VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Volkswagen uvažuje o propouštění lidí na dočasné úvazky

Berlín - Německá automobilka Volkswagen uvažuje o propouštění nebo zkrácení úvazků pracovníků zaměstnaných na dočasné smlouvy. Sdělila to dnes závodní rada firmy. Podle ní by to byl jeden z kroků, které by zčásti pokryly náklady spojené s emisním skandálem. Vláda Angely Merkelové podle listu Bild zkoumá zařazení těchto lidí do svého programu „kurzarbeit", kterým podporuje zkrácené pracovní úvazky a omezuje propouštění.

17.10.2015 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Závodní rada, která v podniku zastupuje zaměstnance, chce podpořit snahy o zachování dočasných úvazků, uvedl mluvčí rady podle agentury Reuters. Dodal ale, že vedení společnosti jedná o „různých scénářích".

Volkswagen uvedl, že nejbližší výhled prodeje automobilů a zaměstnanosti je nyní nepředvídatelný, a poukázal na několikaměsíční pokles globálního odbytu svých vozů. „Pokud by zaměstnanost měla dočasně klesnout, byly by rozumnou volbou zkrácené pracovní úvazky," sdělila firma. Dodala, že představenstvo dělá všechno pro zachování dosavadního počtu pracovních míst.

Volkswagen zaměstnává po celém světě kolem 600.000 lidí, z toho zhruba 72.500 v centrále firmy a na závodě vlajkové značky VW ve Wolfsburgu. Na dočasnou smlouvu má v Německu asi 6000 lidí. Součástí koncernu je i česká Škoda Auto.

Emisní skandál

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. Volkswagenu hrozí kvůli skandálu náklady v řádu desítek miliard eur a firma tento týden uvedla, že sníží investice do značky VW proti původnímu plánu o zhruba miliardu eur ročně (asi 27 miliard Kč).

Bild s odvoláním na nejmenované zdroje z vlády uvedl, že kabinet zvažuje přesunout dočasné zaměstnance Volkswagenu do programu kurzarbeit, který firmám umožňuje udržovat plné stavy i v situaci, kdy klesne odbyt. Myšlenku, kterou už nadhodil ministr hospodářství Sigmar Gabriel, ale odmítl Spolkový úřad práce. Z vlády to zatím nikdo nekomentoval.

Šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh počátkem měsíce řekl, že skandál s emisemi zatím pracovní místa v automobilce neohrožuje. To podle něj platí pro kmenový personál i pro zaměstnance s dočasnými smlouvami. Dodal ale, že rozsah krize a její důsledky pro celý koncern nelze předvídat, protože zatím nikdo neví, jak budou reagovat zákazníci.

Autor: ČTK

17.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies