VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky Leo Express nabídnou wi-fi a zásuvky u všech sedadel

Praha - Nové soupravy vlaků, které od prosince vyjedou na trať mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem, cestujícím nabídnou wi-fi připojení, bezbariérové WC a elektrické zásuvky na všech místech v ekonomické třídě s výjimkou čtyř sklopných sedadel.

24.5.2012 3
SDÍLEJ:

Vlaková souprava Leo Express.Foto: ČTK

Z konkurentů poskytuje bezdrátové připojení cestujícím RegioJet, v Pendolinech by systém měl být spuštěn od září. Vlaky Stadler Flirt ve čtvrtek na zkušebním okruhu ve Velimi představila společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.

Leo Express se tak od nového jízdního řádu pustí do konkurenčního boje s Českými drahami a RegioJetem Radima Jančury.

„Soupravy Leo Express se řadí mezi nejmodernější v Evropě, švýcarský výrobce Stadler je vyrobil na míru přesně podle našich požadavků speciálně pro české zákazníky," uvedl Novotný. To je podle něj hlavní konkurenční výhodou jeho společnosti. Lehké soupravy jsou proti starší technice, kterou používají České dráhy a RegioJet, energeticky úspornější, dopravce kvůli lehčím vlakům zaplatí i nižší částky za použití kolejí.

Cenu jízdného zatím dopravce nestanovil. Bude se odvíjet od toho, za kolik bude jízdenky nabízet konkurence krátce před zahájením provozu. Jízdenky Leo Expressu nebudou cenově odlišné od konkurence, slíbil Novotný. Jízdenky ČD i RegioJetu vyjdou na pokladně na 295 korun.

Soupravy poskytnou 212 sedadel v ekonomické třídě, 19 prostornějších míst v Business třídě a šest individuálně nastavitelných sedadel v takzvané premium třídě, uvedl dopravce. Dnes představená souprava je prvním vlakem z pěti strojů, kterými bude Leo Express spojení na jediné komerčně využívané trati zajišťovat. Vlak nyní čekají nezbytné testy pro provoz na českých kolejích.

Délkou jízdní doby se vlaky Leo Expressu zařadí mezi Pendolino a klasické expresy. Oproti Pendolinu by trať z Prahy na ostravské hlavní nádraží měly urazit o devět minut později (3 hodiny 15 minut), proti expresům by ve stanici měly být o čtvrt hodiny dříve.

S poskytováním bezdrátového připojení ve vlacích začal vloni v září RegioJet. České dráhy krátce poté oznámily, že technologii zavedou alespoň v Pendolinech. „Bezdrátové připojení máme nyní nainstalováno v šesti soupravách. Zatím čekáme na schválení této technologie Drážním úřadem a v červenci, bychom připojení ve vlacích spustili ve zkušebním provozu," řekl vedoucí tiskového oddělení Radek Joklík. V Pendolinech a vybraných expresech Českých drah jsou zařazeny bistrovozy, RegioJet poskytuje studenou kuchyni formou donáškové služby.

Leo Express kromě osobní dopravy mezi Prahou a Bohumínem chystá vstup na další dálkové tratě v Česku. Podle Novotného jde zejména o železnici z Prahy do Českých Budějovic. K pěti vlakům, které budou zajišťovat spojení z Prahy do Bohumína, poptává dopravce 13 dalších souprav. Do nákupu a vybavení vlaků potřebných pro expanzi chce investovat v následujících pěti letech 7,25 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

24.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
48 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies