VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky by mohly zrychlit. Ministerstvo pracuje na podmínkách

Praha – Ministerstvo dopravy připravuje legislativu na zvýšení rychlosti na tuzemských tratích ze současných 160 na 200 kilometrů za hodinu. Počítá s tím návrh ministerstva na změnu vyhlášky stanovující dopravní řád drah. Zvýšení rychlosti by se týkalo pouze několika vhodných úseků a má i řadu podmínek. Jednou z nich je povinnost tuto trať pokrýt zabezpečovacím zařízením které požaduje Evropská unie a nahrazení klasických přejezdů mimoúrovňovým křížením, řekl Zdeněk Neusar z tiskového odboru ministerstva dopravy.

24.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

Aktuálně je vyhláška na Legislativní radě vlády, účinnosti by mohla nabýt v polovině letošního roku, uvedl Neusar. Podle něj se tím ale automaticky maximální traťová rychlost nezvýší.

V současnosti v Česku žádný tratový úsek zrychlení provozu neumožňuje, pro navýšení rychlosti by se musel modernizovat a nově zkolaudovat, upozornil Miroslav Stehlík z odboru drah na ministerstvu dopravy, který je spoluautorem novely. Vhodných úseků k modernizaci navíc moc není. Na velké většině tratí v Česku jsou podle Stehlíka příliš ostré zatáčky, které zvyšování rychlosti neumožňují. Splněná zatím není ani druhá z podmínek, kterou je zavedení zabezpečovacího zařízení schopného garantovat úplnou kontrolu rychlosti. S jeho zavedením se v ČR zatím spíše začíná.

Mezi tratě, které by pro rychlost do 200 kilometrů v hodině přicházely v úvahu, jsou například úsek mezi Pardubicemi a Chocní, kde je ale příliš mnoho přejezdů, a úseky mezi Brnem a Břeclaví a Hranicemi na Moravě a Přerovem, uvedl Stehlík.

Na ministerstvu se kromě této iniciativy začíná hovořit i o přípravě skutečných vysokorychlostních tratí. Podle Neusara má jít o evropsky důležitá spojení patřící do evropské sítě Ten – T, například trať z Prahy přes Lovosice do Drážďan a úsek jižně od Brna ve směru na Vídeň a Bratislavu. Tyto stavby se ministerstvo bude snažit připravit tak, aby na jejich realizaci bylo možné využít již prostředky z evropského Operačního programu doprava v příštím programovém období.

Autor: ČTK

24.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
4 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Móda, či směr? Naturální vína mají příznivce

/INFOGRAFIKA/ Ctí odkaz předků a naplno využívají potenciál přírody. Hrozny sbírají ručně, někteří je místo lisování šlapou. Vinaři autentisté se zřekli používání chemie a krášlících zásahů. „Nabízíme alternativu proti rychle vyrobeným a komerčním vínům," řekl Jaroslav Osička z Velkých Bílovic na Břeclavsku.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

V Minsku to vře. Ulice obsadili policisté se samopaly a vodní děla

Běloruská policie dnes odpoledne zablokovala pochod stovek demonstrantů v centru Minska, cestu jim přehradila policejní vozidla. Podle očitých svědků byly zatčeny desítky lidí, jsou mezi nimi údajně i novináři včetně místních zpravodajů stanice BBC. Do protestního protivládního pochodu, který minská radnice nepovolila, se podle agentury AP zapojilo kolem 700 lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies