Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vinaři si pohorší. Dostanou méně

Jižní Morava - Na horší časy se blýská jihomoravským vinařům, alespoň co se týče každoroční reklamní kampaně na jejich červené, bílé či růžové víno. Vinařský fond totiž pro příští rok počítá se zhruba sedmdesáti miliony korun na propagaci, to je asi o deset milionů méně než v tomto roce.

12.12.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

„Samozřejmě se o tom vědělo, takže v tom nevidím žádný problém. Tyto peníze půjdou opět na podporu vinařské turistiky, různých výstav, festivalů, vinobraní či přednášek,“ nastínil ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec.

Každý vinař musí podle zákona odvést do společné kasy padesát haléřů z jednoho litru prodaného moku. Uplynulá sezona byla z hlediska výběru poplatků pro Vinařský fond úspěšnější než ta minulá, i přesto výdaje na reklamu sníží.

I když se pro příští rok počítá s asi desetimilionovým škrtem v rozpočtu na podporu prodeje tuzemských vín, domácí producenti nemusejí propadat panice. Vinaře, kteří přijdou podle Machovce s kvalitním nápadem na propagaci, Vinařský fond podpoří.

Vinaři mají dva termíny v roce, kdy mohou posílat Vinařskému fondu své žádosti. A to od prvního do patnáctého února a od prvního července do patnáctého srpna. „Musím říct, že jen v letošním roce jsme posuzovali stovky projektů,“ poznamenal Machovec.

Ne všichni vinaři s povinnými odvody na reklamu souhlasí. Například Miroslav Kovács, který má vinařství v Novosedlech, je přesvědčen, že vybrané peníze využívá Vinařský fond nedostatečně.

„Každoročně vyčlením přímo na marketing šest set tisíc korun, z toho asi sto tisíc jde Vinařskému fondu. Tyto peníze bych dokázal využít na propagaci svého vinařství mnohem účelněji. I když v minulosti jsme platili mnohem více,“ připomněl Machovec již zrušenou spotřební daň.

V minulých letech totiž museli vinaři do státní kasy odvádět dvě koruny padesát z litru prodaného vína. Získaná částka navíc neputovala přímo na rozvoj vinařství, jen zlomek šel na povzbuzení prodeje domácích vín, tedy na reklamu.

„Já si myslím, že naši vinaři mohou být s nynějším stavem spokojení. Ukazuje se, že jdeme správným směrem, vždyť letošního Svatomartinského vína se prodalo na osm set tisíc lahví,“ upozornil senátor Jan Hajda, který zasedá v jedenáctičlenné radě Vinařského fondu, na vzrůstající oblibu tohoto mladého vína.

Ten předpovídá domácím vinařům světlou budoucnost. Nynější roční spotřeba na obyvatele v České republice by se podle něj mohla zanedlouho zvednout z průměrných osmnácti na pětadvacet litrů.

Autor: Dagmar Fialová

12.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Násilnosti v Jeruzalémě.
AKTUALIZOVÁNO
4 10

Izrael zakázal muslimům vstup do mešit, v ulicích vypukly násilnosti

Unikátní plovoucí solární systém
5

Čína posouvá hranice v ekologii. Vybudovala největší plovoucí elektrárnu

Člověk v tísni se rozroste. Pobočku bude mít v Londýně

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Člověk v tísni dostane k letošním pětadvacátým narozeninám dárek: novou pobočku v Londýně. Deníku to řekl ředitel humanitární organizace Šimon Pánek.

Veselnická, která se sešla s Trumpem mladším, dělá i pro FSB

Ruská právnička Natalia Veselnická, která se před americkými prezidentskými volbami sešla s Donaldem Trumpem juniorem, má mezi svými klienty i ruskou tajnou policii FSB. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na dokumenty, které získala k dispozici. 

Nejbizarnější přestup fotbalového léta? Portugalsko přišlo o klenot

/VIDEO/ Mohl si říct, kam půjde. Chtěla ho Chelsea, po jeho ceně pátrali i zástupci Arsenalu, Liverpoolu nebo Manchesteru United. Rúben Neves však zaskočil fotbalový svět.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení