tak, že když nějaké peníze jsou, tak se zaplatí dluhy za energie, nakoupí se materiál, chvíli se vyrábí, a když něco zbude, dostaneme mzdy. Problém ale je, že ty peníze většinou nejsou," poznamenal k tomu pracovník hutí.

Ostražití k pouze ústnímu slibu doplacení mezd jsou i odboráři. „Stávkovou pohotovost neodvoláváme a trváme na doplacení mezd do dvacátého června podle kolektivní smlouvy. Pokud by se tak nestalo, jsme připraveni podniknout další kroky, například svolat protestní mítink zaměstnanců," nastínil Kladenskému deníku předseda odborové rady Poldi Richard Mosr s tím, že odboráři hájí zájmy všech přibližně čtyř set pracovníků hutí.

Autor: Robert Božovský

Místo události:
11.6.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
67 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Výšková budova v Londýně po ničivém požáru.
AKTUALIZOVÁNO
3 30

Požár v Grenfell Tower způsobila lednička, potvrdila policie

Premiér Sobotka vyzval prezidenta Macrona: Zvyšujte platy v České republice

V Bruselu se dnes dopoledne odehrála důležitá schůzka mezi francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a státy Visegrádské skupiny. Setkání navrhl už před dvoudenním summitem EU v Bruselu Emmanuel Macron a jak předpokládal, hlavním tématem měla být politika přerozdělování uprchlíků a odpor střední Evropy k povinným kvótám. Toto téma však nakonec zcela zapadlo. Maďarsko, Polsko, Slovensko a v neposlední řadě i Česko vyložily na stůl zcela jiné karty.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Třímetrový byt za 50 tisíc eur. Ceny pařížských nemovitostí letí raketově vzhůru

Honba Britů za životem v Evropské unii, která jim za dva roky zavře dveře, se neprojevuje jenom v mnohonásobném zvýšení žádostí o občanství v některé z unijních zemí. Britové začínají nakupovat nemovitosti a bohaté země EU z toho začínají profitovat. Francie v první řadě.

Německé automobilky se bojí tvrdého brexitu, ohroženy jsou tisíce míst

Takzvaný tvrdý brexit ohrozí 18 tisíc pracovních míst v německém automobilovém průmyslu. Podle analytiků Deloitte vozidla pro britské spotřebitele výrazně prodraží, což by mohlo mít za následek pokles prodeje automobilů až o pětinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies