Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velikonoce přede dveřmi: z obchodů mizí hlavně alkohol

Ostrava - S obzvlášť vrchovatými vozíky a naplněnými taškami teď odcházejí lidé z obchodů. Někteří obchodníci připravili na Velikonoce speciální slevové akce.

22.4.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Mazanec, vejce, alkohol, maso. Potraviny, bez kterých se o Velikonocích obvykle neobejdeme. Z šetření statistiků vyplývá, že v Moravskoslezském kraji je pořídíme většinou levněji, než je celorepublikový průměr. Například deset vajec tu stojí 23,84 koruny. Na Vysočině ale za ně dají lidé až 26,71 koruny.

Vajíček v obchodech bylo včera dostatek, ale ne těch bílých, která jsou nejlepší na barvení.

„Nevíme dopředu, jaká vejce nám přijdou. Ale další zboží čekáme v poledne, tak možná, že je ještě dostaneme. Doufám, že to nebude jako loni, kdy jsme měli bílá vejce až po Velikonocích,“ řekla včera dopoledne prodavačka v supermarketu Albert v Ostravě.

A i když z pultů mizí hlavně dobré jídlo, protože se lidé mezi sebou hodně navštěvují, nakupují také dárky. „Stále častěji pak rozlišují drobné dárky pro členy rodiny a blízké známé, pro něž pořizují značkové sladkosti a kvalitnější alkohol, a koledu pro koledníky, kteří za hodování dostanou spíše neznačkové výrobky nebo levnější alkohol,“ říká Miroslav Černý, vedoucí oddělení zákaznických průzkumů Tesco.

Velikonoční program

Některé obchody mají na velikonoční svátky zavřeno, například Lidl není v provozu v neděli ani v pondělí. Kaufland je otevřen po oba sváteční dny, jen v pondělí zahajuje o hodinu později než obvykle. Nákupní centrum Futurum v Moravské Ostravě je otevřeno i o svátcích. V sobotu od 14 hodin navíc připravilo pro rodiny s dětmi speciální program nazvaný Velikonoční radovánky. „Vystupovat na něm bude folklorní soubor. Lidé si mohou uplést pomlázku nebo si namalovat vajíčko. Někteří nájemci navíc připravili přes Velikonoce speciální slevové akce,“ uvedl marketingový manažer obchodního centra Futurum Robert Cichoň.

Desítky mazanců denně teď prodají v pekárně v Nádražní ulici v Ostravě. Na odbyt jdou i beránci. „Ve srovnání s loňskem je prodej o něco málo nižší. Asi je to tím, že lidé chodí více nakupovat do supermarketů, nebo tím, jak se centrum města vylidnilo, protože už mají děti prázdniny,“ odhaduje vedoucí prodejny Dagmar Pospíšilová.

Alkohol jde na odbyt

V nedaleké vinotéce jsou s předvelikonočním prodejem spokojeni. „U nás jde na odbyt teď všechno. Víno sudové, lahvové i tvrdý alkohol, hlavně v malých lahvičkách, který lidé nakupují pro koledníky,“ konstatovala prodavačka.

Velikonoce jsou pro obchodníky druhým nejsilnějším obdobím v roce. Prodej alkoholu i jiného typu potravin roste o desítky procent. Například v prodejně Tesco vyčíslili, že ve srovnání s ročním průměrem vzroste prodej alkoholu až o 35 procent. Zákazníci si do svých nákupních košíků nejčastěji vkládají tuzemák, vodku, griotku, mléčné a vaječné likéry. „Přibližně o dvacet procent pak roste i prodej masa, zejména druhů spojených s jarní sezonou, tedy uzeného, a stále oblíbenějšího jehněčího a telecího,“ podotkla mluvčí Teska Eva Karasová.

Autor: Iva Havlíčková

22.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
2 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení