Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen pro nedostatek dílů omezil výrobu v továrně v Německu

Berlín (Německo) - Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Automobilka ve středu problémy vysvětlila nedostatkem dílů, protože její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek. V závodě ve Wolfsburgu se vyrábějí modely Golf, Tiguan nebo Touran. Továrna zaměstnává zhruba 60 000 lidí a ve špičce dokáže vyrobit až 3 800 aut denně.

18.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Reuters

"Dodavatel přerušil smluvně dohodnutou dodávku součástí," uvedla automobilka v e-mailu, který zaslala agentuře Reuters. K dopadům na výrobu a na zaměstnance se ale odmítla konkrétněji vyjádřit.

Zásoby výrobních dílů už jen na týden

Německý list Bild dnes s odvoláním na interní sdělení vysoce postaveným manažerům informoval, že zásoby materiálu v tomto klíčovém firemním závodě vydrží pouze tento týden. Objemy výroby v příštím týdnu tak prý už není možné zaručit.

Dodavatel se odmítá podřídit prozatímnímu rozhodnutí soudu, jehož prostřednictvím ho chtěl Volkswagen přimět k obnovení dodávek. Soud se tímto sporem začne znovu zabývat koncem srpna, takže problémy Volkswagenu s výrobou by mohly trvat ještě týdny, poznamenala agentura DPA.

Podstatou problému v nedodávání dílů je prý nezrealizovaný kontrakt

Skutečná podstata sporu mezi oběma podniky je nejasná, podle zdrojů ze soudních kruhů by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, z kterého sešlo. Volkswagen teď zjišťuje, zda by potřebné součástky nemohl získat od jiného dodavatele.

Volkswagen se potýká s následky skandálu kolem falšování testů emisí, který firmu stojí miliardy eur. Analytici očekávají, že největší evropská automobilka bude od dodavatelů zřejmě požadovat snížení cen, aby mohla zmírnit náklady na aféru.

Mluvčí automobilky uvedla, že s nedostatkem součástí pro výrobu převodovek se potýká i závod v Kasselu v centrálním Německu. Více než 16 000 pracovníků tam vyrábí kromě převodovek i další součásti a elektrické motory. Zdroje blízké automobilce agentuře Reuters sdělily, že obdobné problémy má i závod Volkswagenu v severoněmeckém Emdenu, kde jistá společnost zastavila tento měsíc dodávky potahů na sedačky.

Autor: Redakce / ČTK

18.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení