Výrazně vyšší prodeje sektů, vína i lihovin hlásí za první čtvrtletí největší český výrobce vína, skupina Bohemia Sekt. Meziročně zvýšila prodej v litrech o 25 procent a oproti plánu je na tom o osm procent lépe. Celkový letošní prodej očekává nejméně o tři procenta vyšší; loni uplatnila na trhu 22,6 milionu lahví. Řekl to generální ředitel Josef Vozdecký.

"Lidé letos skutečně nakupují více. Raději si pořizují kvalitní značkové výrobky, které znají," uvedl ředitel. Rostou všechny druhy nápojů včetně lihovin, které posílily nejvíce. Oproti plánu nejvíce narostla klidná vína. Vozdecký letošní první čtvrtletí považuje za úspěch. V minulých letech bylo vždy nejslabší, což bylo dáno hlavně sekty, které jsou stále sezonním zbožím. Právě v šumivých vínech plánuje letos firma nejvýrazněji posílit a zvýšit tržní podíl z loňských 70 k 75 procentům. Podnik dále posiluje v exportu Bohemia Sekt Prestige, zejména do Belgie, kde produkt konkuruje italským a francouzským sektům.

V plánu jsou novinky

Bohemia Sekt letos plánuje několik novinek. Půjde hlavně o limitované série sektů jako specialit pro gastronomii. "Máme řadu deseti produktů. Už je těžké mezi ně něco vložit, aby to bylo jiné," řekl ředitel. Firma vyrábí dva červené sekty, růžový, bílý z modrých i nealkoholický.

Skupina už nyní uvádí na trh růžové víno z Habánských sklepů. "Lidé lehčím růžovým vínům přišli v posledních letech hodně na chuť, výrobci ho propagují a to také s penězi Vinařského fondu. Roste počet lidí, kteří na zahradách grilují, k čemuž je vynikající," dodal Vozdecký. Firma už vyrábí růžová vína ve Víně Mikulov a Chateau Bzenec. Nově nabídne od léta italský šumivý nápoj Spriz od sesterské společnosti. "Jde o osvěžující letní koktejl" uvedl ředitel.

Stolní vína

Loni se podle něj velmi povedla změna designu i kvality vín z Habánských sklepů. "Měly 17procentní nárůst, nejvíce z klidných vín," dodal. Jde o prémiové produkty, podobně jako Víno Mikulov Sommelier Club, celá řada Vinařství Pavlov a prémiová řada Chataeu Bzenec. Bohemia Sekt vyrábí naopak stále méně nejlevnějších stolních vín. Loni tvořily necelých pět procent produkce. "Dokud je bude zákazník brát, do té doby je budeme vyrábět. Nejsou pro nás nijak zajímavým výdělkem, protože v Česku je produkce stolních vín neekonomická," uvedl ředitel.

Podnik má za sebou všechny zásadní investice. Letos dá nejvíce, 17 milionů korun, do nákupu nového plniče lahví pro Víno Mikulov a zařízení na šetrnou přepravu hroznů. V současné době neuvažuje o koupi další vinařské firmy. "Není nic aktuálně vhodného, co by nás významně posílilo. "Musíme růst vlastními či koncernovými značkami," dodal Vozdecký. Z distribuovaných jmenoval vodku Gorbatschow, sekty Henkell Trocken, Mionetto a Hubert a krémové likéry Chocotela a Tiramisu.

Čtěte také: Tuzemští vinaři zdražují až o deset procent