VYBERTE SI REGION

Více než polovina obchodních řetězců už má e-shop

Praha – Více než polovina obchodních řetězců v České republice už má vlastní internetový obchod, jejich počet od loňska vzrostl. Vyplývá to z aktuálního průzkumu konzultační společnosti Acomware. Zákazníci na internetu bez problémů pořídí hračky, elektroniku, knihy či klenoty. Naopak největší prodejci drogerie, léků, potravin či stavebnin na internetu stále neprodávají.

6.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Mikulenka

„Z našeho loňského výzkumu vyplynulo, že vlastní e-shop mělo jen necelá polovina firem, aktuálně je to ale již 57 procent obchodů," řekl šéf společnosti Acomware Jan Penkala. Nově loni spustily internetový obchod například oděvní řetězce Esprit a Promod.

Z průzkumu dále vyplývá, že se zlepšuje také kvalita služeb, kterou obchodníci zákazníkům nabízejí. „V porovnání s loňským rokem o 50 procent více firem informuje, zda je zboží nabízené v e-shopu dostupné na kamenných pobočkách," uvedl Ondřej Klega z Acomware. Přibývá také prodejců, kteří zákazníkům umožňují vyzvednutí objednaného zboží v prodejně.

Nákupy z mobilních telefonů

Většina prodejců stále neumožňuje nákupy prostřednictvím mobilních telefonů. „Optimalizace pro mobily je stále slabinou velkých obchodníků, svůj web nebo e-shop má pro tato zařízení upravena jen zhruba třetina firem," řekl Klega. Podle některých údajů přitom loni tvořily nákupy z mobilů asi pět procent tržeb českých e-shopů a letos je očekáván nárůst až na dvojnásobek.

Z průzkumu vyplynulo, že 56 procent prodejců stále neumožňuje vrátit nebo reklamovat zboží zakoupené na internetu v některé z kamenných poboček. Většina prodejců garantuje doručení zboží do pěti pracovních dní.

Možnost dopravy zdarma nabízí v určité formě osm z deseti firem majících internetový obchod. Pouze dvě ze 125 však dopraví zboží zdarma bez ohledu na výši objednávky.

V e-shopech loni Češi utratili rekordních 67 miliard korun

Podle údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách dosáhl loni v Česku 7,1 procenta, je to zhruba stejně jako v sousedním Německu. V roce 2013 byl tento podíl 6,1 procenta. Ve 37.200 českých e-shopech utratili Češi v roce 2014 rekordních 67 miliard korun, o 16 procent více peněz než rok předtím, ukázala data srovnávače cen Heureka.cz a platební brány PayU.

Autor: ČTK

6.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies