Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky Leo Express nabídnou wi-fi a zásuvky u všech sedadel

Praha - Nové soupravy vlaků, které od prosince vyjedou na trať mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem, cestujícím nabídnou wi-fi připojení, bezbariérové WC a elektrické zásuvky na všech místech v ekonomické třídě s výjimkou čtyř sklopných sedadel.

24.5.2012 3
SDÍLEJ:

Vlaková souprava Leo Express.Foto: ČTK

Z konkurentů poskytuje bezdrátové připojení cestujícím RegioJet, v Pendolinech by systém měl být spuštěn od září. Vlaky Stadler Flirt ve čtvrtek na zkušebním okruhu ve Velimi představila společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného.

Leo Express se tak od nového jízdního řádu pustí do konkurenčního boje s Českými drahami a RegioJetem Radima Jančury.

„Soupravy Leo Express se řadí mezi nejmodernější v Evropě, švýcarský výrobce Stadler je vyrobil na míru přesně podle našich požadavků speciálně pro české zákazníky," uvedl Novotný. To je podle něj hlavní konkurenční výhodou jeho společnosti. Lehké soupravy jsou proti starší technice, kterou používají České dráhy a RegioJet, energeticky úspornější, dopravce kvůli lehčím vlakům zaplatí i nižší částky za použití kolejí.

Cenu jízdného zatím dopravce nestanovil. Bude se odvíjet od toho, za kolik bude jízdenky nabízet konkurence krátce před zahájením provozu. Jízdenky Leo Expressu nebudou cenově odlišné od konkurence, slíbil Novotný. Jízdenky ČD i RegioJetu vyjdou na pokladně na 295 korun.

Soupravy poskytnou 212 sedadel v ekonomické třídě, 19 prostornějších míst v Business třídě a šest individuálně nastavitelných sedadel v takzvané premium třídě, uvedl dopravce. Dnes představená souprava je prvním vlakem z pěti strojů, kterými bude Leo Express spojení na jediné komerčně využívané trati zajišťovat. Vlak nyní čekají nezbytné testy pro provoz na českých kolejích.

Délkou jízdní doby se vlaky Leo Expressu zařadí mezi Pendolino a klasické expresy. Oproti Pendolinu by trať z Prahy na ostravské hlavní nádraží měly urazit o devět minut později (3 hodiny 15 minut), proti expresům by ve stanici měly být o čtvrt hodiny dříve.

S poskytováním bezdrátového připojení ve vlacích začal vloni v září RegioJet. České dráhy krátce poté oznámily, že technologii zavedou alespoň v Pendolinech. „Bezdrátové připojení máme nyní nainstalováno v šesti soupravách. Zatím čekáme na schválení této technologie Drážním úřadem a v červenci, bychom připojení ve vlacích spustili ve zkušebním provozu," řekl vedoucí tiskového oddělení Radek Joklík. V Pendolinech a vybraných expresech Českých drah jsou zařazeny bistrovozy, RegioJet poskytuje studenou kuchyni formou donáškové služby.

Leo Express kromě osobní dopravy mezi Prahou a Bohumínem chystá vstup na další dálkové tratě v Česku. Podle Novotného jde zejména o železnici z Prahy do Českých Budějovic. K pěti vlakům, které budou zajišťovat spojení z Prahy do Bohumína, poptává dopravce 13 dalších souprav. Do nákupu a vybavení vlaků potřebných pro expanzi chce investovat v následujících pěti letech 7,25 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

24.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Injekční stříkačky. Ilustrační fotografie.
1 12

Stát chce zpřístupnit závislým náhražky za tvrdé drogy

Ivan Hoffman
16

Komentář Deníku: Sen o dvou premiantech Evropy nevyšel

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Otázky a odpovědi. Juventus měl strach, teď Schick rybaří

Měl to být přestup léta. A nejen pro české fotbalové fanoušky. Ságou jménem Patrik Schick alias možná posila velkoklubu za třicet milionů eur dlouho žila celá Itálie.

Potvrzeno, jihočeskou kandidátku ČSSD povede Ondřej Veselý

Volebním lídrem sociální demokracie v jižních Čechách bude právník a bývalý starosta Písku Ondřej Veselý.

Vy byste s námi měli táhnout za jeden provaz, vzkázal Erdogan Němcům

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan odsoudil vyjádření německého ministra hospodářství, který varoval firmy investující v Turecku. "Měli bychom táhnout za jeden provaz," prohlásil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení