VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do práce vlakem z Bukurešti? Naberete desítky minut zpoždění

PRAHA - České dráhy na příměstské spoje do metropole nasadily mezinárodní rychlíky. Být včas v práci je zázrak.

29.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Často více než hodinové zpoždění na cestě do práce. Pro cestující, kteří cestují vlakem z Kolína do Prahy, je to nepříjemná zkušenost s letošním jízdním řádem. Důvod? České dráhy nasadily do nejvytíženějších ranních spojů mezinárodní rychlíky. Například hlavní spoj, který přijíždí do metropole kolem
šesté hodiny, rychlík R374, vyjíždí z Rumunska.

„Tento vlak mívá častá zpoždění, pohybující se i v hodinách. Což u vlaku z Bukurešti asi není až tak šokující. Ale zakládat na tomto vlaku regionální dopravu do zaměstnání není příliš vhodné,“ stěžuje si Martin Zeman z Čáslavi. „Navíc kultura cestování také není na velké úrovni a počet vozů druhé třídy je také nevyhovující, občas si není kam sednout,“ pokračuje nespokojený cestující.

Stejný problém mají i pasažéři z Kolína, kteří pracují v Praze od devíti hodin. Rychlík R224 totiž vyjíždí z Košic. Desítky minut zpoždění nejsou ani v tomto případě výjimkou. Vlaky ještě zpomalí Dalším cestujícím vadí, že vlaky budou od prosince na některých tratích jezdit pomaleji. „V úseku Pečky – Praha je hlavní změnou oproti současnému grafikonu pouze prodloužení jízdní doby osobních vlaků z 53 minut na 56 až 59 minut,“ upozorňuje Josef Troch.

Podle drah mohou za zpoždění i zpomalování vlaků rekonstrukce železničních koridorů na českém území. „S ohledem na rozsáhlou stavební činnost je velmi obtížné tak obrovský počet vlaků Českých drah na tratě umístit vzhledem k jejich omezené propustnosti,“ omlouvá zpoždění Petr Baroch, zástupce ředitele Odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah. Změna se nechystá „Do doby ukončení stavební činnosti se musí cestující, objednavatelé dopravy i dopravci omezením přizpůsobit,“ dodal Baroch.

Nezařazovat mezinárodní spoje do ranních a odpoledních špiček podle něj dráhy neplánují. Argumentuje také tím, že celkově spojů neubývá, ale naopak přibývá. Cestující si však stěžují, že právě v ranních a odpoledních špičkách je cestování komplikovanější než loni. S letošním jízdním řádem začala většina spojů jezdit do Prahy o několik minut později. Lidé tak chodí pozdě do práce nebo musí jet spojem o hodinu dříve.

Stejný trend má pokračovat i v novém jízdním řádu, který začne platit v prosinci. „U vlaku, kterým jezdím, dojde k časovému posunu příjezdu vlaku do Prahy na 6.13. Lidé pracující od šesté hodiny ranní mají opět problém včas dostat se do práce,“ stěžuje si Zeman.

29.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jiří Zimola.
6

Zimola do voleb nejde, ostatní ano

Policejní zásah v českolipském hypermarketu Albert.

V České Lípě v Albertu se údajně střílelo

AKTUALIZOVÁNO

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

DOTYK.CZ

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.  

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

AKTUALIZOVÁNO

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies