VYBERTE SI REGION

Do práce vlakem z Bukurešti? Naberete desítky minut zpoždění

PRAHA - České dráhy na příměstské spoje do metropole nasadily mezinárodní rychlíky. Být včas v práci je zázrak.

29.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Často více než hodinové zpoždění na cestě do práce. Pro cestující, kteří cestují vlakem z Kolína do Prahy, je to nepříjemná zkušenost s letošním jízdním řádem. Důvod? České dráhy nasadily do nejvytíženějších ranních spojů mezinárodní rychlíky. Například hlavní spoj, který přijíždí do metropole kolem
šesté hodiny, rychlík R374, vyjíždí z Rumunska.

„Tento vlak mívá častá zpoždění, pohybující se i v hodinách. Což u vlaku z Bukurešti asi není až tak šokující. Ale zakládat na tomto vlaku regionální dopravu do zaměstnání není příliš vhodné,“ stěžuje si Martin Zeman z Čáslavi. „Navíc kultura cestování také není na velké úrovni a počet vozů druhé třídy je také nevyhovující, občas si není kam sednout,“ pokračuje nespokojený cestující.

Stejný problém mají i pasažéři z Kolína, kteří pracují v Praze od devíti hodin. Rychlík R224 totiž vyjíždí z Košic. Desítky minut zpoždění nejsou ani v tomto případě výjimkou. Vlaky ještě zpomalí Dalším cestujícím vadí, že vlaky budou od prosince na některých tratích jezdit pomaleji. „V úseku Pečky – Praha je hlavní změnou oproti současnému grafikonu pouze prodloužení jízdní doby osobních vlaků z 53 minut na 56 až 59 minut,“ upozorňuje Josef Troch.

Podle drah mohou za zpoždění i zpomalování vlaků rekonstrukce železničních koridorů na českém území. „S ohledem na rozsáhlou stavební činnost je velmi obtížné tak obrovský počet vlaků Českých drah na tratě umístit vzhledem k jejich omezené propustnosti,“ omlouvá zpoždění Petr Baroch, zástupce ředitele Odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah. Změna se nechystá „Do doby ukončení stavební činnosti se musí cestující, objednavatelé dopravy i dopravci omezením přizpůsobit,“ dodal Baroch.

Nezařazovat mezinárodní spoje do ranních a odpoledních špiček podle něj dráhy neplánují. Argumentuje také tím, že celkově spojů neubývá, ale naopak přibývá. Cestující si však stěžují, že právě v ranních a odpoledních špičkách je cestování komplikovanější než loni. S letošním jízdním řádem začala většina spojů jezdit do Prahy o několik minut později. Lidé tak chodí pozdě do práce nebo musí jet spojem o hodinu dříve.

Stejný trend má pokračovat i v novém jízdním řádu, který začne platit v prosinci. „U vlaku, kterým jezdím, dojde k časovému posunu příjezdu vlaku do Prahy na 6.13. Lidé pracující od šesté hodiny ranní mají opět problém včas dostat se do práce,“ stěžuje si Zeman.

29.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies