VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do práce vlakem z Bukurešti? Naberete desítky minut zpoždění

PRAHA - České dráhy na příměstské spoje do metropole nasadily mezinárodní rychlíky. Být včas v práci je zázrak.

29.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Často více než hodinové zpoždění na cestě do práce. Pro cestující, kteří cestují vlakem z Kolína do Prahy, je to nepříjemná zkušenost s letošním jízdním řádem. Důvod? České dráhy nasadily do nejvytíženějších ranních spojů mezinárodní rychlíky. Například hlavní spoj, který přijíždí do metropole kolem
šesté hodiny, rychlík R374, vyjíždí z Rumunska.

„Tento vlak mívá častá zpoždění, pohybující se i v hodinách. Což u vlaku z Bukurešti asi není až tak šokující. Ale zakládat na tomto vlaku regionální dopravu do zaměstnání není příliš vhodné,“ stěžuje si Martin Zeman z Čáslavi. „Navíc kultura cestování také není na velké úrovni a počet vozů druhé třídy je také nevyhovující, občas si není kam sednout,“ pokračuje nespokojený cestující.

Stejný problém mají i pasažéři z Kolína, kteří pracují v Praze od devíti hodin. Rychlík R224 totiž vyjíždí z Košic. Desítky minut zpoždění nejsou ani v tomto případě výjimkou. Vlaky ještě zpomalí Dalším cestujícím vadí, že vlaky budou od prosince na některých tratích jezdit pomaleji. „V úseku Pečky – Praha je hlavní změnou oproti současnému grafikonu pouze prodloužení jízdní doby osobních vlaků z 53 minut na 56 až 59 minut,“ upozorňuje Josef Troch.

Podle drah mohou za zpoždění i zpomalování vlaků rekonstrukce železničních koridorů na českém území. „S ohledem na rozsáhlou stavební činnost je velmi obtížné tak obrovský počet vlaků Českých drah na tratě umístit vzhledem k jejich omezené propustnosti,“ omlouvá zpoždění Petr Baroch, zástupce ředitele Odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah. Změna se nechystá „Do doby ukončení stavební činnosti se musí cestující, objednavatelé dopravy i dopravci omezením přizpůsobit,“ dodal Baroch.

Nezařazovat mezinárodní spoje do ranních a odpoledních špiček podle něj dráhy neplánují. Argumentuje také tím, že celkově spojů neubývá, ale naopak přibývá. Cestující si však stěžují, že právě v ranních a odpoledních špičkách je cestování komplikovanější než loni. S letošním jízdním řádem začala většina spojů jezdit do Prahy o několik minut později. Lidé tak chodí pozdě do práce nebo musí jet spojem o hodinu dříve.

Stejný trend má pokračovat i v novém jízdním řádu, který začne platit v prosinci. „U vlaku, kterým jezdím, dojde k časovému posunu příjezdu vlaku do Prahy na 6.13. Lidé pracující od šesté hodiny ranní mají opět problém včas dostat se do práce,“ stěžuje si Zeman.

29.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies