VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vítkovice vyvinuly nejvýkonnější lokomotivu na CNG

Ostrava - Lokomotiva má výkon 520 kilowattů a předpokládaný dojezd 510 kilometrů.

20.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Dceřiná společnost VÍTKOVICE Doprava z holdingu VÍTKOVICE MACHINERY GROUP vyvinula nejvýkonnější lokomotivu na stlačený zemní plyn (CNG) v Evropě. Prototyp představila tento týden na veletrhu Czech Raildays 2011 v Ostravě. Lokomotiva má výkon 520 kilowattů a předpokládaný dojezd 510 kilometrů. Je určena pro tažení lehkých vlaků. Vývoj stál 55 milionů korun. Sdělila to mluvčí holdingu Eva Kijonková.

„Lokomotiva umožní dosáhnout především snížení provozních nákladů, a to především nákladů na palivo, snížení emisí a snížení hladin hluku,“ uvedl generální ředitel Vítkovice Doprava Jaromír Scelavík. Lokomotiva vznikla přestavbou klasického stroje, která byla zaměřena na dosažení maximální zásoby CNG.

Konstrukční řešení umožnilo získat prostor pro ocelové lahve s plynem o průměru 360 milimetrů. „Tím byl dosažen komfortní dojezd lokomotivy na dlouhou vzdálenost. Lokomotivy jsou osazeny dvěma novými motory TEDOM TG 250 a AV CNG, každý s výkonem 260 kilowattů,“ konstatoval Scelavík. Výkonové parametry lokomotivy prověří ve zkušebním provozu České dráhy. Testy začnou v červenci.

Loni firma na veletrhu představila lokomotivu na CNG s označením lok 703.8, výkonově jednu z nejmenších. „Letošní model je o řád výše. Lokomotiva 714 patří do kategorie strojů pro střední posun a vedení lehkých vlaků,“ uvedl Scelavík.

Již loňský exponát zaujal odborníky. Lokomotiva 703.8 na CNG získala před několika dny v soutěži „Dopravní stavba, technologie a inovace roku 2010“ hlavní cenu v kategorii Výrazné inovace dopravních prostředků. „To je samozřejmě významné ocenění, které nám otevírá dveře k dalším projektům,“ dodal Scelavík.

Vítkovice se zaměřují na ekologický a levnější pohon na CNG delší dobu. Vyvíjejí s experty například nové motory s pohonem na CNG nebo chtějí vybudovat síť plnicích stanic s tímto palivem.

Autor: ČTK

20.6.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čistírna odpadních vod na Císařském ostrově v Praze.

Dejvice i Letnou trápí zápach. Může za to čistírna odpadních vod

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies