VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen sníží plánované investice o miliardu eur ročně

Wolfsburg - Německý automobilový koncern Volkswagen sníží investice ve své největší divizi VW o zhruba miliardu eur ročně (27,1 miliardy Kč) oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Vyplývá to z dnešního sdělení automobilky, která se potýká s důsledky podvodů při emisních testech jejích naftových vozů. Vlajková značka VW na některých trzích přejde na novou technologii týkající se emisí naftových aut.

13.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

Nové představenstvo VW také oznámilo, že automobilka rovněž provede změny v modelové strategii. Více se chce zaměřit na elektrické a hybridní vozy. Do naftových aut chce umísťovat jen nejnovější a nejlepší technologie ochrany životního prostředí.

„Značka Volkswagen mění strategii pro budoucnost. Stáváme se efektivnějšími, dáváme naší produktové řadě a našim jádrovým technologiím nový smysl," uvedl v prohlášení generální ředitel VW Herbert Diess.

Automobilka v Evropě a v Severní Americe upraví svou strategii týkající se naftových motorů. Používat v nich prý bude pouze systémy využívající směs močoviny a vody, aby tak snížila emise výfukových plynů. Ke změně prý přikročí „co nejdříve".

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu jeho výkonného šéfa a vedl k vyšetřování po celém světě. Koncern si na úhradu nákladů spojených se skandálem vyhradil zatím 6,5 miliardy eur. Podle analytiků budou ale náklady z hlediska pokut a ušlého prodeje zřejmě podstatně vyšší.

Nový šéf koncernu Matthias Müller tento měsíc upozornil, že finanční následky skandálu zatím nejsou zřejmé a firma přezkoumá všechny plánované investice.

Premiér německého spolkovéhol státu Dolní Sasko Stephan Weil dnes podle agentury AP prohlásil, že přiznání ohledně manipulací s emisními daty mělo přijít podstatně dřív. Dolní Sasko, které má ve Volkswagenu pětinový podíl, si ale prý svůj podíl v automobilce ponechá.

Autor: ČTK

13.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies