VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vyvážet produkci po vodě by se velkým firmám zamlouvalo

Ostrava - Společnost Evraz Vítkovice Steel zvíce než devadesáti procent využívá pro dopravu svých výrobků železnici. „Má své nesporné výhody, ale potýkáme se často snedostatkem vhodných vozů pro naše účely. To pak doháníme zvýšeným úsilím našich lidí vorganizaci logistiky přepravy.

26.1.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: REUTERS/Alexander Natruskin

Ipřes tyto problémy je pro nás železnice stále stěžejní formou dopravy. Zpohledu ceny iekologie je vporovnání se silniční dopravou výhodnější, ale určitě se nemůže vmnoha ohledech vyrovnat dopravě po vodě,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel firmy VladimírBail.

Zpohledu ceny iekologie je podle něj vodní přeprava iproti silniční ve výhodě. „Velká část naší konkurence má výrobní závody vmístech, ke kterým dosahují splavitelné vodní toky nebo přímo moře. Celý logistický řetězec je pak velmi efektivní a přináší konkurenci nesporné výhody. Pokud by se podařilo splavnit řeku Odru při současném zachování výhod ulodní dopravy, určitě bychom neřekli takové možnosti ne. Využití tohoto způsobu dopravu pro naše účely by bylo přínosem,“ odpověděl na dotaz generální ředitel Evraz VítkoviceSteel.

Také ve společnosti Vítkovice Holding by možnost využívat kpřepravě výrobků lodní cestu přivítali. „Hlavně upřepravy obřích součástek se často setkáváme se složitým plánováním tras. Dost časté jsou obtíže například uprůjezdu měst, kde jsou trolejbusová nebo tramvajová vedení. Naše velké náklady pod nimi často neprojedou,“ uvedla mediální zástupkyně Eva Kijonková. Podle generálního ředitele strojírenské firmy holdingu, Vítkovice Heavy Machinery Milana Beňka, by firma splavnění Odry určitě podporovala.

Vminulých letech se okanálu mluvilo ivsouvislosti splánem na zprovoznění nadnárodní průmyslové zóny vnedalekých polských Gorzycích. Hovořilo se orealizaci oderské vodní cesty vúseku Ostrava-Kozle. Kanál Dunaj-Odra-Labe by spojoval uvedené řeky pro lodní dopravu. Už před šesti sty lety sním přišel český panovník KarelIV.

Vláda však stavební uzávěry na projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe.pravděpodobně zruší. Oprodloužení stavebních uzávěr například žádalo ministerstvo dopravy. Vláda mu ale nevyhověla, a naopak zrušila meziresortní komisi, která oprodloužení stavebních uzávěr rovněž usilovala. Topolánek pověřil šest ministrů, aby do dvou měsíců rozhodli, jak dál postupovat. Břetislav Lapisz,lap

Autor: Břetislav Lapisz

26.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Putin se ujal funkce prezidenta. Gratuluje mu jeho předchůdce Dmitrij Medveděv.
11

Hon na Medveděva. Premiér je na odstřel

Farma rodiny Marákových
3

Více technologií, méně papírů. Farmy přebírá nová krev

Trump chce odejít z NAFTA. Největší obchodní dohoda světa možná skončí

Bílý dům chce odstoupit od severoamerické dohody o volném obchodu. Největšímu obchodnímu uskupení světa tak možná hrozí zánik. Podle amerického prezidenta Donalda Trumpa je smlouva pro Ameriku nevýhodná a brání ve vytváření nových pracovních míst.

Smutná zpráva z filmového světa. Zemřel Jonathan Demme, režisér Mlčení jehňátek

Jonathan Demme, režisér oscarového Mlčení jehňátek, dnes zemřel v New Yorku. Bylo mu 73 let. Příčinou úmrtí byly komplikace s rakovinou jícnu.

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Českou televizi povede od začátku října po dobu dalších šesti let opět její stávající ředitel Petr Dvořák. V druhém kole volby generálního ředitele veřejnoprávní televize získal od Rady České televize maximum patnácti možných hlasů.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies