Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vinaři z Modrých Hor získali prestižní značku

Velkopavlovicko – Šestnáctka vinařů z Modrých Hor si může od úterka láhve vybraných odrůd vín nově označit prestižní značkou VOC. Získalo ji od ministerstva zemědělství jako teprve třetí vinařský region v České republice.

12.5.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

„V dnešní době je toto označování vín velice prestižní. Teď jde hlavně o to, abychom z našeho malého regionu vybrali ta nejlepší vína, na která můžeme být pyšní. Měla by být pro Modré Hory typická,“ přiblížil systém udělování prestižní značky předseda sdružení VOC Modré Hory Jan Stávek.

Udělování značky VOC má svůj původ ve Francii. Garantuje původ a také nejvyšší kvalitu vína typického pro danou oblast. Označení VOC Modré Hory se bude týkat pouze vín z modrých odrůd Frankovka, Svatovavřinecké a Modrý Portugal pocházejících z přesně vymezeného regionu Velkých Pavlovic, Němčiček, Bořetic, Kobylí a Vrbice. A vyráběných podle přísných podmínek.

„VOC je o etice,“ komentoval vznik nového VOC vedoucí oddělení pro víno na ministerstvu zemědělství Antonín Králíček. Jak dodal, vinaři by neměli používat žádné novodobé technologie, jako je barikování nebo výroba červených vín teplou cestou.

Označení VOC mají zatím v republice ještě další dvě oblasti, a to Mikulov a Znojmo.

Podle Stávka musí být ve víně čitelná odrůda a region. Proto musí vinaři používat jen tradiční postupy.

„Myslím si, že ze začátku budou za značkou jezdit spíše vzdělanější konzumenti, kteří ví, o jaký systém označování vína se jedná. Takto se vína označovala asi před sto lety, kdy se třeba říkalo Velkopavlovické červené, zkrátka podle regionu,“ zamyslel se předseda sdružení nad počáteční perspektivou značky.

Jak potvrdil, tímto způsobem se značí vína například ve Francii, v České republice je to v podstatě novinka. Takže méně znalí ze začátku ještě nebudou vědět, jakou výhodu to regionu přináší.

„O značku jsme usilovali asi tři roky. Samozřejmě se k nám mohou přidat i další vinaři z regionu Modrých Hor. Vína ale budeme pečlivě vybírat a regulovat jejich výrobu,“ prozradil Stávek, který měl ze získaného označení po mnohaletém úsilí radost.

Autor: Eliška Windová

12.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
2 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení