VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen pro nedostatek dílů omezil výrobu v továrně v Německu

Berlín (Německo) - Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Automobilka ve středu problémy vysvětlila nedostatkem dílů, protože její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek. V závodě ve Wolfsburgu se vyrábějí modely Golf, Tiguan nebo Touran. Továrna zaměstnává zhruba 60 000 lidí a ve špičce dokáže vyrobit až 3 800 aut denně.

18.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Reuters

"Dodavatel přerušil smluvně dohodnutou dodávku součástí," uvedla automobilka v e-mailu, který zaslala agentuře Reuters. K dopadům na výrobu a na zaměstnance se ale odmítla konkrétněji vyjádřit.

Zásoby výrobních dílů už jen na týden

Německý list Bild dnes s odvoláním na interní sdělení vysoce postaveným manažerům informoval, že zásoby materiálu v tomto klíčovém firemním závodě vydrží pouze tento týden. Objemy výroby v příštím týdnu tak prý už není možné zaručit.

Dodavatel se odmítá podřídit prozatímnímu rozhodnutí soudu, jehož prostřednictvím ho chtěl Volkswagen přimět k obnovení dodávek. Soud se tímto sporem začne znovu zabývat koncem srpna, takže problémy Volkswagenu s výrobou by mohly trvat ještě týdny, poznamenala agentura DPA.

Podstatou problému v nedodávání dílů je prý nezrealizovaný kontrakt

Skutečná podstata sporu mezi oběma podniky je nejasná, podle zdrojů ze soudních kruhů by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, z kterého sešlo. Volkswagen teď zjišťuje, zda by potřebné součástky nemohl získat od jiného dodavatele.

Volkswagen se potýká s následky skandálu kolem falšování testů emisí, který firmu stojí miliardy eur. Analytici očekávají, že největší evropská automobilka bude od dodavatelů zřejmě požadovat snížení cen, aby mohla zmírnit náklady na aféru.

Mluvčí automobilky uvedla, že s nedostatkem součástí pro výrobu převodovek se potýká i závod v Kasselu v centrálním Německu. Více než 16 000 pracovníků tam vyrábí kromě převodovek i další součásti a elektrické motory. Zdroje blízké automobilce agentuře Reuters sdělily, že obdobné problémy má i závod Volkswagenu v severoněmeckém Emdenu, kde jistá společnost zastavila tento měsíc dodávky potahů na sedačky.

Autor: Redakce / ČTK

18.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Leksa pečuje o hodiny v kostele sv. Josefa v Obořišti.
1

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

Bohuslav Sobotka na setkání lídrů států Evropské unie.
4 6

Sobotka po summitu EU: Deklarace obsahuje priority České republiky

Ceny Thálie pro Vránovou či Kňažka. V muzikálu uspěl Vojtek

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Týdenní zkrat: Milujte se a množte se

V Česku vzrostl počet obyvatel na 10,6 milionu. Migrací přibylo 25 tisíc lidí. Jeden by doufal, že to je proto, že S umělým oplodněním pomáhají Češkám bratranci, ale prý za to můžou zase migranti. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies