VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky by mohly zrychlit. Ministerstvo pracuje na podmínkách

Praha – Ministerstvo dopravy připravuje legislativu na zvýšení rychlosti na tuzemských tratích ze současných 160 na 200 kilometrů za hodinu. Počítá s tím návrh ministerstva na změnu vyhlášky stanovující dopravní řád drah. Zvýšení rychlosti by se týkalo pouze několika vhodných úseků a má i řadu podmínek. Jednou z nich je povinnost tuto trať pokrýt zabezpečovacím zařízením které požaduje Evropská unie a nahrazení klasických přejezdů mimoúrovňovým křížením, řekl Zdeněk Neusar z tiskového odboru ministerstva dopravy.

24.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

Aktuálně je vyhláška na Legislativní radě vlády, účinnosti by mohla nabýt v polovině letošního roku, uvedl Neusar. Podle něj se tím ale automaticky maximální traťová rychlost nezvýší.

V současnosti v Česku žádný tratový úsek zrychlení provozu neumožňuje, pro navýšení rychlosti by se musel modernizovat a nově zkolaudovat, upozornil Miroslav Stehlík z odboru drah na ministerstvu dopravy, který je spoluautorem novely. Vhodných úseků k modernizaci navíc moc není. Na velké většině tratí v Česku jsou podle Stehlíka příliš ostré zatáčky, které zvyšování rychlosti neumožňují. Splněná zatím není ani druhá z podmínek, kterou je zavedení zabezpečovacího zařízení schopného garantovat úplnou kontrolu rychlosti. S jeho zavedením se v ČR zatím spíše začíná.

Mezi tratě, které by pro rychlost do 200 kilometrů v hodině přicházely v úvahu, jsou například úsek mezi Pardubicemi a Chocní, kde je ale příliš mnoho přejezdů, a úseky mezi Brnem a Břeclaví a Hranicemi na Moravě a Přerovem, uvedl Stehlík.

Na ministerstvu se kromě této iniciativy začíná hovořit i o přípravě skutečných vysokorychlostních tratí. Podle Neusara má jít o evropsky důležitá spojení patřící do evropské sítě Ten – T, například trať z Prahy přes Lovosice do Drážďan a úsek jižně od Brna ve směru na Vídeň a Bratislavu. Tyto stavby se ministerstvo bude snažit připravit tak, aby na jejich realizaci bylo možné využít již prostředky z evropského Operačního programu doprava v příštím programovém období.

Autor: ČTK

24.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nejčastějšími riziky pro zaměstnance na evropských pracovištích jsou stres a problémy pohybového aparátu, zejména zad a rukou.
10

Odškodné za bolavá záda? Zničí nás to, tvrdí o návrhu firmy

Maria Šarapovová na exhibici v Las Vegas.
14

Pohledem Vojtěcha Žižky: O Máše a pokrytectví

Kde je farmářský trh s kvalitním jídlem? To si lidé musí povědět mezi sebou

Kus nebo třeba jen kousek vlastního pozemku? V Praze to má málokdo. Ani s dostatkem času nebo i chuti hrabat se v hlíně to občas není růžové. Právě v metropoli se tak staly fenoménem farmářské trhy.

Vakcíny proti tetanu docházejí. Lékaři při přeočkování upřednostňují starší děti

V dětské ambulanci v Kunštátě na Blanensku předminulý týden vypotřebovali poslední Boostrix Polio. Vakcínu, kterou povinně přeočkovávají deseti až jedenáctileté děti proti záškrtu, tetanu, černému kašli a dětské obrně. A několik měsíců ji ani nedoobjednají. Dodavatel oznámil přerušení výroby. „Potřebujeme obnovu dodávek hned, začínáme mít nenaočkované děti," přiblížila tamní lékařka Marie Neníčková.

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Flotila USA v čele s letadlovou lodí Carl Vinson se vytrvale přibližuje Korejskému poloostrovu. V prostoru by měla být do několika desítek hodin. Svaz disponuje takřka kompletním arsenálem zbraní - střelami země-země Tomahawk, stíhačkami Super Hornet, protilodními střelami. Zatím však chybí výzbroj, která by dovedla zasáhnout severokorejské balistické střely.

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies