VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen prý nevylučuje samostatný úpis své nákladní divize

Frankfurt - Divize Volkswagenu pro nákladní automobily zkoumá možnosti růstu, které by mohly zahrnovat akvizice a případně i primární veřejnou nabídku akcií (IPO). V rozhovoru s agenturou Bloomberg to řekl šéf divize Andreas Renschler. Ke klíčovým oblastem, kde by divize mohla expandovat, podle něj patří USA a Čína. Samotný Volkswagen se ale ke zprávě zatím nevyjádřil.

8.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Spojené státy jsou jediným velkým trhem, kde tato divize zatím nemá výraznější zastoupení.

"Na cestě stát se světovou jedničkou si necháváme otevřené všechny možnosti," řekl Renschler v dnes zveřejněném rozhovoru. "Chceme být lídry odvětví z hlediska ziskovosti, inovací zaměřených na zákazníka a globální přítomnosti, ne nutně z hlediska objemu prodeje," uvedl Renschler, který je bývalým manažerem německé společnosti Daimler.

Volkswagen je největší evropskou automobilkou, zatímco Daimler a švédské Volvo jsou největšími světovými hráči v odvětví výroby nákladních automobilů. Mezi modely nákladních aut existují v jednotlivých oblastech velké rozdíly. Expanze ve Spojených státech by tudíž vyžadovala akvizici. Renschler se ale k plánům podrobněji nevyjádřil.

Volkswagen se již dříve rozhodl převést své značky MAN a Scania do nového holdingu pro nákladní automobily. Zahrnovat by měl i divizi dodávkových aut hlavní značky VW.

Časopis Manager Magazin s odvoláním na nejmenované zdroje loni napsal, že automobilka by divizi nákladních vozů mohla restrukturalizovat, aby ji pak mohla oddělit od zbytku skupiny.

Autor: ČTK

8.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies