VYBERTE SI REGION

Vláda schválila návrh na dělení dotací EU na dopravu

Praha - Vláda schválila návrh na čerpání evropských dotací na podporu výstavby dopravní infrastruktury. Celkem v rámci Operačního programu doprava II. na roky 2014 až 2020 plánuje resort rozdělit 4,696 miliardy eur (téměř 129 miliard korun). Proti původnímu návrhu vláda o téměř osm procentních bodů navýšila dotaci na železnici na úkor silniční infrastruktury. Na železnici po změně připadne 52,16 procenta celkové dotace, řekl ČTK mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

9.7.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Černý Vít

Kromě výstavby železnic má být součástí první prioritní osy dále podpora tzv. multimodálních center, které slouží k překládání zboží z kamionů na železnici nebo lodní dopravu a naopak. Financovat se z těchto peněz ale má i obnova vlaků a drážních vozidel v městské dopravě - tramvají a autobusů.

O něco méně prostředků (32,97 procenta) bude podle vlády směřovat do páteřní sítě dálnic a další evropsky významné silniční infrastruktury. Kromě výstavby silnic plánuje resort z peněz EU financovat rovněž projekty podporující čistější automobilovou dopravu, jako jsou investice do zavádění alternativních paliv.

Do silnic mimo prioritní síť evropských komunikací TEN - T má podle návrhu dopravního resortu směřovat 13,4 procenta celkové částky. Tyto komunikace mají podle ministerstva dopravy zajistit dobré napojení všech regionů ČR na páteřní silniční síť a vzájemné propojení nejvýznamnějších tuzemských měst.

Poslední a nejmenší kategorií, kam budou peníze z Evropské unie směřovat, je technická pomoc, která představuje administrativní zajištění programu. Celkem 1,5 procenta by tak podle návrhu mělo směřovat na mzdy úředníkům, monitorovaní operačního programu a vyhodnocování konkrétních projektů, uvedlo ministerstvo dopravy.

Evropské dotace do rozvoje tuzemské infrastruktury mají být hrazeny z Fondu soudržnosti a Evropského fondu pro regionální rozvoj. Spoluúčast z rozpočtu České republiky na jednotlivých projektech má dosahovat výše 829 milionů eur (23 miliard korun).

Autor: ČTK

9.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies