Spojené státy jsou jediným velkým trhem, kde tato divize zatím nemá výraznější zastoupení.

"Na cestě stát se světovou jedničkou si necháváme otevřené všechny možnosti," řekl Renschler v dnes zveřejněném rozhovoru. "Chceme být lídry odvětví z hlediska ziskovosti, inovací zaměřených na zákazníka a globální přítomnosti, ne nutně z hlediska objemu prodeje," uvedl Renschler, který je bývalým manažerem německé společnosti Daimler.

Volkswagen je největší evropskou automobilkou, zatímco Daimler a švédské Volvo jsou největšími světovými hráči v odvětví výroby nákladních automobilů. Mezi modely nákladních aut existují v jednotlivých oblastech velké rozdíly. Expanze ve Spojených státech by tudíž vyžadovala akvizici. Renschler se ale k plánům podrobněji nevyjádřil.

Volkswagen se již dříve rozhodl převést své značky MAN a Scania do nového holdingu pro nákladní automobily. Zahrnovat by měl i divizi dodávkových aut hlavní značky VW.

Časopis Manager Magazin s odvoláním na nejmenované zdroje loni napsal, že automobilka by divizi nákladních vozů mohla restrukturalizovat, aby ji pak mohla oddělit od zbytku skupiny.