VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vyvážet produkci po vodě by se velkým firmám zamlouvalo

Ostrava - Společnost Evraz Vítkovice Steel zvíce než devadesáti procent využívá pro dopravu svých výrobků železnici. „Má své nesporné výhody, ale potýkáme se často snedostatkem vhodných vozů pro naše účely. To pak doháníme zvýšeným úsilím našich lidí vorganizaci logistiky přepravy.

26.1.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS/Alexander Natruskin

Ipřes tyto problémy je pro nás železnice stále stěžejní formou dopravy. Zpohledu ceny iekologie je vporovnání se silniční dopravou výhodnější, ale určitě se nemůže vmnoha ohledech vyrovnat dopravě po vodě,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel firmy VladimírBail.

Zpohledu ceny iekologie je podle něj vodní přeprava iproti silniční ve výhodě. „Velká část naší konkurence má výrobní závody vmístech, ke kterým dosahují splavitelné vodní toky nebo přímo moře. Celý logistický řetězec je pak velmi efektivní a přináší konkurenci nesporné výhody. Pokud by se podařilo splavnit řeku Odru při současném zachování výhod ulodní dopravy, určitě bychom neřekli takové možnosti ne. Využití tohoto způsobu dopravu pro naše účely by bylo přínosem,“ odpověděl na dotaz generální ředitel Evraz VítkoviceSteel.

Také ve společnosti Vítkovice Holding by možnost využívat kpřepravě výrobků lodní cestu přivítali. „Hlavně upřepravy obřích součástek se často setkáváme se složitým plánováním tras. Dost časté jsou obtíže například uprůjezdu měst, kde jsou trolejbusová nebo tramvajová vedení. Naše velké náklady pod nimi často neprojedou,“ uvedla mediální zástupkyně Eva Kijonková. Podle generálního ředitele strojírenské firmy holdingu, Vítkovice Heavy Machinery Milana Beňka, by firma splavnění Odry určitě podporovala.

Vminulých letech se okanálu mluvilo ivsouvislosti splánem na zprovoznění nadnárodní průmyslové zóny vnedalekých polských Gorzycích. Hovořilo se orealizaci oderské vodní cesty vúseku Ostrava-Kozle. Kanál Dunaj-Odra-Labe by spojoval uvedené řeky pro lodní dopravu. Už před šesti sty lety sním přišel český panovník KarelIV.

Vláda však stavební uzávěry na projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe.pravděpodobně zruší. Oprodloužení stavebních uzávěr například žádalo ministerstvo dopravy. Vláda mu ale nevyhověla, a naopak zrušila meziresortní komisi, která oprodloužení stavebních uzávěr rovněž usilovala. Topolánek pověřil šest ministrů, aby do dvou měsíců rozhodli, jak dál postupovat. Břetislav Lapisz,lap

Autor: Břetislav Lapisz

26.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Stanislav Šulc.
13

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Le Penová se sešla s Putinem. Kritizovala sankce EU vůči Rusku

Předsedkyně krajně pravicové francouzské Národní fronty (NF) a kandidátka v nadcházejících francouzských prezidentských volbách Marine Le Penová dnes na zasedání zahraničního výboru Státní dumy (dolní komory ruského parlamentu) prohlásila, že nevidí žádný důvod pro to, aby se Francie k Rusku chovala nepřátelsky. Podle agentury TASS se Le Penová zároveň vyjádřila nesouhlasně o sankcích, které na Rusko uvalila EU.

Drama na magistrátě: muž napadl strážného, poslal ho ke špatné přepážce

Neobvyklé pěstní drama se tento týden odehrálo v budově Magistrátu města Ostravy. Čtyřicetiletý muž, který si chtěl vyřídit pas, chtěl zlynčovat strážného.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies