VYBERTE SI REGION

Volkswagen: elektromobily musí být cenově dostupné

Praha /FOTOGALERIE/ - Druhá největší automobilka světa, německý Volkswagen, vsadila na elektromobily. Tři z pěti vozů, které nyní představuje na světové výstavě v Šanghaji, totiž využívají elektrický pohon.

16.6.2010 4
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie
Elektromobil Volkswagen Golf.

Elektromobil Volkswagen Golf.Foto: archiv VW

Odborníci se shodují, že v roce 2010 dospěla historie automobilu k přelomu epoch. Dlouhá desetiletí vládly zážehových a vznětových spalovacích motorů začínají postupně vytlačovány částečně nebo kompletně elektricky poháněné vozy. Studie vozu Up! na elektřinu, kterou automobilka označuje jako blue-e-motion, ukazuje, jak bude vypadat budoucí specialista na městskou dopravu s elektrickým pohonem. „Budoucnost“ začne v tomto případě už v roce 2013, kdy bude na trh uvedena sériová verze nejenom vozu Up! Na elektřinu, ale také VW Golf s elektrickým pohonem. Speciálně pro čínský trh pak Volkswagen vyvinul elektromobil Lavida, která se začne prodávat jen s malým zpožděním.

„Elektromobil musí být cenově dostupný pro širokou motoristickou veřejnost a nesmí dělat žádné kompromisy v oblasti každodenní praktické využitelnosti, má-li dosáhnout přesvědčivého úspěchu,“ uvedl Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen. „Teprve až se budou elektromobily vyrábět ve velkých počtech pokud možno na všech kontinentech, lze skutečně hovořit o začátku epochy elektromobilů a o citelném snížení zátěže životního prostředí,“ dodal Winterkorn.

Elektromobily budou vyráběny ve velkých sériích

Právě elektromobily Up!, Golf a Lavida by měly být i díky státní cenově dostupnými elektromobily vyráběnými ve velkých sériích. Volkswagen, který se vždy orientoval na vyspělou techniku, si přitom vytyčil za cíl dostat prostřednictvím svého dlouhodobě nejprodávanějšího vozu posledních desetiletí Golf elektromobily z pozice exotických produktů. Například v Německu má podle plánů spolkové vlády jezdit do roku 2020 přibližně jeden milion elektromobilů.

„Budoucí elektromobily nám nabízejí obrovské šance, aby naše mobilita měla ještě trvaleji udržitelný charakter. V zájmu životního prostředí se však musíme postarat o to, aby energie pro pohon těchto elektromobilů pocházela z obnovitelných zdrojů. Vzhledem k tomu, že výrobci automobilů nemají žádný vliv na podobu elektráren, musí být využívání ekologičtějších zdrojů energie zajištěno vládami. Až pak zažijeme přechod do nové epochy,“ zmínil Martin Winterkorn.

Souběžně s ofenzivou v oblasti elektromobilů zvyšuje Volkswagen důsledně tempo při zavádění nových modelů s hybridním pohonem. Nyní v Šanghaji prezentovaný Touareg Hybrid se již prodává na evropském trhu. V roce 2012 bude představena hybridní varianta modelu Jetta a v roce 2013 je budou následovat modely Golf Hybrid a Passat Hybrid.

Autor: Dalibor Dostál

16.6.2010 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
AKTUALIZOVÁNO
28 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies