VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vláda schválila program výstavby dopravních cest do roku 2020

Praha - Vláda dnes schválila program výstavby silnic, železnic a vodní infrastruktury do roku 2020. Na tiskové konferenci po jednání vlády o tom informoval ministr dopravy Zdeněk Žák. Materiál je nezbytný pro čerpání dotací z EU. Zahájení prací na nejdůležitějších dopravních projektech, které ministerstvo do materiálu zahrnulo, bude vyžadovat investice alespoň 70 miliard ročně.

13.11.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

"Stát v uplynulých 20 letech budoval svoji dopravní infrastrukturu bez klíčových strategických dokumentů. My jsme dostáli slibu, že budeme definovat kritickou minimální úroveň investic do dopravní infrastruktury, a to číslo je 70 miliard korun ročně," uvedl Žák.

"Dopravní sektorové strategie nejsou v souladu s rozpočtovými výhledy," připustil Tomáš Čoček, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), který peníze na stavbu a údržbu dopravních cest rozděluje. Žák ovšem dnes upozornil, že alespoň pro příští rok se podařilo najít 71 miliard, aniž by byla narušena struktura státního rozpočtu.

Materiál ministerstva požaduje pro udržení výstavby v plánovaném objemu 43 miliard korun ze státního rozpočtu a dalších 27 miliard z dotací EU ročně, vládou schválené rozpočtové výhledy na roky 2015 a 2016 počítají s mnohem menší finanční dotací. Ta má včetně evropských peněz dosáhnout 45 miliard respektive 47 miliard korun.

Oprava D1

Nejdražšími silničními projekty, se kterými ministerstvo do roku 2023 počítá, je oprava dálnice D1. Oprava by v úseku mezi Mirošovicemi a Kývalkou měla vyjít na 14,8 miliardy a hotová by měla být nejpozději v roce 2022. Na 11,6 miliardy korun má vyjít pražský obchvat Běchovice - dálnice D1, s jehož stavbou se počítá v letech 2017 až 2021. Mezi roky 2015 a 2018 má vzniknout úsek R35 mezi Opatovicemi nad Labem a Ostrovem u Vysokého Mýta za zhruba 11 miliard korun. Navazující úseky ve směru na Vysoké Mýto a Litomyšl se mají připojit do roku 2021 a vyjít na skoro 20 miliard korun.

K největším připravovaným projektům na železnici patří modernizace trati mezi Brnem a Přerovem v Úseku Blažovice - Nezamyslice na dvojkolejnou trať pro maximální rychlost 200 kilometrů v hodině za 24,2 miliardy korun. Ta by měla být hotová v roce 2023. Přes 20 miliard korun má stát modernizace železničního uzlu v Brně a výstavba nového nádraží v letech 2018 až 2023.

Na vodních cestách je největší plánovanou investicí splavnění dolního toku Labe u Hranic s Německem, kde má vzniknout kontroverzní stavba plavebního stupně v Děčíně. Ten by se podle ministerstva dopravy měl stavět mezi roky 2018 - 2021 a vyjít na čtyři miliardy korun.

Autor: ČTK

13.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Prezident Miloš Zeman
1 7

Prezident Zeman: Pokud prohraju volby, odejdu z politiky

Předseda ODS Petr Fiala.
9 7

Fiala: Babiš i hnutí ANO ve vládě jsou pro ODS nepřijatelní

Škoda vyrobila od spojení s VW už 15 milionů aut. Které vozy jsou nejúspěšnější?

Česká automobilka Škoda Auto slaví patnáct milionů vozů vyrobených od počátku partnerství s koncernem Volkswagen. Tradiční výrobce se ke skupině přidal v roce 1991.

EET platí od prosince a již mají nastat změny. Jaké? To ANO řekne příští týden

Hnutí ANO příští týden představí svůj volební program pro oblast daní. Na tiskové konferenci to dnes řekl předseda hnutí Andrej Babiš. ANO podle něj bude usilovat o snížení daní z příjmu fyzických osob nebo o úpravu pravidel pro elektronickou evidenci tržeb (EET). Podrobnosti k možným změnám daňových sazeb Babiš zatím nesdělil.

Plánujete návštěvu Oktoberfestu? Tuplák za 410 korun, litr vody za 230

Litr piva na nejslavnějším pivním festivalu světa, mnichovském Oktoberfestu, vyjde v některých stanech až na jedenáct eur (téměř 287 korun). To je ještě více než v roce 2016.

Princ Harry promluvil: Nikdo z královské rodiny prý nestojí o trůn

Nikdo v královské rodině nechce být králem či královnou, řekl britský princ Harry časopisu Newsweek. Zároveň ale dodal, že členové královské rodiny budou "plnit své povinnosti ve správný čas."

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies