VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen prý nevylučuje samostatný úpis své nákladní divize

Frankfurt - Divize Volkswagenu pro nákladní automobily zkoumá možnosti růstu, které by mohly zahrnovat akvizice a případně i primární veřejnou nabídku akcií (IPO). V rozhovoru s agenturou Bloomberg to řekl šéf divize Andreas Renschler. Ke klíčovým oblastem, kde by divize mohla expandovat, podle něj patří USA a Čína. Samotný Volkswagen se ale ke zprávě zatím nevyjádřil.

8.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Spojené státy jsou jediným velkým trhem, kde tato divize zatím nemá výraznější zastoupení.

"Na cestě stát se světovou jedničkou si necháváme otevřené všechny možnosti," řekl Renschler v dnes zveřejněném rozhovoru. "Chceme být lídry odvětví z hlediska ziskovosti, inovací zaměřených na zákazníka a globální přítomnosti, ne nutně z hlediska objemu prodeje," uvedl Renschler, který je bývalým manažerem německé společnosti Daimler.

Volkswagen je největší evropskou automobilkou, zatímco Daimler a švédské Volvo jsou největšími světovými hráči v odvětví výroby nákladních automobilů. Mezi modely nákladních aut existují v jednotlivých oblastech velké rozdíly. Expanze ve Spojených státech by tudíž vyžadovala akvizici. Renschler se ale k plánům podrobněji nevyjádřil.

Volkswagen se již dříve rozhodl převést své značky MAN a Scania do nového holdingu pro nákladní automobily. Zahrnovat by měl i divizi dodávkových aut hlavní značky VW.

Časopis Manager Magazin s odvoláním na nejmenované zdroje loni napsal, že automobilka by divizi nákladních vozů mohla restrukturalizovat, aby ji pak mohla oddělit od zbytku skupiny.

Autor: ČTK

8.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
13 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Lithium na Cínovci - průzkumné vrty
2 10

Sobotka řekl Japoncům, že budeme lithiové centrum Evropy

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies