Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do práce vlakem z Bukurešti? Naberete desítky minut zpoždění

PRAHA - České dráhy na příměstské spoje do metropole nasadily mezinárodní rychlíky. Být včas v práci je zázrak.

29.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Často více než hodinové zpoždění na cestě do práce. Pro cestující, kteří cestují vlakem z Kolína do Prahy, je to nepříjemná zkušenost s letošním jízdním řádem. Důvod? České dráhy nasadily do nejvytíženějších ranních spojů mezinárodní rychlíky. Například hlavní spoj, který přijíždí do metropole kolem
šesté hodiny, rychlík R374, vyjíždí z Rumunska.

„Tento vlak mívá častá zpoždění, pohybující se i v hodinách. Což u vlaku z Bukurešti asi není až tak šokující. Ale zakládat na tomto vlaku regionální dopravu do zaměstnání není příliš vhodné,“ stěžuje si Martin Zeman z Čáslavi. „Navíc kultura cestování také není na velké úrovni a počet vozů druhé třídy je také nevyhovující, občas si není kam sednout,“ pokračuje nespokojený cestující.

Stejný problém mají i pasažéři z Kolína, kteří pracují v Praze od devíti hodin. Rychlík R224 totiž vyjíždí z Košic. Desítky minut zpoždění nejsou ani v tomto případě výjimkou. Vlaky ještě zpomalí Dalším cestujícím vadí, že vlaky budou od prosince na některých tratích jezdit pomaleji. „V úseku Pečky – Praha je hlavní změnou oproti současnému grafikonu pouze prodloužení jízdní doby osobních vlaků z 53 minut na 56 až 59 minut,“ upozorňuje Josef Troch.

Podle drah mohou za zpoždění i zpomalování vlaků rekonstrukce železničních koridorů na českém území. „S ohledem na rozsáhlou stavební činnost je velmi obtížné tak obrovský počet vlaků Českých drah na tratě umístit vzhledem k jejich omezené propustnosti,“ omlouvá zpoždění Petr Baroch, zástupce ředitele Odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah. Změna se nechystá „Do doby ukončení stavební činnosti se musí cestující, objednavatelé dopravy i dopravci omezením přizpůsobit,“ dodal Baroch.

Nezařazovat mezinárodní spoje do ranních a odpoledních špiček podle něj dráhy neplánují. Argumentuje také tím, že celkově spojů neubývá, ale naopak přibývá. Cestující si však stěžují, že právě v ranních a odpoledních špičkách je cestování komplikovanější než loni. S letošním jízdním řádem začala většina spojů jezdit do Prahy o několik minut později. Lidé tak chodí pozdě do práce nebo musí jet spojem o hodinu dříve.

Stejný trend má pokračovat i v novém jízdním řádu, který začne platit v prosinci. „U vlaku, kterým jezdím, dojde k časovému posunu příjezdu vlaku do Prahy na 6.13. Lidé pracující od šesté hodiny ranní mají opět problém včas dostat se do práce,“ stěžuje si Zeman.

29.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z důvodu zajištění efektivity plavecké výuky doporučuje ministerstvo školství její zařazení do dvou po sobě jdoucích ročníků 1. stupně ZŠ v minimálním rozsahu 20 vyučovacích hodin v jednom ročníku.
18

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

Přistávající jumbo nizozemských aerolinií KLM na Svatém Martinu
10

Jumbo mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Třetí týden platnosti nového zákona zůstává okolo dálnic stále většina reklam, i když už nejsou legální. Majitelé reklamních ploch se k odstraňování nemají a stát teprve chystá soutěž na firmy, které nelegální plochy zakryjí.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

Pohledem Stanislava Šulce: Češi jsou bohatí

Boj o vyšší mzdy je u konce. To však neznamená, že jsou u konce předvolební bitvy. Další se povede o to, jak moc bude zdaněna práce. Jde o boj ještě důležitější než střet o platy učitelů a úředníků, protože výsledek tohoto politikaření se dotkne všech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení